اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

مناظره صریح و رو در روی دو روزنامه نگار در برنامه رو به فردا/2

برنامه "رو به فردا" از همان آغاز مورد استقبال اهالی میدان سیاست و رسانه قرار گرفت؛ آنقدر که برخی عنوان 90 سیاسی را برایش برگزیدند. سه شنبه شب نوبت به مصطفی کواکبیان و حسین شریعتمداری رسید تا از انتخابات و مسائل پس از آن بگویند و راهکارهای برون رفت از شرایط کنونی را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش رجانیوز ادامه مناظره شریعتمداری و کواکبیان در برنامه تلویزیونی رو به فردا در زیر می آید:

مجری در ادامه گفت اقای کواکبیان معتقد است که یک دسیسه امریکایی حتما بوده است ولی در این دسیسه امریکایی و اسرائیلی کسانی که به طور مشخص کاندیدای ریاست جمهوری بودند دخالت رسمی واقعی و اگاهانه نداشتند شریعتمداری هم گفت اینکه این کاندیداها رسما رفته باشند سفارتخانه دستور گرفته باشند و عمل کنند من این را که قبول ندارم مقام معظم رهبری هم در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند برای من وابستگی اینها محرز نشده است.


در ادامه مناظره مدیر مسئول کیهان و دبیرکل حزب مردم سالاری دربرنامه تلویزیونی روبه فردا شریعتمداری به کواکبیان گفت ما که غیب گو نیستیم پس چرا مرحله به مرحله پیش بینی کردیم .

وی افزود شما می توانید به عنوان نماینده مجلس امروز یک چیزی را بگویید بعد فردا بیایید بگویید من چیزی نگفتم ولی بنده نمی توانم چرا چون در ذهن همه بیننده ها صحبت های ما باقی می ماند .

شریعتمداری با اشاره به اینکه مدیریت ماجرا در بیرون از کشور بوده است اضافه کرد سند هم داریم شما سند را نمی توانید انکار کنید سند که ساخته من نیست .

وی افزود روزی که اقای خاتمی کاندیدا شد بنده یک یادداشت نوشتم که خاتمی نمی ماند می رود و موسوی جایش معرفی می شود .

مدیرمسئول کیهان اضافه کرد فضا طوری بود که همه گروه ها و دوم خردادی ها به به و چه چه و استقبال می کردند من یک یادداشت داشتم که اقای خاتمی کاندیدای اصلی نیست و کاندیدای اصلی اقای موسوی است ان موقع اصلا بحث این خبرها نبود و ما که غیب گو نیستیم اقای خاتمی که از ما خوشش نمی اید .

شریعتمداری گفت موقعی که مدیریت فتنه فرمولی را اعلام کرد شما بروید نظرهای رابرت لین را ببینید ملاقات همین اقایان خاتمی با جروج سورس صهیونیسم را ببینید اینها چیزهایی نیست که پنهان بماند اینها را نمی توانید انکار کنید .

شما اگر مرا قبول نداشته باشید ولی اینها را نمی توانید انکار کنید شریعتمداری افزود شما موقعی که امدید کمیته صیانت از اراء تشکیل دادید ما گفتیم اینها از پیروزی در انتخابات ناامیدند و قصدشان این است که اعلام کنند در انتخابات تقلب صورت گرفته است چند روز بعدش نوشتیم که این جریان نیاز به نماد رنگین داردکه هنوز اقای موسوی شال سبز را مطرح نکرده بود .

وی اضافه کرد چون گفتید عمروعاص بنده در مسجد سید اصفهان گفتم وقتی که قران ها را بر سر نیزه می کنند پارچه سبز دیگر چیزی نیست .

شریعتمداری گفت شما ببینید اینها عین مطالبی است که فرمول ان موجوداست وقتی که جلوتر می ائیم هنوز انتخابات برگزار نشده است انتخابات‏22‏ خرداد است روز ‏2.‏ خرداد این تیتر اول ما این است اخرین پرده سناریوی افراطیون اشوب پس از شکست است .

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد اینها به نظرمن قابل انکار نیست من با صراحت عرض می کنم ماجرا این است که عده ای راه افتادند و یک فرمول بیرونی را دنبال کردنداقای کواکبیان می ترسیدند که بگویند سناریوی طراحی شده از طرف رسانه های امریکایی است اگر غلط می گویم بگوئید شریعتمداری گفت ببینید دلیل را نمی شود ساخت وقتی که اقای خاتمی وسط ماجرا اعلام کرد بهتر است رفراندوم شود من گفتم این حرف خاتمی پیشنهاد مایکل لین است ویک هفته بعد مشخص شد اقای مایکل لین نومحافظه کار امریکایی این پیشنهاد را داده است .


کواکبیان در ادامه گفت مدام می گویند که فلانی رفت در بحث وزرا ما گفتیم چند تا از وزرا رای نمی اورند برخی ها گفتند فلانی رمال شده پیش گو شده است .


کواکبیان اضافه کرد کسی که شورای نگهبان تا یک هفته قبل تاییدش کرده است این مثلا داخل امریکا درامده است من اصلا می گویم برخی ها می گویند که راهپیمایی مردم غیرقانونی است مگر اقای احمدی نژاد با دوستانشان جشن پیروزی نگرفتند مجوز گرفته بودند من بحثم این است که هنوز شورای نگهبان پنج روز وقت داشت هنوز ایشان تائید نشده بود از نظر قانونی چرا ایشان ان جشن را گرفتند و ان هیجانات وان حرفها را زدندکواکبیان اضافه کرد نکته بعد اینکه شب قبلش گفته شد احمدی نژاد پیروز شد در حالیکه هنوز نتیجه را شورای نگهبان نگفته بود .


وی افزود ساعت ‏9‏ شب خبرگزاری رسمی وابسته به دولت خبرگزاری جمهوری اسلامی در سایت خبری اش بود شبی که قرار است نتیجه فردا اعلام شود گفت اقای احمدی نژاد با ‏63‏ درصد رای پیروز شد من می گویم که خبرگزاری های وابسته به دولت نباید قبل از انتخابات اعلام نتایج کنند .


کواکبیان افزود اینکه شما می فرمایید بله بنده از قبل گفتم طبق گفته مقام معظم رهبری تقلبی در انتخابات نبود اگر تقلب می شد من در مجلس نبودم بالاخره همان موقع گفتم چون منطق را باید بپذیریم اما در مصلا هم بجای رئیس جمهور اقای الهام سخنرانی کرد .


کواکبیان گفت معتقدم که اگر انتخابات اینده می خواهد برگزار شود وزارت کشور باید لایحه ای بیاورد و یا ما باید طرحی بدهیم .


کواکبیان گفت من در بحثی گفتم کسی که انتخاب می شود باید با این سازوکار تا اخر پیش رود .


در ادامه مناظره مدیر مسئول کیهان و دبیرکل حزب مردم سالاری دربرنامه تلویزیونی روبه فردا کواکبیان گفت من واقعا از اقای ضرغامی تشکر می کنم واقعیت این است که این برنامه خوب است .


مجری برنامه خطاب به کواکبیان گفت شما برای پایان دادن وقایع اخیر به رهبران سیاسی توصیه ای کرده اید .


وی افزود ما باید به سطحی بیائیم که همه تلاش کنیم این ماجرا تمام شود و اگر اقای شریعتمداری اعتقاد داشته باشد این جنبش و یا هر اسم دیگری که می گذاریم در میان مردم خبری نیست من اینرا قبول ندارم باید اغنای عمومی را داشته باشیم و اعتدال را در پیش گیریم و پرهیز از افراطی گری کنیم و مبنا را بگذاریم به جذب حداکثری و دفع حداقلی .


سپس شریعتمداری خطاب به کواکبیان گفت شما در مجموع اقدامات اقایان کروبی موسوی و خاتمی را قبول دارید یا خیر


کواکبیان گفت من با یک کلمه جواب نمی دهم .


شریعتمداری در ادامه افزود این که نمی شود قرار است مسئله شفاف بشود شما می فرمایئد من با شدت با دخالت بیگانگان مخالفم بنابراین نباید اقایان موسوی کروبی و خاتمی مرز بندی کنند .


کواکبیان گفت من می گویم باید مرز بندی بشود.


شریعتمداری در پاسخ گفت من می گویم اینها مرز بندی نکردند شریعتمداری گفت شما می گویید بنابراین انها باید مرز بندی کنند ولی این اقایان انجام نداده اند.


شریعتمداری گفت نکته بعدی من این است که مقام معظم رهبری فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی شما می گوئید کیهان چنین و چنان می کند ما ‏7‏ ‏8‏ و یا ‏1.‏ نفر را نام بردیم شما می گوید ‏13‏ نفر ما چند تا از این اقایان را که گفتیم همین الان پناهنده شدند مگرغیر از این است مگر اقای مهاجرانی یار غار شماها نبود مگر ما از همان موقع نمی گفتیم که بعضی کارهایش عیب و ایراد دارد .


شریعتمداری افزود اقای رمضانپور معاون فرهنگی اقای مسجد جامعی بود ما همان موقع می گفتیم بعضی از کارهای وی به دلایل گوناگون مشکل دارد شریعتمداری گفت همین اقای کدیور که از شاکیان ما است ببینید وقتی این اقایان پناهنده می شوند بعد انجا زبان باز می کنند علیه نظام هر چی می خواهند می گویند این جریانی است که در داخل است حداقل یک خورده به فکر باشید .


شریعتمداری گفت شما می گوئید اعتدال بله اعتدال خوب است اعتدال در اجرای قانون است

شریعتمداری افزودشما می گوئید جذب حداکثری خوب ما هم همین را می گوئیم شما ببینید بحث بر سر این است که یک عده قلیل و نه اکثریت این وسط افتاده اند و سعی می کنند بسیاری از مردم را فریب بدهند وی افزود یک عده قلیلی هستند که تکلفیشان مشخص هست و به گفته مقام معظم رهبری مر قانون باید در موردشان اجرا شود و انان برای اینکه خودشان را نجات دهند دیگران را جلو می اندازند .


کواکبیان گفت من می گویم باید برای حل اختلافات همه نخبگان سیاسی کاندیداهای ریاست جمهوری زوسای قوه ها زسانه ها جمع شوند و بگوییم از این به بعد هر کسی تخطی کرد باید مجازات شود .


مدیر مسئول کیهان در واکنش به پیشنهاد کواکبیان گفت به نظر من این بازگشت به قهقرا و شیخوخیت و برای افغانستان است مگر الان قانون نداریم پیشنهاد من اجرای قانون است در این نظام باید همه به قانون اقتدا و به ان تن دهند .


شریعتمداری اضافه کرد مگر مملکت قانون ندارد که بخواهیم ملوک الطوایفی لویی جرگه ای شبیه افغانستان در کشور راه بیاندازید .


کواکبیان در ادامه برنامه تلویزیونی روبه فردا گفت باید بر اساس ساز وکار پیش رفت اینکه همه روسای جمهور قبلی یا وابسته به امریکا هستند یا سران فتنه اند هیچ کس نمی ماند اقای هاشمی این طوری و فرزندانش ان طوری اقای فلانی که موساد است ختی اقای محسن رضایی که خودش کاندید ریاست جمهوری بوده و سرباز ولایت بوده مورد اتهام قرار می گیرد دبیرکل حزب مردم سالاری افزود رئیس مجلس گفته است این هزینه هایی که شما دارید می کنید یعنی کاری می کنید که هیچکس هیچ حرفی نزند کواکبیان با بیان اینکه بزرگترین خطر برای نظام سکوت نخبگان است اضافه کرد شما فکر نکنید که اگر ما بگوییم حرف نزنیدفقط شریعتمداری عزیز درکیهان و صدا و سیما مثلا مطرح شود الحمدالله همه خوبند نه اینگونه نیست من با تمام وجودم طرفدار نظام و رهبری و قانون اساسی هستم بنده قسم خورده ام به قانون اساسی من نمی توانم قسم بشکنم و واقعیت را می گویم .


وی گفت همین مناظره امشب ممکن است موجب سوء استفاده عده ای بشودکه بگویند این یکی کم امد ان یکی خوب امد ما اگر این روش را خوب انجام بدهیم اثار خوبی دارد من می گویم رو به فردا برویم .


مجری سئوال کرد اینکه این جریان تا دو هفته بعد از انتخابات ادامه داشت لذا از فردای نماز جمعه مقام معظم رهبری طرح بحث انتخابات دیگر قابل درک نیست و اقای کواکبیان تاکید دارند ملتزم به قانون اساسی هستند و درست هم می گویند .


شریعتمداری نیز در این برنامه گفت من در مناظره ای که درمشهد برگزار شد خدمت اقای کواکبیان عرض کردم بحث کردیم و من دلایلم را گفتم شما می فرمائید انها نبودند من هم قبول دارم یک عده ای اغتشاشگر بودند حال اینکه توده های مردم طلبکارند .


وی افزودچرا اقایان این عده اغتشاشگران را محکوم نکردند حداقل دلشان برای جوانان مردم می سوخت چون بنده خدایی که امده بداند این راه شما نیست محکوم که نکردید بیانیه دادید و دفاع کردید بحث بر سر این است که چرا شماها هم محکوم نکردید و مجددا دعوت به حضور غیرقانونی کردید اقای موسوی کروبی و خاتمی بله اقای خاتمی دو تا ملاقات داشتند نظر ما همین است و اقای خاتمی می دانند که من براساس چه سندی می گویم خودشان می دانند .


شریعتمداری گفتجناب اقای خاتمی شما بعد از ملاقات دوم با سورس احساس کردید که کار خوبی نکردید تا اینجا روشن است .


شریعتمداری گفت من منتها به خاطر حرمت ایشان که دو دوره رئیس جمهور بودند وقتی تکذیبیه دادند ما تکذیبیه اش را در روزنامه مان درج کردیم و هیچ چیزی نگفتیم و ان چیزی که شما می فرمائید بنده می گویم بله بوده است

وی خطاب به کواکبیان افزوداینکه می فرمائید بحث دو جناح نیست الان اشاره کردید که یک طرفه است من می گویم اصلا بحث این طرف و ان طرف غلط است ببینید بحث ماجرای انتخابات دیگر همان روزها تمام شد این را اقای کواکبیان قبول دارند .


شریعتمداری افزود بحث بر سر این است که ایا اهانت به حضرت امام زه ماجرای انتخابات است ایا اهانت به حضرت امام حسین غ ماجرای انتخابات است .


وی اضافه کرد دفاع از اسرائیل و دفاع از امریکا به انتخابات ربطی ندارد این که در بیرون نظام است چرا شما محکوم نمی کنید و حتی انهایی که امدند اهانت کردند بهشان می گویید خداجوی .


شریعتمداری گفت بنده معتقدم که در انتخابات تقلب شده استمعتقدم که تقلب بیش از ‏11‏ میلیون است چه کسی تقلب کرده الان می گویم فرض کنید که شما سکه های تقلبی را به عنوان سکه طلا به مردم دارید می فروشید فرض کنیم که ‏13‏ میلیون در انتخابات شرکت کردند ایا پولی که بابت سکه ها گرفتید حلال بود .


شریعتمداری اضافه کرد حالا ایا این ‏13‏ میلیونی که از شما سکه خریدند مگر به این دلیل انها را نخریدند که طلا باشد و اگر شما به جای سکه طلا سکه تقلبی بدهید قطعا تقلب کردید قبول .


وی افزود شما بیائید شعارهای اقایان را ببینید مگر نمی گفتند ما تابع قانون اساسی هستیم من همه اش را به صورت مکتوب دارم نمی شود اینها را انکار کرد .


شریعتمداری گفتاقای کواکبیان شعار می دادید که ما تابع قانون اساسی و ولی فقیه هستیم کمترین عدول از ولایت فقیه باعث اشوب می شود هیچکس نباید دست به اشوب بزند عدول از قانون حتی به اندازه ذره ای پذیرفتنی نیست این ولی فقیه است که مانع دیکتاتوری است این شعارهای شماست وی افزود شما این شعارها را دادید مردم امدند یعنی ان بنده خدایی که امده رای داده است به نظر من ان فرد بسیار حق جو و دنبال حق طلبی بوداین شعارها را دادید .


شریعتمداری در ادامه با انتقاد از عملکرد کواکبیان درباره استنادش به تیتر اول کیهان مبنی بر اعلام قطعیت ارا انتخابات گفت ما این تیتر را نزدیم .


کواکبیان در پاسخ گفت تیتر یک شما بود .


شریعتمداری در پاسخ گفت تیتر یکی که اقای کواکبیان می گوید تتیر بی بی سی بود که ساخت ما هم اعلام کردیم که این تیتر ما نیست بعد هم اقای کواکبیان گفت بله اشتباه شده است .


شریعتمداری در ادامه به اظهارات اقای کروبی مبنی بر اینکه من خوابم برد یکدفعه دیدم کیهان قضیه انتخابات را عوض کرده است اشاره کرد وگفت ما اصلا شب ها روزنامه چاپ نمی کنیم ما هر چه که مراجع رسمی گفتند مطرح کردیم .


مدیر مسئول روزنامه کیهان خطاب به کواکبیان درباره اعتدال گفت برای احیای این مهم باید موانع کار را برداشت و وقتی هم این مهم اغاز می شود می بینیم که عده بسیار اندکی مانع می شوند .


شریعتمداری درباره ادعای کواکبیان مبنی بر اینکه کیهان در مورد اقای محسن رضائی و جام زهر مطلبی نوشته است افزود من اصلا در این مورد هیچ صحبتی نکردم .


شریعتمداری در ادامه به برخی دیگر از گفته های کواکبیان درباره رئیس جمهور اشاره کرد و گفت قرار بود اقای احمدی نژاد در یک زمانی در تلویزیون سخنرانی کند اما ان برنامه لغو شد ولی روزنامه شما در حالی که هیچ سخنرانی انجام نشد از قول ایشان نوشتید چنین و چنان کرد مدیر مسئول رونامه مردم سالاری در پاسخ گفت اینها دروغ است سند بیاورید شریعمتداری هم در پاسخ گفت ما سندش را داریم .


شریعتمداری گفت شما هر چه درباره ما گفتید از جمله اقای رضایی و دیگران بی سند بود و از این اتهامات به ما خیلی می زنند .


مجری برنامه خطاب به کواکبیان گفت شما برای اینده چه برنامه ای دارید و چه راهکارهایی را اعلام می کنید .


کواکبیان در پاسخ گفت ما قبل هم گفتیم مجلس هم گفته است برای بهبود اوضاع سیاسی کشور باید قدم برداریم به شرط اینکه نگوییم فلانی امریکایی است فلانی باید اعدام بشود اگر قرار باشد اینها را بگوئیم مشکل حل نمی شود .


وی افزود اقای شریعتمداری می گوید بعضی ها مرز بندی نکردند ما می گوئیم که باید مرز بندی می کردند اما این دلیل نمی شود که مرز بندی نکردها را جزو عناصر خارجی بدانیم .


مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری افزود اقای شریعتمداری به پناهندگی اقای مهاجرانی کدیور و اشاره می کنند اما اگر بحث پناهندگی باشد مگر این خبرنگارها خبرنگار فارس پناهنده نشده اند .


کواکبیان گفت خیلی جالب است اقای شریعتمداری هر کجا که کم می اورد به دنبال بهانه می رود .


وی افزود اقای شریعمتداری نه از کهریزک نه از کوی دانشگاه سخن نمی گوید کواکبیان گفت من در روزنامه ام تیتر زده ام که با سخنرانی نمی شود مملکت داری کرد .


وی افزودبیائیم با کمک مراجع تقلید کاندیداهای ریاست جمهوری اصحاب رسانه خبرگان ملت نمایندگان ملت وزرا نخبگان و هرکسی که می تواند موثر باشد این مسئله را حل کنیم .


شریعتمداری گفتمن عذر می خواهم شما می گویید خواص بنده هم عرض می کنم میزان حال فعلی افراد است وقتی اقایان می گویند و شعار می دهند که دنبال قانون اساسی ولایت فقیه اسلام و اقتدار نظام اسلامی هستیم پس عده ای با این شعارها می ایند رای می دهند بعدا متوجه می شوند که شعارهای بعدی یقینا برخلاف ان است تا جایی که شعار انچنان می دهند که دیگر من نمی خواهم انها را بکار ببرم همه مردم می دانند که هم صدا و سیما پخش کرده و هم روزنامه ها نوشتند .


وی افزود در چنین حالتی بعدا مردم می فهمند اشتباه کردند از انها جدا می شوند ان مردمی که قدمشان روی چشم است .


شریعتمداری اضافه کرد واقعا ‏4.‏ میلیون ‏4.‏ میلیون است بنابراین شما ‏11‏ و ‏12‏ میلیون رای تقلبی جمع کردید که اگر تقلبی شده است این است کواکبیان گفت من اصولگراهایی را می شناسم که گفته اند اگر قرار است فلانی رئیس دفتر فلانی باشد ما رای نمی دادیم .


وی افزودختی اخیرا به حضرت نوح هم دارندگیر می دهند من می گویم این حرفها را کنار بگذاریم .


شریعتمداری اضافه کردذرباره انتقادی که شما می گویید اتفاقا کیهان از موضوعات بسیاری انتقاد کرده است حتی انتقادهایی که خود شماها برنتافتید .


وی افزود امام راحل فرمودند که میزان حال فعلی افراد است و به دلیل اینکه از ایشان نقل شده و حجت است به دلیل اینکه عقل هم همین را می گوید .


شریعتمداری افزود وقتی هانی در دارالعماره کوفه تحت شکنجه بود قوم هانی امدند وقتی هانی دیر کرد امدند نجاتش دهند چرا قوم هانی برگشتند برای اینکه اقای شریح قاضی رفت روی دارالعماره گفت هانی بیت مکرم است هانی انجا در حال تکریم است درحالیکه هانی انجا در حال شکنجه بود ذندان و سر و صورتش شکسته بود و با حرف شریح قوم هانی برگشتند چرا برگشتند چون بالا سر شریح تابلو قاضی القضات نوشته شده بود که با شناسنامه کنونی اش با هم انطباق نداشت .


شریعتمداری گفت مگر این همه از شما حمایت نکردند مگر نتانیاهو از شما به عنوان بزرگترین سرمایه داخل ایران یاد نکرد مگر اقای اوباما این همه از شما حمایت نکرد مگر هیلاری کلینتون ‏4..‏ میلیون دلار اختصاص نداد اگر شما می گویید نه شما یک کلمه می گفتید نه این که کاری نداشت وی افزود شما به هر حال ببینید نمی شود اینگونه پنهان کرد من می خواهم بگویم که شما می گویید دو طرف من معتقد به دو طرف نیستم مسئله اصلا مسئله انتخابات نیست انتخابات تمام شد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد