اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

سلسله گفتارهایی پیرامون هاشمی و دولت سازندگی-1

منبع: رجا نیوز

هاشمی رفسنجانی چگونه در جمهوری اسلامی، برجسته شد؟/ «مک فارلین» و «قطعنامه 598»؛ اوج تاثیرگذاری هاشمی

رجانیوز - گروه تاریخ: عملکرد اکبر هاشمی رفسنجانی در طول دوران مسئولیت‌های مختلف خود در کشور در طی 34 سال گذشته یکی از رویکردهای مورد علاقه مورخان تاریخ معاصر ایران است؛ چرا که هاشمی حضور پیوسته‌ای در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور داشته است و در بسیاری از نقاط حساس تاریخ انقلاب اسلامی هم حضور داشته است.

به گزارش رجانیوز، سلسله جلسات بررسی تاریخ معاصر با محوریت بررسی عملکرد هاشمی رفسنجانی مدتی در دانشگاه تهران برگزار شد و دانشجویان نیز استقبال خوبی از آن به عمل آوردند. متن زیر، حاصل بخشی از این گفتارهاست که توسط یکی از محققان تاریخ معاصر ایران بیان شده است.

لازم به ذکر است که فایل صوتی جلسه اول این نشست دانشگاهی موجود نیست و متن زیر، ادامه جلسه دوم آن است:

ادامه مطلب ...

خجالت بکشید

تا ابد مدیون خون شهیدانی خواهیم بود که از هیچ تلاشی برای پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذاری نکردند.

ادامه مطلب ...

مناظره حجت‌الاسلام سیدعباس نبوی و زیباکلام

منبع: تسنیم

زیباکلام: هاشمی به سرمایه‌داری غربی اعتقاد دارد و حمایت از سوریه را خطا می‌داند
نبوی: در دولت هاشمی ۲ تورم ۳۰۰ درصدی داشتیم
هنوز چند روزی به پایان مهلت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده بود که حجت‌الاسلام سیدعباس نبوی و صادق زیباکلام به خبرگزاری تسنیم رفتند تا درباره کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی و عملکرد وی در سالیان گذشته به مناظره بپردازند.
به گزارش جهان، اگرچه بخشی از این مناظره که به کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی اختصاص داشت و طی آن آقایان نبوی و زیبلاکلام به تشریح تحلیل و دیدگاه‌های خود در این باره پرداختند، با ثبت‌نام رئیس دولت سازندگی در روز گذشته دیگر محلی از اعراب ندارد, اما در میان تحلیل‌ها و اظهارنظرات این دو کارشناس مسایل سیاسی نظرات مهم و جالبی نیز ارائه شده است که انتشار آن در این برهه خالی از لطف نیست.

متن کامل این مناظره را که در هفته گذشته و چند روز پیش از ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد, در ادامه می‌خوانید:

با توجه به قوت گرفتن حضور آقای هاشمی در انتخابات و اینکه کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان اعم از آقایان عارف، روحانی، کواکبیان و ... اذعان کرده‌اند که در صورت حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نفع وی کنار می‌کشند؛ سئوال اصلی این است که برخی کارشناسان در جبهه اصلاحات اعتقاد دارند اگر آقای هاشمی حضور پیدا کنند، به نفع این جبهه خواهد بود، زیرا اگر رای آورد، به نفع اصلاح‌طلبان خواهد بود و اگر رای هم نیاورد، باعث یک تنفسی برای جبهه اصلاحات خواهد شد. جنابعالی با توجه به اینکه ایشان در چند دوره کاندیدا شدن اخیرشان توفیقی را کسب نکرده‌اند، حضور ایشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ادامه مطلب ...

ناگفته های احمدی مقدم از حوادث 88؛

رئیس پلیس کشور به بازخوانی حوادث 4 سال گذشته در مورد حمله به سفارت انگلیس، حوادث کوی دانشگاه در سال 88، آزادی دانشجویان دستگیر شده برخلاف دستور دادستانی و راهپیمایی سکوت، پرداخت.
استخدام اوباش در ستادهای آشوب/ کاردار انگلیس در ضد گلوله را به روی دانشجویان باز کرد
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم عصر دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ در خصوص انتخابات 88 و 92 و طرح امنیت اخلاقی در پاسخ به سئوال یک دانشجو که از او در مورد تحریمها پرسید، گفت: دشمن در انتخابات 88 اقدامات رسانه ای خود را بر علیه کشور از دی ماه 87 شروع کرد اما امروز می بینیم که فعالیت رسانه ها از جمله BBC و VOA از تیر ماه 91 برای انتخابات خرداد ماه آغاز شده است. البته باید در نظر بگیریم که در این یک سال نیز درآمد نفتی نیز نصف شد و بازار ارز نیز در داخل با مشکلاتی روبرو شد. البته این تمام مشکلات نبود و ضعف تدبیر دستگاههای اجرایی نیز این مشکلات را تشدید کرده بود. دشمن تلاش کرد در حوزه اقتصاد ناآرامی و بحران سازی کند تا طبقه مستضعف را در برابر حکومت قرار دهد.

ادامه مطلب ...

فاطمه هاشمی: ما این سختی و رنج را به‌خاطر مردم تحمل می‌کنیم

فاطمه هاشمی ادعا کرد: آمدن پدر حماسه و شور انقلابی را به مردم بر‌می‌گرداند هرچند برای خانواده سخت است. اما می‌گفتیم ما این سختی و رنج را به‌خاطر مردم تحمل می‌کنیم.
زرشک

ادامه مطلب ...

آیا زمان هاشمی اوضاع اقتصادی خوب بود؟ کاریکاتور گل آقا

عملکرد مسئله دار دولت احمدی نزاد در حوزه اقتصادی و سیاست زدگی آن باعث شده است روسای دولت های پیشین با استفاده از «کمتر» بودن مشکلات اقتصادی در دوران خویش تصویری «بهشت گونه» از دوران زعامت خود جلوه دهند.  در این خصوص البته آیت الله هاشمی پیشتاز است. او در کمتر گفتگو یا سخنرانی است که از گذشته ای طلایی سخن نگوید و زبان به تمجید از خود و دولت اش در سالهای موسوم به سازندگی نگشاید.

تصاویری که می بینید کاریکاتورهایی هستند که در سالهای دهه 70 در نشریه گل آقا منتشر شده اند. گل آقا با زبان طنز به نقد روندهای سیاسی و اجتماعی می پرداخت و به نوعی بازتاب دهند وضعیت اجتماعی آن دوران بود . از همین رو یکی از راه های سنجش دوران هاشمی را می توان رجوع به مطبوعات آن زمان به شمار آورد. چه انکه مطبوعات به مثابه حس‌گرهای یک جامعه به خوبی وقایع را ثبت می کنند...

ادامه مطلب ...

سابقه سرگشاده!

حسین قدیانی:

یک: به آقای هاشمی لطف می کنم و فرض را بر این می گیرم که سابقه ایشان از بدو تولد در «نوق»، تا رفتن شان به بهرمان و رفسنجان، اصلا تا آخر دولت اول سازندگی، پاک بوده و زلال. با این همه من بیشتر نگران سابقه ایشانم، نه حال فعلی شان. ملاک حتی اگر سابقه آدم ها باشد، باز آقای هاشمی را باید نگریست و به سوابق بد ایشان گریست.

دو: کسی می تواند پز سابقه اش را بدهد، که حکایت «زبیر»، عمری در خدمت اسلام بوده باشد، جز آخر زندگی! یعنی جز یک مقطع، مابقی سوابقش نکو باشد و در راستای دوست. این شخص اگر آمد و گفت: «من همانم که دیروز چنین و چنان بودم»، باید جواب داد؛ «ملاک، حال فعلی افراد است… اما سوابق ات را راست می گویی… و حیف! حیف تو بود که با آن همه سابقه، «علی (ع)» را به بنده زاده فروختی».

ادامه مطلب ...

در روز ثبت نام هاشمی، در مجمع تشخیص مصلحت چه گذشت؟/ محمد هاشمی

ملاحظه می کنید که علی مطهری نیز مجددا همان دروغ قبلی را تکرار می کند. گویا از قبل هماهنگی بین زیردستان هاشمی صورت گرفته باشد. اما تکه ای دیگر از پازل ورود هاشمی به انتخابات را برادر وی، محمد هاشمی تکمیل می کند. محمد هاشمی نیز خبر از ماجرایی می دهد که آدم نمی داند به اوج این حرف بی اساس و دروغ، بخندد یا گریه کند.

گروه سیاسی ـ علی رغم اینکه همه شواهد گویای این امر بود که هاشمی رفسنجانی از مدت ها قبل تصمیم به ورود در انتخابات دارد اما حلقه نزدیک وی درصدند تا چنین وانمود کنند، وی تا آخرین لحظه تصمیمی برای ثبت نام در انتخابات نداشته است.

به گزارش بولتن نیوز، البته پروژه "بیام، نیام" هاشمی در چند ماه اخیر به شدت در جریان بوده و ملاحظاتی نیز موجب شده بود تا هاشمی در تصمیم خود برای نامزدی، دچار تعلل شود. به نظر می رسد مهم ترین این ملاحظات، کهولت سن و عدم توانایی جسمانی برای انجام مسئولیت طاقت فرسایی چون ریاست جمهوری بوده است.

ادامه مطلب ...

روایت ناگفته‌ای از نقش آیت الله هاشمی در قائم مقامی منتظری/”نه”آ

شباهت‌های دو شخصیت سیاسی+نامه‌ها و تصاویر
روایت ناگفته‌ای از نقش آیت الله هاشمی در قائم مقامی منتظری/”نه”آیت الله هاشمی به امام خمینی(ره)


مطالعه مواضع آقای هاشمی در دو سال گذشته ناخودآگاه پرونده ماجرای عزل قائم مقام رهبری و اتفاقات مربوط به آن را بازگشایی می‌کند.

به گزارش فاطر نیوز وقایع رخ داده در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی که با فراز و نشیب دولت موقت و سیطره ملی – مذهبی ها شروع و با دستان آغشته به خون منافقین و پرپر شدن مدیران طراز اول کشور در حزب جمهوری و نخست وزیری ادامه یافت هر چند تاملاتی بر آمده از تدقیق در تمامی حواشی و ناگفته های آن روزگار را می طلبد اما در تمامی سطوح و معادلات تعریف شده و تحلیل های ذکر شده برای آن اتفاقات، چیزی بیش از آنچه گفته و دیده شده نمی تواند چارچوبی جدید پیش روی تحلیل گران و مورخان بگشاید. اما ماجرای قائم مقامی شیخ حسینعلی منتظری و عزل وی توسط حضرت امام (ره) از وقایعی است که همچنان مطمح نظر تحلیل های بسیاری است . سیر تکامل و رشد شخصیتی که تا قائم مقامی رهبری پیش می رود آنگاه به دلیل درگیر شدن در حاشیه های غلیظ تر از متن، مورد غضب بنیانگذار فقید انقلاب قرار گرفته و عزل می شود از موضوعاتی است که می تواند به عنوان مستندی جهت پژوهش و واکاوی زوایای مختلف جریان شناختی و شخصیت شناسی انقلاب اسلامی مورد ارزیابی قرار گیرد

ادامه مطلب ...

روایت جزئیات شکنجه سه پاسدار /1

روایت جزئیات شکنجه سه پاسدار /1
پس از گذشت بیش از سه دهه مشرق در نظر دارد با انتشار « جزئیات شکنجه سه پاسدار شهید» باردیگر جنایات انجام توسط منافقین در دهه شصت را برای مخاطبین جوان خود عیان نماید.

به گزارش مشرق،  آنچه پیش روی شماست نمونه ای از اسناد بازجویی منافقین کور دلی است که با شکنجه بی رحمانه سه پاسدار و یک شهروند که به شغل کفاشی مشغول بود، یکی از بارزترین اسناد جنایت آنان را برای تاریخ مشخص خواهد کرد.

سازمان مجاهدین خلق ایران نام یک گروه سیاسی- نظامی است که در سال 1344 توسط سه تن از روشنفکران جوان مسلمان، با هدف سرنگونی رژیم وابسته پهلوی تأسیس شد. این سازمان نیز همچون اغلب گروه هایی که در دهه 1340 مشی قهرآمیز را در مبارزه برگزیدند، تحت تأثیر سرکوب قیام مردمی 15 خرداد و شکست مبارزات مسالمت آمیز، در جریان تدوین استراتژی به «مبارزه مسلحانه» رسید و به تدریج با بهره گیری از تئوری ها و تجارب جریان های چپ و مارکسیست آمریکای لاتین، شیوه «جنگ چریکی شهری» را در تاکتیک اتخاذ کرد.(کتاب سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام جلد 1 صفحه 273)

ادامه مطلب ...