اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

مقایسه عملکرد دوره نخست سه دولت هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد در بخش

دنیای اقتصاد : فاطمه بهادری
مقایسه دوره‌های چهار ساله نخست‌ دولت‌های هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد نشانگر آن است که بالاترین نرخ رشد نقدینگی و نرخ تورم در چهار سال دولت نهم اتفاق افتاده است.


آمارهای مستند بانک مرکزی، از چهار سال اول سه دولت سازندگی، اصلاحات و عدالت‌محور نشان می‌دهد نرخ تورم در دوره اخیر و در مقایسه با دوره‌های نخست ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی و خاتمی در بالاترین میزان خود در سال گذشته اتفاق افتاده و با رشد 5/144درصدی به 4/25درصد رسیده است.

ادامه مطلب ...

انتقاد رئیس دولت رکورددار تورم از تورم

رئیس دولت ششم که دولت وی رکورد بی سابقه ای در زمینه افزایش تورم به جای گذاشت، بخش عمده ای از خطبه دوم نماز عید قربان را به انتقاد از تورم و واردات اختصاص داد.

 

به گزارش رجانیوز، اکبر هاشمی رفسنجانی در حالیکه ابتدا گفت قصد نداشته موضوع تورم را در تریبون مطرح کند، گفت: این مسئله در روزهای اخیر عمومی شده و در تمامی محافل و مطبوعات از آن سخن می رود. اگر موضوع گرانی ها تشدید شود همه از جمله انقلاب و اسلام ضرر خواهیم کرد لذا توصیه می کنیم که با نظرهای کارشناسی و عالمانه این مسئله ریشه یابی شود و تورم توسط دانشمندان و علمای امر مرتفع گردد.

ادامه مطلب ...

مقایسه رشد تورم در دولت های موسوی،هاشمی،خاتمی و احمدی نژاد


اقتصاد سیاسی - تحلیل روند صعود نرخ تورم در فاصله 1360 تا 1387

علی حق: بررسی سری زمانی نرخ تورم در فاصله سال های 1360 تا 1387 نشان می دهد که در دوران دو دولت هاشمی رفسنجانی، دولت سازندگی به طور متوسط بالاترین نرخ تورم را اقتصاد ایران تجربه کرده است. همچنین در دوران نخست وزیری میر حسین موسوی، کابینه جنگ 8 ساله، میانگین نرخ تورم بیش از دوره 4 ساله ریاست جمهوری محمود احمدی ن‍‍ژاد بوده است. در این فاصله زمانی بررسی شده دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، دولت اصلاحات، پایین ترین میانگین نرخ تورم را ثبت کرده است.

ادامه مطلب ...

ادعای عجیب هاشمی‎رفسنجانی درباره موفقیت دولتش در مهار تورم

حکایت تورم در دولت هاشمی    در حالی که دولت هشت ساله سازندگی به اعتراض‌های مردمی نسبت به گرانی‌های شدید و تورم 50 درصدی‌ معروف است، هاشمی رفسنجانی مدعی شد که نرخ بالای تورم فقط در دو سه ماه رخ داده بود و دولت سریعا موفق به مهار تورم شده است.اما برخلاف این ادعات تورم۳۰ تا ۵۰درصدی در دولت هاشمی دوسال ادامه داشت، نه چندماه!

 


 

ادامه مطلب ...

صدا و سیما، حسن روحانی را حسابی سر ذوق آورد!

جهان- دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی و مسئول پرونده هسته ای در دولت اصلاحات که متهم به عقب نشینی در مقابل غربی ها و گول خوردن از ترفند هسته ای آنان است، در مصاحبه ای تلویزیونی به بیان روایت موردنظرش از پرونده هسته ای در دوران اصلاحات پرداخت.

ادامه مطلب ...