اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

;حق الناس هایی که هاشمی آنها را ندید!

;حق الناس هایی که هاشمی آنها را ندید!

 حق الناس هایی که هاشمی آنها را ندید! هر چند «حق‌الناس» بهانه حمله به شورای نگهبان شده‌است و هرچند که جناب هاشمی خاطره‌های خود درباره سخنان امام‌خمینی(ره) در دفاع از جایگاه شورای نگهبان را به یاد نمی‌آورند اما این یک حقیقت است که شورای نگهبان از ارکان جمهوری اسلامی است.

به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، خبرساز شدن هاشمی رفسنجانی و تیترهای آنچنانی رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه که از میان سخنان وی انتخاب شده‌باشد، دیگر یک رویه معمولی محسوب می‌شود. 

از روزهای انتخابات سال 1384 و آغاز علنی موضع‌گیری‌های سئوال‌برانگیز هاشمی و ایجاد تنش با دولت وقت، حدود 9 سال می‌گذرد. هاشمی رفسنجانی در این سال‌ها یک بار منتقدان رویه‌های غلط دانشگاه آزاد را مخالفانی خواند که «حسود» و «مزاحم» هستند. یک بار دیگر نیز بر «وقف» غیرقانونی دانشگاه آزاد به نفع خانواده خود صحه نهاد.

وی در جریان آغاز و زمینه‌چینی برای اغتشاشات سال88، نامه معروف به نامه «بدون سلام و والسلام» را خطاب به رهبر انقلاب نوشت و از «آتش‌فشان»هایی سخن گفت که در خیابان‌های شهرها دیده شده‌اند! هاشمی در جریان فتنه88 نیز عملکرد مناسبی نداشت و از آن زمان تاکنون بارها رفتارهای سئوال‌برانگیز خود را تکرار کرده است. 

ادامه مطلب ...

بازنده اصلی تغییرات اتوبوسی کیست؟

بازنده اصلی تغییرات اتوبوسی کیست؟ سوال اساسی از دولت تدبیر و امید: بازنده اصلی تغییرات اتوبوسی کیست؟ با پایان دومین دوره صد روزه از آغاز به‌کار دولت موسوم به «تدبیروامید»، اخبار تغییرات برق‌آسا و پرحجم مدیران تبدیل به رویه جاری کشور شده است. 

به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، خردادماه سال 92بود که دولت یازدهم با شعار «تدبیر و امید» و تکیه بر واژه «اعتدال»، توانست  50.07 درصد از آرای مأخوذه را به خود اختصاص دهد.

درست در نخستین روزهای استقرار دولت بود که معرفی چهره‌های بدسابقه به‌عنوان وزیر، موجبات بروز بعضی از سئوالات در میان مردم درباره مشیء این دولت شد. از سوی دیگر، گزینش همه وزرای پیشنهادی از میان حامیان «حسن روحانی» (کارگزاران - اصلاح‌طلبان) اثبات کرد که «اعتدال» مورد نظر رییس‌جمهور، با معنای حقیقی این واژه دارای تفاوت‌های بنیادین است.

این اتفاقات در حالی به‌وقوع پیوست که رییس‌جمهور و طرفداران وی، طی تبلیغات ایام انتخابات، بارها و بارها بر اصل شایسته‌سالاری تأکید کرده و خواستار استفاده از عموم افراد توانمند، بدون هرگونه ملاحظه سیاسی و حزبی و جناحی شده بودند. 

ادامه مطلب ...

متن کامل مصاحبه سالنامه با یاسر هاشمی

پدرم چاره ای جزء ورود به انتخابات نداشت/

باورمان نمی شد حاج آقا رد صلاحیت شده باشد

یاسر هاشمی گفت: تا چند روز قبل از ثبت نام در انتخابات، آقای هاشمی کاملا در‌ تردید بودند و شرایط گونه‌ای بود که من به‌طور جدی و با قاطعیت می‌گفتم که پدر کاندیدا نمی‌شود.

به گزارش فرهنگ نیوز ،  "مثلث" متن کامل مصاحبه سالنامه با یاسر هاشمی را به شرح زیر آورده است که از نظر می گذرانیم:

 

ادامه مطلب ...

گزارش نشست خبری بایدها و نبایدهای مذاکرات گام نهایی توافق ژنو


گزارش نشست خبری بایدها و نبایدهای مذاکرات گام نهایی توافق ژنو
زیباکلام: مجلس به وظیفه خود در قبال توافقات بین المللی عمل کند/ نوبری: غرب به دنبال غنی سازی دکوری برای ایران است

گروه سیاسی- رجانیوز: در آستانه‌ی آغاز مذاکرات گام نهایی توافق‌نامه ژنو، نشست خبری «بایدها و نبایدهای مذاکرات گام نهایی توافقنامه ژنو» با حضور دکتر سعید زیباکلام (عضو هیات علمی دانشگاه تهران) از اساتید دانشگاه، مهندس ناصر نوبری (سفیر سابق کشورمان در اتحاد جماهیر شوروی و کارشناس ارشد روابط بین‌الملل) از دیپلمات‌های باسابقه کشور، جواد کریمی قدّوسی (عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی) از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی،  وحید اشتری (سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران) یکی از گروه‌های مردمی فعال در ماجرای هسته‌ای، سعید سرافراز (دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی) از دانشجویان نخبه و دارنده مدال طلای المپیاد، برای بررسی فرصت‌ها و تهدیدها و خطوط قرمزی که تیم مذاکره کننده باید رعایت کنند، برگزار گردید.

پروپاگاندا اجازه طرح انتقادات را نمی‌داد

وحید اشتری، دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل (دیپلماسی معاهدات) آغاز کننده صحبت‌های این نشست بود. وی گفت: فضای امروز نسبت به فضایی که تا اندکی پیش حاکم بود، فضای مثبت‌تری است. پروپاگاندایی که بعد از حصول توافق شکل گرفته بود، امکان طرح هیچ انتقادی را به منتقدین نمی‌داد و آن را مخالفت با فتح‌الفتوح و گشایشی عظیم در فضای کشور معرفی می‌کرد. فضا خیلی روشن‌تر شده است. فشاری که تحت اثر برخی مواضع غلط داخلی، در فضای بین‌الملل به ما می‌آید، گشایش جدی در داخل رخ نداده است، زبان طلب‌کاری مقامات آمریکایی و غربی شدت یافته است و لذا الان در مورد این که استراتژی در پیش گرفته شده، چه نتایجی را در پی خواهد داشت، قابل فهم و مشخص است  ادامه مطلب ...

گزارش نشست خبری بایدها و نبایدهای مذاکرات گام نهایی توافق ژنو2/بخش دوم


عراقچی هم می‌گفت آمریکایی‌ها از اول هم حق غنی سازی را به رسمیت نشناخته‌اند/ غنی سازی دکوری نمی‌خواهیم

 رجانیوز_گروه سیاسی:در آستانه‌ی آغاز مذاکرات گام نهایی توافق‌نامه ژنو، نشست خبری «بایدها و نبایدهای مذاکرات گام نهایی توافقنامه ژنو»  برگزار شد.

  ادامه مطلب ...

بررسی همه حواشی و جنجال‌های فرهنگی دولت یازدهم در سال 92؛ من؛ علی جنتی؛ حاشیه را دوست دارم!


بررسی همه حواشی و جنجال‌های فرهنگی دولت یازدهم در سال 92؛
من؛ علی جنتی؛ حاشیه را دوست دارم!

گروه فرهنگی - رجانیوز/ مهدی خانعلی‌زاده: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که تنها وزارتخانه جمهوری اسلامی ایران است که دارای پسوند "اسلامی" است، طی سال‌های گذشته روند پرفراز و نشیبی داشته است؛ هم عطاءالله مهاجرانی که اکنون ساکن لندن و پای ثابت تحلیل‌های بی‌بی‌سی فارسی است را به خود دیده و هم محمدحسین صفارهرندی، سردبیر سابق کیهان را. ماجرای این روزهای این وزارتخانه اما حکایت دیگری است؛ حکایتی که سبب شده تا حجم زیادی از انتقادات علیه دولت به وزارت ارشاد مربوط باشد و علمای حوزه علمیه قم هم بارها و بارها شکایت این حوزه را به نزد رئیس‌جمهور ببرند.

زمانی که علی جنتی، پسر آیت‌الله احمد جنتی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شد، همگان در تردید و ابهام به سر می‌بردند. از سویی او نام بزرگ جنتی را یدک می‌کشید و از سوی دیگر برخی رسانه‌ها از تفاوت آشکار عقاید او با پدرش و همچنین نزدیکی گسترده او با اکبر هاشمی رفسنجانی سخن می‌گفتند.
 
  
ادامه مطلب ...

چرا مسئولان از روزنامه های هتاک حمایت می‌کنند ولی نشریات منتقد را می بندند


حجت الاسلام صدیقی در خطبه های نمازجمعه تهران:
چرا مسئولان از روزنامه های هتاک حمایت می‌کنند ولی نشریات منتقد را می بندند/ کسانی که به فرهنگ عمومی دست‌اندازی می‌کنند یا جاهلند یا مزدور بیگانه‌
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه کسانی که ادعا می‌کنند تحمل خارجی‌ها بیشتر است، دروغ می‌گویند، گفت: غرب اجازه نمی‌دهد زنان و دختران با حجاب‌ به مدرسه بروند و روز روشن فردی را به دلیل مسلمان بودن آتش می‌زنند و کسی صدایش بلند نمی‌شود و شاهد بودید که سال گذشته در دادگاه آلمان برای آن بانوی محجبه چه اتفاقی افتاد. می‌بینید که جای جای دنیای اروپا چه ظلم و خفقانی علیه مسلمانان شده و چه وحشی‌گری‌های زیادی را در میان خودشان دارند.
 
وی به موضوع تحمل در برابر نقد اشاره و با بیان اینکه مسئولان فرهنگی هوای روزنامه‌ها را داشته باشند و آزادی بدون ضابطه در هیچ کجای دنیا آزادی نیست بلکه هرج و مرج و هنجارشکنی است، تصریح کرد: من از بعضی از عزیزان و مسئولان گله دارم چرا روزنامه‌هایی که به آیات قرآن اهانت می‌کنند و تا مرز ارتداد پیش می‌روند و به مقدسات و فرهنگ ما دست‌اندازی می‌کنند نسبت به بسته شدن آنها اعتراض می‌کنند، اما از آن طرف سعه‌صدر کم است. انتقاد را نمی‌پذیرند و روزنامه‌هایی که به مقدسات کاری ندارند اما انتقاد می‌کنند را می‌بندند.
 
«دولت محترم اگر سعه‌صدر نشان دهد در مردم هم تأثیر دارد. همدیگر را تحمل کنیم. انتقادها را قبول کنیم و آنها را حمل بر قرض نکنیم و از انتقادگران هم با اخلاص درخواست می‌کنم که همه را خودی بدانند. این برنامه مدل و شعار دین ماست. انتقاد دلیل بر محبت است و دولت، دولت خودمان است و اگر نواقص آن گفته نشود کارهایش ناقص می‌ماند.

نوبخت: می‎بینید که دولت در برخورد با منتقدان مدارا کرده است!/ پاسخ خواندنی رسایی به ادعای دولت

رونمایی سخنگوی دولت از مفهوم آزادی بیان نزد تکنوکرات ها/
نوبخت: می‎بینید که دولت در برخورد با منتقدان مدارا کرده است!/ پاسخ خواندنی رسایی به ادعای دولت

گروه سیاسی- رجانیوز: علیرغم توقیف دو هفته نامه منتقد دولت طی کمتر از 8 ماه آغاز به کار دولت جدید، امروز سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد تاکنون دولت با رسانه های منتقد خود مدارا کرده است!

به گزارش رجانیوز، محمد باقر نوبخت با بیان اینکه 70% مردم از طرح سبدکالا رضایت دارند، ترجیح داد بدون اشاره به توقیف هفته نامه های 9 دی و یالثارات به علت نقد دولت اعلام کند: «اینکه دولت با منتقدان به چه شکلی برخورد کند، روند گذشته نشان از مدارا داشت.»

این اظهارات عجیب در حالی از سوی آقای نوبخت بیان شده است که مشخص نیست اگر قرار بود دولت جدید روند عدم مدارا در برخورد با رسانه های منتقد خود را در پیش بگیرد، در عمل چه اتفاقی می افتاد؟

11 روز قبل روحانی درباره توقیف مطبوعات چه گفته بود؟

گفتنی است توقیف هفته نامه 9 دی در حالی روز گذشته به مدیر مسئول آن ابلاغ شده است که 11 روز قبل رییس جمهور در اختتامیه جشنواره مطبوعات گفته بود:

 «چطور امروز برخی آزاد آزادند و برخی از این آزادی سهمی اندک در اختیار دارند؟ منتقدان دولت، مخالفان دولت آزادند و آزاد خواهند بود اما بگذارید به همان اندازه همراهان دولت هم از آزادی و امنیت برخوردار باشند ... دولت معتقد است، توقف ها، توقیف ها آخرین راه است نه اولین راه حل. ممکن است مطبوعه‌ای، جریده‌ای، خطا کند. یا مرتکب اشتباه بزرگی شود. اولین قدم این است اگر می خواهیم برخورد کنیم با نویسنده، با مدیرمسئول. چرا کل آن رسانه بسته شود؟»  ادامه مطلب ...

اقتصاد مقاومتی؛ راهکار مصدق برای مقابله با تحریم‌های نفتی/ وقتی مصدق هم نفت را از اقتصاد دولتش کنار گذاشت


بررسی یک تجربه موفق تاریخی در مقابله با تحریم جهانی برای دولت یازدهم/
اقتصاد مقاومتی؛ راهکار مصدق برای مقابله با تحریم‌های نفتی/ وقتی مصدق هم نفت را از اقتصاد دولتش کنار گذاشت

گروه اقتصادی – رجانیوز/ محمدحسین سیاح طاهری*:  این اولین بار نیست که ایران با تحریم های نفتی مواجه می شود. نخستین تحریم جامع سراسری علیه ایران در دوران معاصر، تحریم بریتانیا علیه ایران بمنظور واکنش در برابر انتخاب دکتر محمد مصدق به وزارت بود که هدف ملی سازی صنعت نفت را دنبال می‌کرد.

به گزارش رجانیوز، جالب اینکه اولین قطعنامه شورای امنیت علیه ایران نیز در زمان نخست وزیری محمد مصدق و بمنزله واکنش علیه ملی شدن صنعت نفت ایران صادر شد. با این حال مصدق واکنشی متفاوت از دولتمردان دولت یازدهم در مقابل تحریم ها داشت. وی در دوره 28 ماهه نخست وزیری خود که کشور تحت فشار  قدرت های جهانی بود، کشور را تقریبا بدون هیچ درآمدی از نفت استوار نگه داشت و نه تنها خدشه و خللی بر اقتصاد وارد نیامد، بلکه اقتصاد ایران که پیش از این دوره بحران‌زده و گرفتار رکورد و حتی ورشکستگی بود، سلامت خود را بازیافت و به صورت اقتصادی متوازن و متعادل درآورد.

استقلال اقتصادی ایران، مخالفان و موافقان

در آن زمان برخلاف انگلیسی‌ها که یکدل و یکزبان از شرکت نفت و منافع نفتی خود دفاع می‌کردند، ملی کردن نفت تا آخرین لحظه تصویب آن با مخالفت بخش مهمی از هیئت حاکمه روبرو بود؛ عواملی چون ارتجاع داخلی، طرفداران شوروی، منافع اقتصادی عوامل فاسد درون حکومت و سرسپردگان انگلیس، خوانین و ملا‌کان، تجار و بازرگانان هر یک به دنبال منافع شخصی و گروهی خویش جبهه‌ای ناپایدار در برابر یکپارچگی قدرت‌های جهانی به وجود آورده بودند و تمام تلا‌ش رهبران نهضت ملی شدن، صرف خنثی کردن مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها می‌شد.

در واقع مخالفان بر این تاکید می کردند که ایران اولا امکان فنی و مدیریتی استحصال نفت را ندارد و ثانیا در صورت پافشاری بر ملی کردن صنعت نفت، امکان راه افتادن یک جنگ و حمله نظامی انگلستان به ایران وجود دارد.  ادامه مطلب ...

توقیف پرتیراژترین هفته‏‌نامه سیاسی کشور در پستو/ «9 دی»


اقدام از موضع ضعف هیات نظارت بر مطبوعات در برخورد با منتقدان دولت؛
توقیف پرتیراژترین هفته‏‌نامه سیاسی کشور در پستو/ «9 دی» در سکوت خبری پایان سال توقیف شد/ تفسیر جالب دولت از تعبیر رهبر انقلاب در «تقویت جناح مومن عرصه فرهنگ»

گروه سیاسی- رجانیوز: کمتر از یک هفته پس از آنکه علاء الدین ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات خبر توقیف هفته نامه 9 دی را تکذیب کرد و گفت: «این اخبار صحت ندارد»، هیات نظارت در یک اقدام از موضع ضعف، خبر توقیف هفته نامه  «9 دی» را رسما به مدیر مسئول آن ابلاغ کرد.

به گزارش رجانیوز، در حالی که پیش از این نیز هفته نامه یالثارات به علت نقد سیاست های فرهنگی دولت روحانی توقیف شده بود، این بار هفته نامه 9 دی به علت نقد عملکرد دولت یازدهم در عرصه های فرهنگی، سیاست خارجی و سیاست داخلی توقیف شد تا در کمتر از 8 ماه از آغاز به کار دولت جدید، یک رکود جدید در برخورد با رسانه های منتقد دولت ثبت شود.

  ادامه مطلب ...

مشاور سابق اوباما: از داخل ایران به ما میگویند نرمش نشان دهید تا حامیان دولت مجلس دهم را فتح کنند


به فاصله دو هفته بعد از تاکید اوباما برای تقویت غرب گرایان در خلال مذاکرات هسته ای/
مشاور سابق اوباما: از داخل ایران به ما میگویند نرمش نشان دهید تا حامیان دولت مجلس دهم را فتح کنند/ احتمالا بعد 6 ماه دو طرف برای تمدید تعلیق فعالیت هسته ای ایران توافق میکنند

گروه سیاسی- رجانیوز: حمایت امریکایی ها از اصلاح طلبان در ایران سر درازی دارد و حتی اگر افکار عمومی جملات صریح جرج بوش در سال 88 مبنی بر اینکه «اصلاح طلبان در ایران خط مقدم آمریکا هستند.» را فراموش کرده باشد، این روزها مضمون سخنان بوش را می توان از سوی دیگر مقامات امریکا از جمله باراک اوباما و گری سیمور شنید.

به گزارش رجانیوز، بر اساس اظهارات علنی مقامات امریکا طی روزهای گذشته ظاهرا توافق ژنو نه تنها منجر به حل مساله هسته ای ایران در دراز مدت نیز نخواهد شد، بلکه به ابزاری برای «زمان خریدن» آمریکایی ها جهت توقف بیشتر فعالیت های هسته ای ایران، تشدید فشارهای اقتصادی در دراز مدت و در نهایت معامله با اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم تبدیل خواهد شد.
 
در این رابطه گری سیمور مشاور سابق اوباما در امور کنترل تسلیحات و خلع سلاح که اکنون مدیر اجرایی مرکز بلفر در دانشگاه هاروارد است، در سخنرانی خود در مرکز مطالعات راهبردی لندن با اشاره به این موضوع گفته است: 
ادامه مطلب ...

نوام چامسکی: آمریکا به سمت فاشیسم حرکت می‌کند

آمریکا به سمت فاشیسم حرکت می‌کند/ اگر مشغول کاری هستید که نمی‌خواهید روی اینترنت قرار بگیرد، پس نباید آن کار را انجام دهید!

گروه بین‌الملل - رجانیوز: پروفسور «نوآم چامسکی»، فیلسوف، نظریه پرداز و زبان شناس برجسته آمریکایی است که از وی به عنوان «پدر زبان‌شناسی مدرن» یاد می‌شود. نظریه معروف وی، دستور زایشی-گشتاری است که در دهه ۶۰ میلادی

انقلابی در زبان‌شناسی معاصر ایجاد کرد. تا پیش از نظریات وی از ماهیت زبان و چگونگی یادگیری زبان توسط انسان درک درستی وجود نداشت.

به گزارش رجانیوز، درک چامسکی از ساز و کار امپریالیسم آمریکا و توانایی همیشگی او برای فهم دورنمای کلی سیاست‌های آمریکا به مخالفت او با دخالت نظامی آمریکا در کوزوو، افغانستان و عراق و هم‌چنین جنگ بوش بر ضد تروریسم منجر شد.

چامسکی اخیرا در گفت‌وگوی خود با تعدادی از دانش‌آموزان آمریکایی، از آینده پرمخاطره فناوری‌های نظارتی در تجاوز به حریم خصوصی شهروندان و جلوگیری از آگاهی مردم از سوی حکومت‌ها ابراز نگرانی کرده و شیوه آموزشی برخی کشورها را که هدف آن تربیت نسلی بی اراده و مطیع حاکمیت است مورد انتقاد قرار داده است که بخشی از آن درباره حرکت ایالات متحده به سمت یک فاشیسم تکنولوژیک است که در ادامه آن را به نقل از «ایسنا» می‌خوانیم:  ادامه مطلب ...