اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

متن کامل مناظره داغ رسایی و کواکبیان در دانشگاه علامه

روز دوشنبه به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی مناظره‌ای با حضور مصطفی کواکبیان، نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم و عضو فراکسیون اقلیت مجلس و حجت‌الاسلام رسایی نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و عضو فراکسیون اصولگرایان، با محور "قانون و قانونگرایی از منظر امام خمینی(ره)" برگزار شد.

به گزارش رجانیوز در این جلسه علی رغم سنت همیشگی یک جریان مشخص دانشجویی که با هدف ایجاد آشوب در چنین جلساتی شرکت می کنند، و با وجود تلاش چند نفر از این افراد برای خارج کردن فضای جلسه از حالت عادی، دانشجویان حاضر در جلسه علی رغم اختلاف سلیقه ها با متانت شاهد این مناظره بودند.

در این مناظره، ابتدا مصطفی کواکبیان گفت: اگر به طور مجمل بگوییم مهم‌ترین ویژگی حکومت و مردم‌سالاری دینی، قانون و قانونگرایی است،‌ گزاف نگفتیم. یعنی حتی ولی فقیه هم باید تابع قانون باشد. حضرت امام (ره) نیز بر بحث قانونگرایی تاکید داشتند و حتی در بحث آزادی‌های سیاسی تاکید ویژه ایشان این بود که آزادی باید در چارچوب قانون باشد. ایشان می‌فرمودند حتی مارکیسیت‌ها هم در جمهوری اسلامی آزادند تا در چارچوب قانون عقاید خود را بیان کنند لذا اگر آزادی احزاب، اجتماعات و انتخابات را شاخص‌های آزادی سیاسی بدانیم همه باید بر محور قانون تحقق یابد.

کواکبیان ادامه داد: عده‌ای واقعا طبع خودسری و دور زدن قانون را دارند که اگر به قدرت برسند و بر آن تکیه بزنند، بسیار خطرناک است. این‌ها با هرگونه آزادی مخالفت می‌کنند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو دسته نظرات مخلتفی نسبت به آزادی دارند یکی گروهی که معتقدند آزادی مانند یک نسیم صبحگاهی است که گرد و غبارهایی را با خود دارد و ترجیح می‌دهند به خاطر این گرد و غبارها تیغه‌ای میان خود و آزادی بکشند و با آن کاری نداشته باشند. عده‌ دیگر نیز از آن سوی بام افتاده‌اند و معتقدند که باید پنجره را باز گذاشت تا نسیم آزادی همراه با گرد و غبارهای آن وارد شود؛ اما دیدگاه ما این است که می‌توان پنجره‌ای داشت با توری مناسب که نسیم آزادی در آن بوزد و گرد و غبار داخل نیاید و این توری همان قانون است.

ادامه مطلب ...

مناظره انبارلویی و زیباکلام

محمد کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت و صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران عصر سه‌شنبه با به تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران آمدند تا با موضوع در مناظره‌ای با موضوع "بررسی پیامدهای انتخابات دهم" مناظره کنند.

در ابتدای این مناظره که سالن مملو از جمعیت انجام شد، انبارلویی با بیان اینکه باید این ظرفیت در دانشگاه‌ها بوجود بیاید که بتوانیم حرف مخالف را تحمل کنیم، اظهار داشت: انتظار این است که بین این نشست‌ها و متینگ‌های سیاسی نسبت به یک مسابقه فوتبال تفاوت قائل شویم چون گوهر اندیشه در سوت و کف مشخص نمی‌شود.

به گزارش فارس، وی با اشاره به نهضت مشروطه، نهضت ملی شدن صنعت نفت و نهضت حضرت امام خمینی(ره) افزود: در دو مورد اول به دلیل مداخلات بیگانگان شاهد بودیم که این نهضت‌ها از مسیر خود منحرف شدند اما این مورد در مورد نهضت امام(ره) رخ نداد.

ادامه مطلب ...

مناظره مکتوب مسعود رضائی و رجبعلی مزروعی/1

در روز 12 آبان 1388، یادداشتی به قلم آقای علی مزروعی تحت عنوان «استبداد مطلقه و قانون» بر روی سایت نوروز- پایگاه مجازی اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی- قرار گرفت. چندی بعد در ذیل این یادداشت، کامنتی بدون نام به چشم خورد که نویسنده آن از سایت نوروز درخواست کرده بود با توجه به تأکید این یادداشت بر رعایت قانون، مطلب مزبور برای آقای میرحسین موسوی ارسال گردد تا به دقت مورد مطالعه ایشان واقع شود. در پاسخ به این کامنت، سایت نوروز رأساً‌ اقدام به درج توضیحی کرد.

به گزارش رجانیوز، در پاسخ به این کامنت و درخواست، سایت نوروز نوشت: «دوست عزیز! درباره مناظره باید شرایط برابر حاکم باشد، در حالی که این‌گونه نیست و شما در موضعی هستید که امنیت کامل داری اما دوستان ما بازداشت و زندانی با آن شرایط شده‌اند تا اعتراف کنند که تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است و روشن است که در این شرایط مناظره کننده از سوی ما چه وضعی خواهد داشت.»

ادامه مطلب ...

مناظره مکتوب مسعود رضایی و رجبعلی مزروعی/2

در روز 12 آبان 1388، یادداشتی به قلم آقای علی مزروعی تحت عنوان «استبداد مطلقه و قانون» بر روی سایت نوروز- پایگاه مجازی اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی- قرار گرفت. این یادداشت با سرصفحه رسمی سایت نوروز منعکس گردیده بود. چندی بعد در ذیل این یادداشت، کامنتی بدون نام به چشم خورد که نویسنده آن از سایت نوروز درخواست کرده بود با توجه به تأکید این یادداشت بر رعایت قانون، مطلب مزبور برای آقای میرحسین موسوی ارسال گردد تا به دقت مورد مطالعه ایشان واقع شود. در پاسخ به این کامنت، سایت نوروز رأساً‌ اقدام به درج توضیحی کرد. در پی این توضیح، آقای مسعود رضائی، کامنتی را خطاب به سایت نوروز ارسال داشت و در بند پایانی آن خاطرنشان ساخت: «چنانچه نویسندگان محترم آن سایت مایل به مناظره قلمی در این باره باشند، اینجانب آمادگی کامل خود را بدین منظور اعلام می‌دارم.» و همین امر منجر به شکل گیری مناظره ای مکتوب بین رضایی و نویسده مطلب استبداد مطلقه و قانون یعنی مزروعی گشت.

به گزارش رجانیوز، قسمت دوم متن این مناظره بین مزورعی و رضایی در ذیل می آید:

ادامه مطلب ...

مناظره مؤمنی و داوری درباره طرح تحول اقتصادی

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها آرزوی همه دولت‌های گذشته بوده است تاکید کرد: باید دولت را با ایجاد یک عزم ملی همراهی و کمک کرد زیرا ثمره این طرح برای نسل‌های بعدی هم خواهد بود.

دکتر عبدالرضا داوری در مناظره علمی با دکتر فرشاد مومنی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، در محل دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها نباید اسیر چالش‌های نظری شود.

وی با اشاره به طرح‌های اصلاحات اقتصادی دو دهه اخیر افزود: در دولت پنجم و ششم طرح تعدیل اقتصادی که طرح هضم اقتصاد ایران در اقتصاد جهانی بود به اجرا در آمد و روح آن تا پایان دولت خاتمی ادامه یافت و بازتولید شد.

ادامه مطلب ...

مشروح مناظره نبوی و مرعشی در دانشگاه تهران

مناظره‌ای با حضور مرتضی نبوی، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با موضوع "بررسی ابعاد پنهان حوادث پس از انتخابات" بعد از ظهر امروز(سه‌شنبه) از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.

مرتضی نبوی در ابتدای این مناظره گفت: ما یک انتخابات برگزار کردیم که از نظر مشارکت در سطح بی‌سابقه‌ای بود به دلیل آنکه در این انتخابات استانداردهای یک انتخابات کاملا خوب را داشتیم؛ هم از نظر سطح مشارکت و هم از نظر جدی بودن رقابت انتخاباتی.

ادامه مطلب ...

مناظره جلیلی و مطهری در برنامه رو به فردا:

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و وحید جلیلی روزنامه نگار و فعال فرهنگی پنجشنبه شب در برنامه رو به فردا شبکه سوم سیما درباره مسایلی که ایران در چند ماه اخیر با آن مواجه بوده، به مناظره پرداختند.

مطهری در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص ارزیابی از ارتباط زیر ساخت های فرهنگی با حوادث ایران در سال 88، گفت: به عقیده من نگاه جامعه و مردم ما به برخی مسایل فرهنگی و اعتقادی، نگاه کاملی نیست و گاهی برداشت های غلطی از بعضی مقوله های فرهنگی داریم.

وی افزود: مقوله اعتراض در جامعه ما خیلی شناخته شده و پذیرفته شده نیست و اینکه کسی به یک پدیده در جامعه ما اعتراض داشته باشد، خیلی سریع به مخالفت با نظام و حتی اسلام تعبیر می شود یا مساله اطاعت از ولایت فقیه ممکن است برای برخی از ما درست روشن نشده باشد و برداشت درستی از آن نداشته باشیم.

ادامه مطلب ...

مناظره شریعتمداری و کواکبیان

برنامه "رو به فردا" از همان آغاز مورد استقبال اهالی میدان سیاست و رسانه قرار گرفت؛ آنقدر که برخی عنوان 90 سیاسی را برایش برگزیدند. سه شنبه شب نوبت به مصطفی کواکبیان و حسین شریعتمداری رسید تا از انتخابات و مسائل پس از آن بگویند و راهکارهای برون رفت از شرایط کنونی را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش رجانیوز در این گفتگوی صریح که کواکبیان از همان آغاز نام مناظره بر آن گذاشت، هر دو طرف بر نقاط مشترکی تاکید کردند. عدم مرزبندی رهبران اصلاحات با خارج از مرزها نقدی بود که هر دو به نوعی آن را وارد می دانستند؛ هر دو معتقد بودند آمریکا و معاندان خارجی برای کشور طرح ریزی داشته اند؛ هر دو اغتشاشات، حمله به اموال عمومی، پاره کردن عکس امام، اهانت به سیدالشهداء و شعارهای ساختارشکنی چون "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" را محکوم کردند و معتقد بودند باید این جریانات بعد از انتخابات خاتمه پیدا کند.

ادامه مطلب ...

مناظره صریح و رو در روی دو روزنامه نگار در برنامه رو به فردا/2

برنامه "رو به فردا" از همان آغاز مورد استقبال اهالی میدان سیاست و رسانه قرار گرفت؛ آنقدر که برخی عنوان 90 سیاسی را برایش برگزیدند. سه شنبه شب نوبت به مصطفی کواکبیان و حسین شریعتمداری رسید تا از انتخابات و مسائل پس از آن بگویند و راهکارهای برون رفت از شرایط کنونی را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش رجانیوز ادامه مناظره شریعتمداری و کواکبیان در برنامه تلویزیونی رو به فردا در زیر می آید:

مجری در ادامه گفت اقای کواکبیان معتقد است که یک دسیسه امریکایی حتما بوده است ولی در این دسیسه امریکایی و اسرائیلی کسانی که به طور مشخص کاندیدای ریاست جمهوری بودند دخالت رسمی واقعی و اگاهانه نداشتند شریعتمداری هم گفت اینکه این کاندیداها رسما رفته باشند سفارتخانه دستور گرفته باشند و عمل کنند من این را که قبول ندارم مقام معظم رهبری هم در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند برای من وابستگی اینها محرز نشده است.

ادامه مطلب ...

مناظره زاکانی و اطاعت در برنامه رو به فردا/2

در ادامه مناظره پنج‌شنبه شب برنامه "رو به فردا"، "علیرضا زاکانی " نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: سه واژه دروغ، تقلب و جنایت مبنای حوادث بعداز انتخارات بود و مقدمه این ذهنیت ها شد.

مجری برنامه، در نتیجه گیری از سخنان اطاعت سه مطلب، آزادی اجتماعات، توقیف روزنامه ها و بازداشت ها را مورد توجه قرار داد و از زاکانی خواست که در خصوص آنها توضیح دهد. وی افزود: البته من نمی دانم چرا بحث اقتصادی را مطرح کردند.

زاکانی خطاب به اطاعت گفت: می شود درباره ماده سوم برنامه چهارم توسعه که خودتان نوشتید، به بینندگان توضیح بدهید.

اطاعت پاسخ داد: این برنامه که مربوط به هشت سال قبل است، من سؤال می کنم که ماده 73 برنامه چهارم را توضیح دهید، آیا می توانید. اگر توانستید من هم توضیح می دهم.

زاکانی اظهار داشت: استفاده کردم اما معتقدم یک عنصر آکادمیک دانشگاهی باید کلاسه‌بندی شده و شسته رفته صحبت کند نه از هرچیزی مطلبی بگوید.

اطاعت گفت: من مثال های مختلف در زمینه های مختلف آوردم تا راهی پیش پای ما بگذارید که منتقدان و معترضان نسبت به وضع موجود، چگونه انتقاد و اعتراض خود را بیان کنند.

زاکانی تصریح کرد: از همین موضوع اقتصادی شروع می کنم، متاسفانه آنچه که مصوب شده در برنامه چهارم ماده 3 و خود آقای اطاعت که در تصویب آن نقش داشته و الان اطلاع کافی از آن ندارد.

ادامه مطلب ...

تحلیل رسایی از حضور سران فتنه در مناظره‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ادعاهایی مبنی بر امکان حضور سران فتنه در مناظره‌های رسانه ملی، گفت: پس از انتخابات این افراد قانون شکنی کردند و در پازل دشمن بازی می‌کنند از این رو نباید در این‌گونه برنامه‌ها حضور یابند.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در خصوص نقد و بررسی مناظره‌های سیاسی صدا و سیما با فارس گفت‌وگو می‌کرد، بیان داشت: برگزاری جلسات مناظره در رسانه ملی همانطور که پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم لازم و ضروری بود، پس از آن نیز با برخورداری از لوازمی ضرورت دارد.

وی مناظرات تلویزیونی را موجب شفافیت مسائل پس از انتخابات عنوان کرد و افزود: با این کار مردم آگاهی بیشتری در مسائل سیاسی پیدا کرده و موجب بصیرت دهی در جامعه می‌شود که این امر از جمله استراتژی‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوره جنگ نرم است.

حجت‌الاسلام رسایی به لوازم مناظرات سیاسی در رسانه ملی اشاره کرد و افزود: صدا و سیما می‌بایست از شخصیت‌های مختلف برای مناظرات استفاده کند اگر چه این امر بدان معنا نباید باشد که از کسانی در این برنامه استفاده شود که علم و اطلاع در این گونه موضوعات ندارند.

وی یکدیگر از لوازم مناظره‌های سیاسی رسانه ملی محوریت بودن یک موضوع خاص بر شمرد و در عین حال گفت: باید طرفین که به این مناظرات دعوت می‌شوند، پایبند به آن موضوع باشند و الا این امر به معنای دروغ گفتن به مردم و نوعی کلاهبرداری است که کسی در جلسه‌ای حاضر شده و برای بحث و سخن گفتن درباره یک موضوع خاص اقدام و از آن برنامه برای اهداف خود سوء استفاده کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناظره‌های تلویزیونی نیاز به صراحت دارند خطاب به مسئولان برگزاری این برنامه‌ها در رسانه ملی متذکر شد: نباید فضا در این گونه برنامه‌ها به شکلی فراهم شود که وقتی طرفین وارد مناظره می‌شوند برای صریح حرف زدن در محدودیت باشند. چرا که مناظره به معنای شفاف صحبت کردن پیرامون مسائل است از این رو باید در مناظره‌ها کاری کرد تا آن برنامه تبدیل به کلی گویی نشود چرا که اگر این امر صورت بپذیرد بصیرتی به دنبال نخواهد داشت.

وی یکی‌دیگر از لوازم برگزاری مناظره‌های سیاسی در رسانه ملی را وقت کافی این گونه برنامه‌ها دانست و گفت: جلسه‌های این گونه که فقط یک ساعت وقت داشته باشند مفید واقع نمی‌شود چرا که بخشی از زمان این برنامه باید به مجری اختصاص یابد تا مباحث را به هم پیوند بزند از این رو باید وقت این مناظرات برای طرفین مناظره و مجری به انداز کافی باشد.

عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی مستند سخن گفتن طرفین مناظره را یکی دیگر از لوازم مناظره عنوان و خاطر نشان کرد: نباید با کلی گویی و بدون سند در این گونه مناظره‌ها سخن گفت چراکه موجب پایین آمدن سطح این گونه برنامه‌ها می‌شود.

رسایی تاکید کرد: یکی دیگر از لوازم این گونه مناظره‌های تلویزیونی تسلط مجری بر موضوع و دخالت به موقع آن در بین مباحث مناظره است.

وی برخی انتقادها به مجری برنامه‌های مناظرات سیاسی در رسانه ملی وارد نداست و در عین حال گفت: در برخی از انتقادات گفته می‌شود چرا مجری برنامه حرف می‌زند که این امر درست نیست چرا که یکی از مهمترین عوامل برنامه‌های مناظره‌های تلویزیون همچون 90 تسلط مجری و دخالت آن در بین مباحث است.

نماینده مردم تهران در خانه ملت این را هم اضافه کرد مجری برنامه رو به فردا تسلط کافی را دارد و باید دست او را باز گذاشت تا کامل به جمع بندی مباحث بپردازد.

وی در پاسخ به ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر امکان حضور کاندیداهای معترض ریاست جمهوری در مناظره‌های تلویزیونی اظهار داشت: این افراد، زمانی برایشان فرصت مذکور ایجاد شد تا به مناظره تلویزیونی پرداخته و مطالب خود را در آن برنامه‌ها بازگو کنند که البته این کار را کردند اگر چه در برخی از مناظره‌ها به لوازم آن پایبند نبودند.

رسایی افزود: پس از انتخابات این افراد قانون شکنی کردند و ثابت کردند که اعتقادی به قانون ندارند و از این رو کسانی که به عنوان قانون شکن شناخته می‌شوند و در پازل دشمن بازی می‌کنند نباید در این گونه برنامه‌ها حضور یابند.

وی تاکید کرد: دیگر این افراد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیستند و نباید صدا و سیما فرصت حضور این افراد را در رسانه ملی را بدهد تا از آن سوء استفاده کند چرا که این افراد با اقداماتی که انجام دادند مشخص کردند که در راستای منافع دشمنان حرکت می‌کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با یادآوری این مطلب که صدا و سیما نیز قبلا از این افراد برای حضور در رسانه ملی دعوت کرده بود اما آنان نپذیرفتند علت این امر را ترسیدن سران فتنه از شفاف شدن اقدامات آنان در فضای جامعه عنوان کرد و گفت: معتقدم باید جلسات مناظره در رسانه ملی ادامه پیدا کند اما 3 جلسه در هفته برای این گونه برنامه‌ها زیاد است چرا که هنوز بخشی از جامعه نمی‌توانند چنین مسائلی را تجزیه و تحلیل کنند.

مناظره رادیویی رسایی، منتجب‌نیا، محمد هاشمی و شجونی

رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی، محمد هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با شرکت در برنامه بدون خط خوردگی شبکه رادیویی گفتگو با توجه به لزوم شفاف سازی مواضع اشخاص و گروه های سیاسی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری، دیدگاه های خود را بیان کردند.

به گزارش رجانیوز در ابتدای این برنامه مجری رادیو گفت‌وگو پرسیذ: در هفته گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رؤسای ستادهای ملی فجر سراسر کشور فرمودند: در دوران فتنه و غبار آلود بودن فضا وظیفه همه به خصوص خواص، موضع گیری شفاف و پرهیز از سخنان و مواضع دو پهلوست. از دیدگاه شما مهمترین وظیفه اشخاص و گروه های سیاسی برای شفاف سازی شرایط امروز کشور چیست؟

ادامه مطلب ...