اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

برای یادآوری به دکتر ولایتی و ثبت در تاریخ؛ چه کسی توافق با سولانا را برهم زد!؟

ولایتی:توافق بهم خورد چون یکی از مسئولین در نماز جمعه گفت مذاکره نمی‎کنیم/ لاریجانی: بعد از حمله اسرائیل به لبنان، سولانا تماس گرفت وگفت «متاسفم! که خرابکاران کار خودشان را کردند»

لاریجانی درباره سرنوشت مذاکرات با سولانا می‎گوید: «ما با آقای سولانا داشتیم مذاکره می‌کردیم که حادثه حمله اسرائیل به لبنان رخ داد. آنجا کسینجر مقاله‌ای نوشت که در همین شلوغی یک قطعنامه علیه ایران بدهیم. آنها مذاکرات را قطع کردند و ظرف 48 ساعت قطعنامه صادر کردند. آقای سولانا به من زنگ زد و گفت، «متأسفم که خرابکاران کار خودشان را کردند.» بنابراین مسأله هسته‌ای نبود، عامل بیرونی بود.» 

ادامه مطلب ...

همه ی آنچه لازم است درباره ی مذاکرات هسته ای و تحریم ها بدانید(به نقل از خبرگزاری های خارجی):

همه ی آنچه لازم است درباره ی مذاکرات هسته ای و تحریم ها بدانید(به نقل از خبرگزاری های خارجی):
نکته ی مهم: برخلاف آنچه تبلیغ می شود، ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل و گشوده شدن این پرونده ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد که موضوع آن «تهدید صلح و امنیت جهانی» است، در دوره ی علی لاریجانی اتفاق افتاده است نه در دوره ی سعید جلیلی. علی لاریجانی 26 ماه دبیر شورای عالی امنیت ملی بود(مرداد 84 لغایت مهر 86)؛ در این روند شورای امنیت با صدور ۶ قطعنامه (۴ دور تحریم) تحریم اقتصادی ایران را آغاز کرد. 
در دوران لاریجانی شورای امنیت سازمان ملل سه بار علیه ایران قطعامه صادر کرد:
صدور اولین قطعنامه در جولاى ۲۰۰۶، مرداد ۱۳۸۵
صدور دومین قطعنامه (اولین قطعنامه تحریمی)، در دسامبر ۲۰۰۶، دی 1385
صدور سومین قطعنامه (دومین قطعنامه تحریمی) در مارس ۲۰۰۷، فروردین ۱۳۸۶
علت صدور این قطعنامه ها درواقع پایان دادن به تعلیق غنی سازی و کاهش سطح روابط با آژانس در دوره ی علی لاریجانی بود که بر اساس سیاست عزت ملی و پافشاری بر حق غنی سازی اتخاذ شده بود.
 پیش از علی لاریجانی حسن روحانی دستاوردهای زیر را برای کشور به ارمغان آورده بود:
« پذیرش پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاح های اتمی از سوی دولت ایران و اجرای داوطلبانه آن پیش از تصویب مجلس. آغاز بازرسی های گسترده تر از تاسیسات اتمی، تعلیق داوطلبانه گازدهی به سانتریفیوژهای مرکز غنی سازی اورانیوم نطنز (در توافق تهران) و گسترش دامنه تعلیق به کلیه فعالیت های اتمی ایران (توافق پاریس) با سیاست همکاری با اروپا و جلب اعتماد جامعه جهانی باسیاست 'تنش زدایی' و دور کردن پرونده از شورای امنیت.»

دوران سعید جلیلی:
سیاست اصلی تیم مذاکره کننده در دوران جلیلی، مقاومت در برابر خواست های شورای امنیت در تعلیق غنی سازی اورانیوم با شعار سیاست "تهاجمی و طلبکارانه" بود. در دوران جلیلی غنی سازی اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد با هدف تولید سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران و تولید رادیو داروها در داخل وتکمیل چرخه سوخت اتمی در ابعاد صنعتی آغاز شد.
در دوران سعید جلیلی شورای امنیت سازمان ملل سه بار دیگرعلیه ایران قطعامه صادر کرد:
صدور چهارمین قطعنامه (سومین قطعنامه تحریمی) در مارس ۲۰۰۸ ، اسفند ۱۳۸۶
صدور پنجمین قطعنامه (تاکید بر خواست ها و تحریم های پیشین بدون وضع شدن تحریم های تازه) در سپتامبر ۲۰۰۸ ، مهر ۱۳۸۷
صدور ششمین قطعنامه (چهارمین قطعنامه تحریمی) در ژوئن ۲۰۱۰ ، خرداد

باقری: روحانی اسناد طبقه‌بندی شده را منتشر کرد

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی گفت: آقای روحانی با اجازه کدام مرجع قانونی اسناد طبقه‌بندی نظام ر ا منتشر کرد، این اسناد طبقه‌بندی شده را از کجا آورد؟

به گزارش مهر، علی باقری رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی صبح امروز در ساختمان تعاونی مطبوعات کشور درباره نحوه ارزیابی خود از مناظره روز گذشته کاندیداها و نیز نتیجه آخرین نظرسنجی ها از میزان اقبال به کاندیداها گفت: درباره آخرین نظرسنجی ها خبری ندارم اما درباره مناظره روز گذشته باید گفت مناظره یکی از عرصه هایی است که قدرت انتخاب مردم را بالا می برد.
 وی با بیان اینکه اگر مناظره در چارچوب سازنده شکل گرفته و طرفین هم با این رویکرد وارد صحبت شوند قدرت انتخاب را در نزد رای دهندگان بالا می برد، افزود: اقدام صدا و سیما در به اختیار گذاشتن بحث های مختلف به کاندیداها اقدام بسیار خوبی بود تا نسبت به دخالت یا نفوذ کسانی که با تمسک به پول می خواهند فضای تبلیغاتی را به نفع خود رقم بزنند، مقابله کند. 
ادامه مطلب ...

پایی که جاماندتا علی مطهری دکترشود…

alimotahari

پایی که جاماندتا علی مطهری دکترشود…


پس از اظهارنظر شورای محترم نگهبان درباره احراز صلاحیت های کاندیداهای انتخابات ریاست جهموری، برخی از شخصیت های سیاسی و کاندیدا های رد صلاحیت شده ،بیانیه ها و سخنانی را مطرح کردند. در این میان علی مطهری نماینده مجلس نهم که در یک ماه اخیر به ریاست ستاد اصولگرایی حامیان آیت الله هاشمی رفسنجانی منصوب شده بود،مواضعی هتاکانه در قبال شورای نگهبان و ارزش های انقلاب داشت.

وی در رابطه با نامه ای که به مقام معظم رهبری نوشت، ضمن تعیین تکلیف جسورانه برای فرمان حکم حکومتی، عملکرد انقلابی شورای محترم نگهبان را به سخره میگیرد و می نویسد: ”حدس قوی دارم که اگر امام خمینی هم، به فرض حیات ، با نام مستعار در انتخابات شرکت می کردند صلاحیت شان رد می شد

وی نظر شورای نگهبان را سیاسی میخواند! و عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی به علت ناتوانی جسمی را باطل میداند،به اهانت به دیگر کاندیداها میپردازد و مینویسد:” بنده پیشنهاد می کنم برای ارزیابی توان جسمی آقای هاشمی، یک مسابقه دو صدمتر بین ایشان و آقای جلیلی و یک مسابقه کشتی بین آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند

پایی که جا ماند تا علی مطهری،”دکتر”مطهری بشود!!!  ادامه مطلب ...

توصیه کیهان به روحانی/ آیا خاتمی هم بی‌سواد و دروغگوست؟!

چرا نظر معروف تونی بلر نخست‌وزیر وقت انگلیس را نادیده می‌گیرند که در مصاحبه با بی‌بی‌سی و در توضیح علت حمله به عراق گفته بود؛ «ما میوه حمله نظامی به عراق را در سعدآباد چیدیم»؟!
توصیه کیهان به روحانی/ آیا خاتمی هم بی‌سواد و دروغگوست؟!
به گزارش جهان، کیهان نوشت: رئیس ستاد انتخاباتی آقای دکتر حسن روحانی در واکنش به خبر ویژه کیهان 8/3/92 با عنوان «از کدام افتخار سخن می‌گوئید؟!» جوابیه‌ای فرستاده‌اند که فقط بخشی از آن به خبر ویژه کیهان مربوط است و بخش‌های دیگر، اگرچه شامل موضوعاتی است که کیهان انگیزه فراوانی برای بحث درباره آن دارد ولی در شرایط کنونی از پرداختن به آن، اجتناب می‌کند.
مسئول ستاد آقای روحانی در جوابیه خود آورده است؛
«تاریخچه‌ای که برخی آقایان از مذاکرات هسته‌ای ایران نقل می‌کنند بسیار ناقص، مخدوش و حتی گمراه‌کننده است. آنها زمانی که به دوران تصدی دکتر حسن روحانی می‌پردازند از قطعنامه‌های شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نام می‌برند ولی فراموش می‌کنند به قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت بپردازند که از زمان حاکمیت دولت نهم و تغییر در مدیریت و رویکرد هسته‌ای به طور سریالی و نردبانی علیه کشور صادر گردیده است.
آقایان باید از آقای روحانی پرسید، در حالی که تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به حالت تعلیق درآورده بودید، چه بهانه‌ای برای ارسال پرونده به شورای امنیت وجود داشت؟! و این چه افتخاری است که به آن اشاره می‌کنید؟!   
ادامه مطلب ...

چرا روحانی از واقعیت فرار می‌کند؟


چرا آقای روحانی به مردم نگفت که او در مذاکرات به غربی ها قول داده بود که برنامه غنی سازی ایران را تعطیل نگهدارد و در واقع در ازای این موضوع اروپایی ها پذیرفتند از ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت خودداری کنند؟
مشرق- «چرا روحانی از واقعیت فرار می کند؟» عنوان یادداشت اختصاصی تسنیم است که به قلم مهدی محمدی نگارش یافته است:


حضور آقای حسن روحانی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری دوشنبه شب (6 خرداد) و اظهارات وی درباره برنامه هسته ای ایران، نگرانی در این باره را که آقای روحانی نگهبان مناسبی برای حقوق ملت ایران باشد، به شدت افزایش داده است. آقای روحانی در حالی صدا و سیما را متهم به دروغ گویی وتهمت زنی ومنتقدان خود را متهم به بی سوادی کرد که خود در جلوی دوربین صدا و سیما حداقل چند دروغ بزرگ به مردم گفت و در مواردی هم نشان داد که بر خلاف آنچه ادعا می کند از دانش کافی برای حتی روایت تاریخ پرونده هسته ای –که خود زمانی مسئول آن بوده- هم برخوردار نیست چه رسد به مدیریت آن.


ادامه مطلب ...

علی باقری چند هفته قبل پاسخ سخنان امروز روحانی را چگونه داد!؟

علی باقری چند هفته قبل پاسخ سخنان امروز روحانی را چگونه داد!؟/ ماجرای عملکرد شورای عالی امنیت ملی وقت خلاف خواست رهبر انقلاب
اظهارات عجیب و فرار به جلوی حسن روحانی در نخستین حضور انتخاباتی خود در سیما، منجر به واکنش های متعددی به او شده است.
به گزارش رویداد
، مهم ترین این واکنش ها مربوط به اظهارات پدر شهید احمدی روشن بود که طی گفتگویی اعلام کرد اظهارات روحانی دل خانواده شهدا را خون کرده است و روحانی با فرافکنی می خواهد اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازد.

این در حالی است که چندی قبل دکتر علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با حضور در دانشگاه تهران و در اظهاراتی در جمع دانشجویان این دانشگاه؛ توضیحات مفصلی پیرامون اقدامات حسن روحانی و تیم زیر نظر وی در دوره حضور در شورای عالی امنیت ملی کشور ارائه داده بود.

نظر به اهمیت سخنان دکتر باقری و تشریح اقدامات غیر هماهنگ حسن روحانی با رهبر انقلاب در مدیریت پرونده هسته ای در سالهای دوم خرداد، رجانیوز متن کامل این اظهارات را برای ثبت در تاریخ منتشر می کند:

ادامه مطلب ...

پشت پرده های انتخاب سعید جلیلی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری+ف

صحبت های انتقادی سخنگوی جبهه پایداری درباره یک کاندیدا
"شما بچه حزب اللهی ها را نگاه کنید همه طرفدار جلیلی هستند یک درجه بروید..
پارسینه – گروه سیاسی: با اینکه یک هفته از آن چند ساعت داغ و پایانی ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری می گذرد ولی پس لرزه های آن ورود گویا تمام طیف ها و جناح ها را درگیر خود کرده است. ورود هاشمی، مشایی و جلیلی در یک روز چنان وضعیتی در اردوگاه های مختلف به وجود آورد که نهایت 2+3 رفت تا مساوی صفر شود، 2+1 رفت تا مساوی جلیلی شود و جبهه پایداری هم در این میان دو شقه شد، حامیان کامران باقری لنکرانی و حامیان سعید جلیلی. هر چند تکلیف دولتی ها و اصلاح طلبان روشن تر از بقیه بود، اما این پایان کار نبود چون اتفاقی افتاد تا دو طیف دولت و اصلاح طلبان هم به بن بست برسند. رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز اسفندیار رحیم مشایی مرد دوم دولت احمدی نژاد.

با این وضعیت تمام طیف های انتخابات دچار وضعیتی فوق العاده شدند. اما در این میان سرنوشت یک جبهه عجیب بود، "جبههٔ پایداری انقلاب اسلامی". جبهه‌ای که در سال ۱۳۹۰ عده‌ای از اصولگرایان و برخی اعضای پیشین دولت احمدی‌نژاد آن را تشکیل دادند. آنها پیش از آن که خود را حامی دولت احمدی نژاد بدانند، حامی «گفتمان سوم تیر» می‌دانند. منتقدان اصولگرای آنها القابی نظیر "ساکتین انحراف" و "کاسبین فتنه" نیز به آنها اطلاق کرده اند ولی هر چه هست این گروه در سپهر سیاسی ایران برابر جبهه متحد اصولگرایان عرضه اندام کرد و در انتخابات مجلس به رقابت جدی با آنها پرداخت.

ادامه مطلب ...

متن کامل سخنان حسن روحانی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو- انتخابات

مجری: شما جزو اولین نفراتی بودید که برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردید اولا انگیزه شما چه بود، نکته دوم این هست که شما پیش از انتخابات همواره به عنوان فردی که مستقل در انتخابات می خواهد شرکت کند مطرح شدید آیا همچنان این مسیر هست یا احزاب و گروه ها هم در واقع شما را به عنوان نامزد خودشان مطرح خواهند کرد؟

روحانی: بسم الله الرحمن الرحیم رب ادخلنی مدخل الصدق و اخرجنی مخرج صدق و جعلنی من لدنک سلطانا نصیرا، با سلام و درود بر ملت عزیز و بزرگ ایران و همچنین به جناب عالی ، نیازی به توضیح ندارد وضع کشور مشکلات کشور، روستایی، شهری، پیر ، جوان ، دانشجو، کارگر ، عشایر، همه می دانند که امروز با چه مشکلاتی مواجه هستند ، در زندگی روزمره شان در مسائل اجتماعی شان، برای پیش بینی آینده شان، من هم به عنوان یک فردی که بضاعت مزجاتی داشته ام تجربه ای داشته ام در دوران مجلس شورای اسلامی، در دوران دفاع مقدس ، در هشت سالی که در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی فعالیت می کردم به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، در هشت سالی که در کنار حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی فعال بودم به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مجلس خبرگان و هم اکنون هم نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، دلم می خواست که این تجربیاتم آشنایی هایم آنچه کسب کردم که از ملت هست از سرمایه ملت هست بتوانم در این شرایط حساس خدمتی کرده باشم و بتوانم در زمینه آینده کشور شاهد آینده بهتری برای رفاه مردم، زندگی مردم باشم و آنچه در توان دارم در محضر مردم تقدیم کنم در خدمت مردم قرار بدهم، من یک اعتدالگرا هستم من همیشه با اصول گرایان معتدل ، اصلاح طلبان معتدل آشنا بودم نزدیک بودم کار کردم فعالیت کردم و امروز هم همان را دارم همان مسیر، خوشحالم در این سی و چند سال خطم مسیرم فکرم تغییر نکرده هیچ گاه افراط گر نبودم نه به سمت راست نه به سمت چپ و امروز هم امیدوارم نمایندگی کنم از آنهایی که اعتدال را دوست دارند عدالت را دوست دارند و عقلانیت را دوست دارند.

ادامه مطلب ...

تعطیل‌کردن غنی‌سازی 'مصطفی' را 10سال پیر کرد

پدر شهید هسته‌ای مصطفی احمدی‌روشن گفت: آقای روحانی با این سخنان به دنبال فرافکنی است و می‌خواهد گناه خود را به گردن دیگران بیندازد.
تعطیل‌کردن غنی‌سازی
به گزارش جهان، حاج رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن در واکنش به سخنان شب گذشته حسن روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو گفت: یادم هست که مصطفی بر اثر تعلیق غنی سازی که در زمان این آقایان اتفاق افتاد مانند یک گل پژمرده شده بود، وقتی از او جریان را پرسیدم گفت که بابا در سایت‌های هسته‌ای را بسته و مهر و موم کردند، تلویزیون‌های مدار بسته تعبیه کردند و ما جرات نمی‌کنیم از جلوی سایت‌های هسته‌ای رد شویم.

ادامه مطلب ...

دفاع تمام‌قد روحانی ازهاشمی و عملکرد هسته‌ای خود در سیما

دفاع تمام‌قد روحانی ازهاشمی و عملکرد هسته‌ای خود در سیما

دفاع تمام‌قد روحانی ازهاشمی و عملکرد هسته‌ای خود در سیما
نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به بیکاری حدود ۳ میلیون نفر در کشورف تأکید کرد: مسببین وضع اقتصادی موجود باید دادگاهی شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره انگیزه خود برای حضور در انتخابات، اظهار داشت: نیازی به توضیح ندارد وضع کشور و مشکلاتی که هست چیست و همه در روستا، شهر و همه اقشار، پیر، جوان، دانشجو، کارگر و عشایر می‌دانند که امروز با چه مشکلاتی مواجه هستند.
  وی تصریح کرد: بنده به عنوان فردی که تجربه‌‌هایی در دوران مجلس شورای اسلامی، دفاع مقدس و 8 سال در کنار هاشمی رفسنجانی به عنوان دبیر شورایعالی ملی و 8 سال در کنار خاتمی دبیر شورای امنیت ملی بودم و در مجمع تشخیص و مجلس خبرگان حضور داشتم و همچنین نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بودم دلم می‌خواست با توجه به تجربیاتم و آنچه کسب کردم در این شرایط حساس خدمتی کرده باشم.

ادامه مطلب ...

خانم مصطفوی، امام را دوباره مرور کنید

خانم مصطفوی، امام را دوباره مرور کنید

به دنبال اعلام نتایح تایید صلاحیت های نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری خانم زهرا مصطفوی فرزند حضرت امام خمینی(ره) طی نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری اعتراضاتی را در خصوص رد صلاحیت آقای هاشمی بیان داشته اند.
۵۹۸، متن ذیل پاسخی به نامه دیروز ایشان به مقام معظم رهبری می باشد که در ادامه می آید.

نخست؛ اینکه چرا دیگران میتوانند به درخواست شما ورود کرده و پاسخ شما را بدهند به دلایل زیر است:

ادامه مطلب ...