اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

متن کامل مناظره داغ رسایی و کواکبیان در دانشگاه علامه

روز دوشنبه به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی مناظره‌ای با حضور مصطفی کواکبیان، نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم و عضو فراکسیون اقلیت مجلس و حجت‌الاسلام رسایی نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و عضو فراکسیون اصولگرایان، با محور "قانون و قانونگرایی از منظر امام خمینی(ره)" برگزار شد.

به گزارش رجانیوز در این جلسه علی رغم سنت همیشگی یک جریان مشخص دانشجویی که با هدف ایجاد آشوب در چنین جلساتی شرکت می کنند، و با وجود تلاش چند نفر از این افراد برای خارج کردن فضای جلسه از حالت عادی، دانشجویان حاضر در جلسه علی رغم اختلاف سلیقه ها با متانت شاهد این مناظره بودند.

در این مناظره، ابتدا مصطفی کواکبیان گفت: اگر به طور مجمل بگوییم مهم‌ترین ویژگی حکومت و مردم‌سالاری دینی، قانون و قانونگرایی است،‌ گزاف نگفتیم. یعنی حتی ولی فقیه هم باید تابع قانون باشد. حضرت امام (ره) نیز بر بحث قانونگرایی تاکید داشتند و حتی در بحث آزادی‌های سیاسی تاکید ویژه ایشان این بود که آزادی باید در چارچوب قانون باشد. ایشان می‌فرمودند حتی مارکیسیت‌ها هم در جمهوری اسلامی آزادند تا در چارچوب قانون عقاید خود را بیان کنند لذا اگر آزادی احزاب، اجتماعات و انتخابات را شاخص‌های آزادی سیاسی بدانیم همه باید بر محور قانون تحقق یابد.

کواکبیان ادامه داد: عده‌ای واقعا طبع خودسری و دور زدن قانون را دارند که اگر به قدرت برسند و بر آن تکیه بزنند، بسیار خطرناک است. این‌ها با هرگونه آزادی مخالفت می‌کنند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو دسته نظرات مخلتفی نسبت به آزادی دارند یکی گروهی که معتقدند آزادی مانند یک نسیم صبحگاهی است که گرد و غبارهایی را با خود دارد و ترجیح می‌دهند به خاطر این گرد و غبارها تیغه‌ای میان خود و آزادی بکشند و با آن کاری نداشته باشند. عده‌ دیگر نیز از آن سوی بام افتاده‌اند و معتقدند که باید پنجره را باز گذاشت تا نسیم آزادی همراه با گرد و غبارهای آن وارد شود؛ اما دیدگاه ما این است که می‌توان پنجره‌ای داشت با توری مناسب که نسیم آزادی در آن بوزد و گرد و غبار داخل نیاید و این توری همان قانون است.


نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ آزادی احزاب، ‌آزادی بیان، ‌آزادی مطبوعات و آزادی انتخابات 4 شاخصه در دیدگاه امام (ره) هستند که باید همواره در چارچوب قانون باشد، یعنی اگر ما بر اساس اصل 26 قانون اساسی احزاب می‌توانند فعالیت کنند، باید در چارچوب موازین قانونی باشد.

کواکبیان اضافه کرد: اگر آزادی بیان بر اساس اصل 24 قانون مجاز است‌، این آزادی نباید مخل مبانی اسلام و قانون باشد. همچنین آزادی مطبوعات و انتخابات نیز باید بر مبنای قانون صورت گیرد. امام خمینی (ره) در یکی از سخنان خود خطاب به بنی‌صدر که به عنوان اولین رئیس‌جمهور مدعی شده بود قانون را قبول نداریم و می‌خواست در چارچوب آن فعالیت نکند، فرموده بودند: " بعضی‌ها می‌گویند ما قانون را قبول نداریم شما نمی‌توانید قانون را قبول نداشته باشی، تو غلط می‌کنی قانون را قبول نداری؛ قانون تو را قبول ندارد."

نماینده مردم سمنان در ادامه تصریح کرد: پس مهمترین ویژگی یک نظام مردمسالاری که امام خمینی (ره) بارها بر آن تاکید داشتند، تابعیت قانون و قانون‌مداری افراد و مسئولان جامعه است و قانون در جامعه مردم سالار برای همه افراد یکسان است.

در ادامه حجت‌الاسلام رسایی نیز طی سخنانی با بیان اینکه من و آقای کواکبیان علی رغم اختلافات مبنایی که با هم داریم ، هر دو نقاط مشترکی داریم از جمله اینکه هر دو به حضرت امام(ره) اعتقاد داریم، گفت: حضرت امام(ره) یک فرد قانونگرا بود اما نه هر قانونی. به هر حال در زمان شاه هم قانون وجود داشت و برخی قوانینی که حقوقدانان آن زمان تصویب کردند به دلیل آنکه منافاتی با مبانی دینی و مذهبی ما نداشت، امام بر آنها مهر تایید زد.

رسایی گفت : این نشان می‌دهد که حضرت امام(ره) قانونگرا بودند ولی هر قانونی مورد تایید حضرت امام(ره) نبوده کما اینکه مورد تایید ما هم نیست؛ اما حضرت امام(ره) ساز و کاری را تعیین کردند که بر مبنای مردم و مبانی دینی قرار داشت. یعنی مجلس شورای اسلامی از یک سو طرحی را تصویب می‌کند و پس از آن شورای نگهبان که ترکیبی از فقهای علوم دینی و حقوقدانان است بر آن نظارت می‌کنند که این قوانین مخالفتی با شرع و قانون اساسی نداشته باشد و هر کسی که می‌خواست از این دایره و محدوده حرکت کند حضرت امام(ره) او را دیکتاتور خطاب می‌کرد و انگشت بدنامی را به سوی او می‌گرفت.

نماینده تهران سپس به عنوان نمونه جمله از حضرت امام(ره) را به نقل از صحیفه امام(ره) قرائت کرد : "چنانچه یک قانونى بر خلاف نظر من بود، من بیایم بیرون و هیاهو کنم که من این قانون را قبول ندارم، این قانون خوب قانونى نیست. قانون خوب است، شماها باید خودتان را تطبیق بدهید با قانون، نه قانون [خودش را]با شما تطبیق بدهد. اگر قانون بنا باشد که خودش را تطبیق بدهد با یک گروه، تطبیق بدهد با یک جمعیت، تطبیق بدهد با یک شخص، این قانون نیست.
قانون در رأس واقع شده است و همه افراد هر کشورى باید خودشان را با آن تطبیق بدهند. اگر قانون بر خلاف خودشان هم حکمى کرد، باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند، آن وقت است که کشور کشور قانون می شود.
اگر یک جایى عمل به قانون شد و یک گروهى در خیابانها بر ضد این عمل بخواهند عرض اندام کنند، این همان معناى دیکتاتورى است که مکرر گفته ام که قدم بقدم پیش میرود، این همان دیکتاتورى است که به هیتلر مبدل می شود انسان، این همان دیکتاتورى است که به استالین انسان را مبدل می کند.
اگر قانون در یک کشورى عمل نشود، کسانى که میخواهند قانون را بشکنند اینها دیکتاتورانى هستند که به صورت اسلامى پیش آمده اند یا به صورت آزادى و امثال این حرفها ."

رسایی سپس گفت : بنا بر این قانون شکنان روی پیشانی شان ننوشته اند که ما قانون شکنیم ! همیشه آنها از عناوین دیگر استفاده می  کنند. لذا اگر ریشه و مبنا، حضرت امام(ره) است نظر ایشان این است. بله اگر کسی حضرت امام(ره) را قبول ندارد ، خب با او باید طور دیگر بحث کرد.

حضرت امام(ره) در جای دیگر فرموده اند : "نمی  شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می کنى قانون را قبول ندارى! قانون تورا قبول ندارد. نباید از مردم پذیرفت، از کسى پذیرفت، که ما شوراى نگهبان را قبول نداریم. نمی توانى قبول نداشته باشى."

حضرت امام(ره) در جایی دیگر نیز می فرمایند: "قانون معنایش این است که [همه] چیزها [را] به حسب قانون اسلامى، به حسب قانون کشورى که منطبق با قوانین اسلام است، همه را، وظیفه شان را قانون معین کرده.

بعد از آن که قانون وظیفه را معین کرد، هرکس بخواهد که برخلاف او عمل بکند، این یک دیکتاتورى است که حالا به صورت مظلومانه پیش آمده است و بعد به صورت قاهرانه پیش خواهد آمد و بعد این کشور را به تباهى خواهد کشید و این کشور وقتى به تباهى کشیده شد و این مردم متفرق و مختلف با هم شدند، این همان وظیفه اى که براى ابرقدرتها باید انجام بدهد این آدم انجام داده، ولو خودش نمی فهمد، اگر بفهمد که دیگر مصیبت بالاتر است، لکن خودشان ملتفت نیستند."

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضرت امام(ره) می‌گوید گاهی فرد دیکتاتور می‌شود و در راستای منافع استکبار حرکت می‌کند بدون آنکه خودش متوجه شود، این مشکل امروز جامعه ما نیز هست و رهبر معظم انقلاب نیز به عده‌ای پیام دادند که این کارها راه به جایی نمی‌برد و اوضاع از دست خودتان هم در می رود، اما متاسفانه گاهی شجاعت بازگشت وجود ندارد. حضرت امام(ره) حتی در جایی دیگر در مورد خودشان هم می فرمایند: "اگر من هم سخنرانى کردم که مخالف با دستور اسلام بود و براى ایجاد تشنج و براى گرفتار کردن ملت مسلمان ما، که خونها داده است در راه اسلام، اگر من هم این کار را بکنم، موظف شرعى هستند این ارگانهاى انتظامى و نظامى که من را بگیرند و به دادگاه بسپرند، این استثنا ندارد."

حال دوستان ما شاکی‌اند که چرا 140 نماینده مجلس از فردی شکایت کرده‌اند. این دستور حضرت امام(ره) است نه حرف ما (تشویق دانشجویان) وقتی حضرت امام(ره) چنین درباره خود می‌فرمایند دیگر استثنایی وجود ندارد چه رسایی باشد، اون بگوید من نماینده دولتم ، من نخست ‌وزیر فلان جا هستم! (تشویق دانشجویان و هو هو توسط دسته ای دیگر از دانشجویان).

ببینید حضرت امام(ره) در ادامه چه می فرمایند: "گوشهاى خودتان را باز کنید، من همان طورى که با شاه عمل کردم و هم ملت ما همان طورى که با محمد رضا عمل کرد، با اشخاصى که بخواهند فساد ایجاد کنند، با اشخاصى که زاید بر صحبت، بخواهند تشنج ایجاد کنند، با اشخاصى که می خواهند صف آرایى بکنند در مقابل دادستانى، در مقابل مجلس، در مقابل ارگانهاى دیگر، من همان خواهم کرد که با محمدرضا[کردم]، امروز وسایل در دست است، و شماها منزوى خواهید شد."

رسایی گفت : یعنی از نظر حضرت امام(ره) فردی که بر خلاف این مجرا حرکت می کند می شود دیکتاتور و می شود مثل محمدرضا و تکلیف چنین فردی معلوم است.

در ادامه این مناظره، کواکبیان در واکنش به گفته‌های رسایی اظهار کرد: اینکه ایشان به مستندات سخنان حضرت امام(ره) اشاره کردند ما هم استفاده کردیم . البته حضرت امام(ره) چند سیره عملی دارد که آنها را مشخص کرده. اینکه در زمان طاغوت هم قانون داشت درست است؛ اما حضرت امام(ره) اساسا رژیم ستم‌شاهی را باطل می‌دانست به همین دلیل نیز قوانین آن را قبول نداشت و آنها را نیز باطل تلقی می‌کرد. ایشان حتی در زمینه‌ی آن قوانین فتوای شرعی دادند که اگر دادستانی زمان طاغوت حق مسلم شما را داد ، گرفتن آن حق هم امر باطلی است. درست است، حضرت امام(ره) قانون را قبول داشتند و حتی وقتی در نوفل لوشاتو بودند معتقد داشتند که قانون کشوری که در آن هستند باید رعایت شود.
البته تاکید امام بر رعایت موازین شرعی همراه با نظر و دیدگاه‌های مردم بود. در واقع همه‌ی حسن قانون این است که مردم زندگی مسالمت‌آمیز و با نشاطی داشته باشند.

کواکبیان افزود: مردم در زمان حضرت امام(ره) ، بنی‌صدر را انتخاب کردند و با آنکه حضرت امام(ره) با او مخالف بود اما چون مردم او را انتخاب کرده بودند حضرت امام(ره) نیز حرفی نزد. پس مساله قانون همراه با اکثریت مردم دیده می شود.

من از آقای رسایی می‌خواهم که نگویند نخست‌وزیر فلان جا، اسم بیاورند آقای موسوی نخست‌وزیر حضرت امام(ره) بودند و هشت سال دفاع مقدس.(هو هو و تشویق دانشجویان) حال اینکه با ایشان بد هستند موضوع دیگری است، اما در مناظره‌ای در محیط فرهنگی به ادبیات‌شان بیشتر توجه کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: آقای رسایی صحبت از شکایت به میان می‌آورند و باید بگویم خود کلمه این شکایت از نظر حقوقی غیرقانونی است؛(کف زدن تعدادی از دانشجویان) شکایت همیشه باید در زمانی باشد که شاکی متضرر شده است، 140 نفر که هیچ، همه مجلس می‌توانند اعلام جرم کنند این دیگر نیازی به نماینده بودن یا نبودن ندارد در این صورت من هم به شخصه از آقای احمدی‌نژاد اعلام جرم می‌کنم؛ (هو هو و تشویق دانشجویان) اما شکایت قواعد خود را دارد.

کواکبیان خطاب به رسایی گفت: آقای رسایی اگر قرار باشد مسئله انتخابات مطرح شود، ما خیلی حرف‌ها داریم. تا دلتان بخواهد پس از انتخابات بی‌قانونی شده، (تشویق دانشجویان) من در مجلس هم گفتم که اگر همه‌ی موارد این دادگاه‌ها درست باشد، اما در قانون آمده که جرایم سیاسی باید با حضور هیات منصفه برگزار شود. در حالیکه هیچ هیات منصفه‌ای وجود ندارد. بازداشت و تفهیم اتهام باید بر اساس قانون باشد و 24 ساعت نباید بیشتر طول بکشد، در آیین دادرسی ما در طول یک قرن اولین بار است که چیزی به نام کیفرخواست عمومی را می‌شنویم، (هو هو و تشویق دانشجویان) این‌ها همه خلاف قانون بود، اگر نبود که رهبر معظم انقلاب کهریزک را تعطیل نمی‌کرد و مراجع هم تاکید نمی‌کردند که باید به کوی دانشگاه رسیدگی شود (هو هو و تشویق دانشجویان).

کواکبیان با بیان این اعتقاد که ما متاسفانه با دولتی مواجه هستیم که صددرصد غیرقانونی عمل می‌کند، ادامه داد: اینکه می‌گویم صددرصد، دلیل دارم، (تشویق دانشجویان) مجلس هفتم تصویب کرد که شوراهایی که دولت تعطیل کرده باید مجددا احیاء شوند سپس این طرح به شورای نگهبان رفت و از آنجا به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و در آنجا تصویب شد که این حرف درست است و این شوراها باید احیاء شوند؛ اما 9 ماه از این مصوبه می‌گذرد و هنوز هیچ خبری نیست و یا در مورد دیگری مانند کاهش ساعات کار ادارات در ماه رمضان که حتی آقای لاریجانی نامه نوشت که این مورد خلاف قانون است اما تا آخر ماه رمضان اگر شما دیدید که به این مصوبه عمل شد ما هم دیدیم. یا مورد دیگر اینکه طبق گزارش دیوان محاسبات برای سال 1385 و 86 (هنوز گزارش سال‌های 87 و 88 ارائه نشده) که رسما در مجلس خوانده شده،‌ آمده که این دو سال تا بخواهیم دولت تخلف کرده و حتی در سال 1385 یک میلیارد دلار از بودجه دولت گم شده (تشویق دانشجویان) و خداوند سال‌های 87 و 88 را به خیر کند و معلوم است کسی که به قانون مجلس این گونه عمل می‌کند احتمالا عقیده‌ای به اجرای قانون ندارد.

حمید رسایی در ادامه در پاسخ به سخنان کواکبیان گفت: آقای کواکبیان حالا اگر هم من گفته باشم نخست‌وزیر فلان جا این چیز مهمی نیست که شما آن را بزرگ نمایی کنید. ببینید دوستان من قبلا هم با آقای کواکبیان مناظره کردم که موضوع آن اصلاح طلبی و اصولگرایی از منظر حضرت امام(ره) بود اما متاسفانه ایشان دائما می رفت در جاده خاکی و از حضرت امام(ره) سخن نمی گفت . (هو هو و تشویق دانشجویان)

آقای کواکبیان ما آمدیم اینجا از اندیشه های حضرت امام(ره) صحبت کنیم نه آنچه در دل و باطن خودمان است . (تشویق دانشجویان) آقای کواکبیان می گوید خجالت نکش و اسم موسوی را بیاور! آقای کواکبیان من خجالت بکشم ، چرا ؟ با صدای بلند و رسا می گویم موسوی شما به تعبیر و اسناد حضرت امام(ره) یک دیکتاتور است(هو هو و تشویق دانشجویان) چرا من باید خجالت بکشم که موسوی را با صحبت‌های حضرت امام(ره) تطبیق می‌دهم. (هو هو برخی دانشجویان)

رسایی به نقل از حضرت امام(ره) گفت : "بعد از اینکه یک چیزى قانونى شد دیگر نق زدن در آن، اگر بخواهد مردم را تحریک بکند، مفسد فى الارض است؛ و باید با او دادگاهها عمل مفسد فى الارض بکنند" (تشویق دانشجویان).

و اگر نه، رأى می دهد آرام. با رأى آرام هیچ کس مخالف نیست. شما می گویید که نخیر، اینکه گفتند اینها اشتباه کردند؛ ولى ما در مقام عمل قبول داریم. رأیمان این است که اینجورى نیست؛ اما در عمل ملتزم هستیم. این هیچ مانعى ندارد."

در این هنگام تنش‌هایی میان برخی دانشجویان حاضر در جلسه رخ داد که رسایی با اشاره به این تنش ها گفت: همیشه وقتی بحث به استدلال می رسد و مدارکی رو می شود ، همین رفتارها هم توسط برخی آغاز می شود. کسی که در جلسه‌ی مناظره می‌نشیند، باید تحمل آن را داشته باشد. حال می‌خواهد انقلابی باشد یا خدای نکرده ضدانقلاب.

کواکبیان نیز در پاسخ به این گفته‌های رسایی گفت: آقای رسایی تمام دانشجویان ما انقلابی هستند و ما در این جمع ضدانقلاب نداریم ،

رسایی هم بلافاصله گفت : قطعا نداریم همه این دانشجویان طرفدار این بیانات امام هستند:
"مردم رأى دادند به اینها، مردم شانزده میلیون تقریباً یا یک قدرى بیشتر رأى دادند به قانون اساسى. مردمى که به قانون اساسى رأى دادند منتظرند که قانون اساسى اجرا بشود؛ نه هرکس از هر جا صبح بلند می شود بگوید من شوراى نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسى را قبول ندارم، من مجلس را قبول ندارم، من رئیس جمهور را قبول ندارم، (تشویق دانشجویان) من دولت را قبول ندارم. نه! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید، ولو برخلاف رأى شما باشد. باید بپذیرید، براى اینکه میزان اکثریت است؛" (هوهو توسط تعدادی از دانشجویان)

رسایی با توجه به هو کشیدن برخی گفت : بله همیشه وقتی مستندات رو می شود، عده ای شروع می کنند به همین رفتار و سپس ادامه داد : از نظر حضرت امام(ره) میزان رای اکثریت است (تشویق دانشجویان) و شانزده سال با چماق میزان رای اکثریت است عده‌ای بر سر حزب‌الله می‌کوبیدند، (هو هو و تشویق دانشجویان) آقای کواکبیان شما که می‌گویید نظر حضرت امام(ره) همراهی نظر مردم بود، (عده ای از دانشجویان در انتهای سالن شروع کردند به کف زدن که رسایی گفت : بله طبق معمول عده ای برای بهم ریختن جلسه شروع به کار کردند که این جمع مجبور شدند کف زدن را قطع کنند.)

رسایی خطاب به همکار مجلسی اش گفت : آقای کواکبیان لطفا مستند از حضرت امام(ره) سخن بگویید . این که حضرت امام(ره) گفت قانون باید با نظر مردم همراه باشد یعنی چه ؟ حضرت امام(ره) که من جمله ایشان را خواندم که خطاب به آنها فرمود برخی بی قانونی را به اسم مردم انجام می دهند والا برادر عزیز مردم‌ ما و اکثریت نظرشان را پای صندوق‌های رای می‌گویند. (تشویق دانشجویان) در طول دوره های قبل هم همین طور بوده، مگر زمان آقای خاتمی اینطور نبود.

در این هنگام عده‌ای از دانشجویان فریاد زدند، نه، نه که رسایی پاسخ داد: آفرین! اگر این طور است پس معنایش این می شود که دولت آقای هاشمی تقلب کرده است چون مجری انتخابات ایشان بود؟! (تشویق دانشجویان). آقای کواکبیان اگر دو روزنامه بگویند که انتخابات قابل قبول نیست که نمی شود، آن هم روزنامه‌هایی که وقتی شب آقای احمدی‌نژاد در تلویزیون قرار مصاحبه داشته باشند ولی مصاحبه ایشان لغو می شود ، فردا صبح آن روز نقد گفته‌های رییس جمهور را در روزنامه می‌زنند! (تشویق دانشجویان) آن‌ها خود را صدای عدالت و مردم‌سالاری می‌دانند، نخیر این خبرها نیست. نظارت‌ها باید جدی‌تر شود.

در این جا یکی از دختران که از انتهای سالن در حال داد زدن بود که رسانه های دروغگو فقط ایرنا، فارس و کیهان که رسایی با سکوت خود اجازه داد صدای این فرد شنیده شود و بعد گفت : خب ، معلوم شد از این همه جمعیت ، فقط ایشان این اعتقاد را داشت که باز هم دانشجویان تشویق کردند.

وی افزود: آقای کواکبیان می‌گویند شاکی باید متضرر باشد آیا وقتی 40 میلیون نفر رای دادند و عزت و افتخار را برای این کشور آفریدند اینها متضرر نشدند؟ (تشویق دانشجویان) آقای کواکبیان این رسایی نیست که می‌گوید باید از آن شخص شکایت کرد، بلکه خمینی است که می گوید باید از این شخص شکایت کرد (تکبیر دانشجویان بهمراه تشویق و در مقابل عده ای از دانشجویان گفتند یا حسین میر حسین) آقای کواکبیان گفتند پس از انتخابات بی‌قانونی صورت گرفته، آقای کواکبیان دیکتاتوری قدم به قدم است، حواستان جمع باشد. مسیر قانونی در کشور ما مشخص شده لطفا بگویید که در کجای این مسیر بی قانونی شده است ؟

رسایی در ادامه پرسید: ایشان می‌گویند هیات منصفه وجود ندارد و سوال من این است در دوره‌ی آقای میرحسین تا زمانی که آقای موسوی اردبیلی رییس قوه قضائیه بود و آقای صانعی دادستان، هیات منصفه کجا بود؟ (تشویق دانشجویان) چرا دادگاه‌های آن روز قانونی بودند و امروز بی‌قانون شدند؟ دیکتاتوری یعنی همین (تشویق مجدد دانشجویان)

رسایی ادامه داد: آقای کواکبیان دیوان محاسبات منصوب ما نماینده‌ها است. حال اگر شما آقای رحمانی فضلی را قبول ندارید به ما چه؟ این دیوان محاسبات اعلام کرده که گم شدن یک میلیارد دلار دروغ بزرگ انتخابات است (تشویق دانشجویان) البته آقای کواکبیان شما هم می دانید که دیوان اعلام کرده در دوره آقای خاتمی شش میلیارد دلار کم آمد و هیچ کس هم پاسخی نداد؟!( تشویق دانشجویان).

کواکبیان در ادامه این مناظره خطاب به رسایی اظهار کرد: متاسفانه آقای رسایی خودش جو را متشنج می کند (هم همه دانشجویان و اعتراض) تعابیری که به کار می‌برید تحریک‌کننده است. هی می گویید که یک عده قصد بهم ریختن جلسه را دارند. خود شما این جلسه را دیکتاتوری می‌کنید. (هم همه و اعتراض دانشجویان) اینکه ایشان می گوید من جاده خاکی رفته ام ، خب کی بود که در جلسه موضوع شکایت را مطرح کرد؟ من که داشتم از حضرت امام(ره) حرف می زدم (هم همه و خنده دانشجویان) ما هرجا که کم می آوریم خود را پشت سر حضرت امام(ره) و ولایت پنهان می‌کنیم (هو هو و اعتراض دانشجویان) باید بگویم پوست و گوشت این دانشجویان اعتقاد به حضرت امام(ره) است.(هو هو و تشویق دانشجویان) یکی از موارد دیکتاتوری این است که دانشجو را در مقام افراد ضد ولایت فقیه قرار می‌دهیم در صورتی که هیچ کس این گونه نیست.

وی ادامه داد: ما در روزنامه مردم سالاری این تیتر را زده بودیم که "با سخنرانی نمی‌توان کشور را اداره کرد" و این تیتر برای برخی مشکل‌ساز شده بود، اما چرا صدا و سیما را نمی‌گویید که از چندین روز قبل زیرنویس می‌کرد که این آقا فلان ساعت سخنرانی دارد.

کواکبیان درباره صحبت‌های رسایی در خصوص دادگاه‌های فعلی گفت: من تاسف می خورم برای آقای رسایی ! آیا شما دادگاه‌های فعلی را با دادگاه‌های منافقین ضداسلام یکی می گیرید؟ (هم همه دانشجویان و بله بله) زیرا در آن دادگاه‌ها افرادی محاکمه می شدند که می گفتیم برانداز و منافق هستند و قبل از این می گفتیم ما زندانی سیاسی نداریم. آیا آنها زندانی سیاسی بودند؟

این نماینده مجلس با بیان این که کسی که تا چند ماه پیش وزیر بوده و فردی که در این کشور خدمت کرده آیا اینها برانداز بودند؟ حتما باید دستگاه قضایی هم برایش حکم صادر کند. در صورتی که این گونه نیست و نهایتا ما در مورد آنها می گوییم که جرم سیاسی داشته‌اند.

وی در مورد این که رسایی گفت چرا شما درباره انتخابات صحبت نمی‌کنید؟ پاسخ داد: چون رهبری فرموده‌اند که درباره انتخابات حرف نزنید ، بنده در مجلس هم گفتم که فرمایشات رهبری و قانون فصل‌الخطاب است و الا من یک سینه سخن دارم.

کواکبیان با بیان این که ما می توانستیم صفا و صمیمیت پیش از انتخابات را ادامه دهیم، اظهار کرد: در 25 خرداد مردم در نهایت سکوت راهپیمایی برگزار کردند که یک شعار انحرافی هم ندادند ولی چه شد که بعد از آن حوادثی اتفاق افتاد و جو کشور امنیتی شد. آیا نمی شد سهام عدالت را شش ماه زودتر پرداخت کرد؟ اینها موثر بود. انتخابات تمام شد کاری کنیم که حوادث پس از انتخابات هم تمام شود، البته باید گفت عده‌ای نفعشان در فتنه و شلوغ‌کاری است (هم همه و اعتراض دانشجویان).

در ادامه مناظره، رسایی اظهار کرد: من از همین آخر شروع کنم ، آقای کواکبیان این که یک عده نفعشان در فتنه است یعنی چه؟ تکلیفتان را با بیانات حضرت امام(ره) مشخص کنید! این حرف‌هایی که من می‌گویم از حضرت امام(ره) است، یعنی حضرت امام(ره) آن روز فتنه‌گر بود؟ ( در ایجا دانشجویان هم همه و اعتراض کردند که رسایی گفت : این کار شما یعنی آقای کواکبیان نمی تواند از خودش دفاع کند که دانشجویان دیگر تشویق کردند) در مورد دادگاه‌های دوره آقای اردبیلی و صانعی ایشان می گوید که در آنجا برانداز بودند و منافق ، باید بگویم مگر در قانون اساسی آمده که ضد انقلاب هیات منصفه نمی‌خواهد ولی برای افراد دیگر باید هیات منصفه گذاشت؟

رسایی با بیان این سوال که تشخیص این که برانداز کیست برعهده چه کسی است؟ گفت : تشخیص این امر در آن روز با ولی فقیه زمان بود و امروز هم با ولی فقیه زمان است. در واقع تشخیص براندازی با دستگاه‌هایی است که ناظر هستند و اگر به آن دستگاه‌ها اعتماد نداشته باشیم، ولایت فقیه است. (تشویق دانشجویان).

وی افزود: شما می گویید که ما در دوره آقای اردبیلی و صانعی زندانی سیاسی نداشتیم ، این را شما می گویید ولی در آن زمان هم امثال مسعود رجوی می‌گفت ما زندانی سیاسی‌ هستیم . امروز هم منافقین جدیدی که در زندانند می‌گویند زندانی سیاسی هستند. ( تشویق دانشجویان)

رسایی گفت : ما انتظار داشتیم شما برای یک بار هم شده به حضرت امام(ره) استناد کنید که نکردید اما بنده استناد می کنم . حضرت امام(ره) می فرمود : "اگر همه اشخاصى که در کشورمان هستند و همه گروههایى که در کشور هستند و همه نهادهایى که در سرتاسر کشور هستند به قانون خاضع بشویم و قانون را محترم بشمریم، هیچ اختلافى پیش نخواهد آمد. اختلافات از راه قانون شکنیها پیش می آید. اگر قانون حکومت کند در یک کشورى [اختلافى دیگر نخواهد بود]."رسایی ادامه داد: شروع کننده این حوادث امثال من نبودند کسانی بودند که بیانیه می‌داند و حمله می کردند به پایگاه‌های بسیج (تشویق دانشجویان)

رسایی با قرائت ادامه بیانات حضرت امام(ره) گفت : "به قانون هم عمل کنیم و هم خاضع باشیم در مقابل قانون قانون براى همه است. البته چنانچه به قانون بخواهند عمل کنند و یک دزدى را به جاى خودش بنشانند، آن دزد صدایش در می آید."(تشویق دانشجویان) ،

رسایی گفت : این آقای موسوی نامه نوشت به آقای منتظری به عنوان رهبر دینی و سیاسی، نظر حضرت امام(ره) درباره منتظری چه بود؟ ( در این جا برخی از دانشجوان گفتند آیت الله منتظری که رسایی گفت این شخص مطرود حضرت امام(ره) بود که برخی شروع کردند به هو کردن. رسایی بعد از بیان قسمت‌هایی از بیانات حضرت امام(ره) خطاب به کواکبیان گفت: آقای کواکبیان این هو به چه کسی بود؟ شما جملات حضرت امام(ره) را درباره منتظری بخوان و ببین که آیا این‌ها حضرت امام(ره) را هو می‌کنند؟ ما می گوییم شما عوض شدید!

وی افزود: شما می گویید که از انتخابات نگو ، ما حضرت امام(ره) مرده نیاز نداریم ما به امامی نیاز داریم که به درد امروزمان بخورد. بعد از پیامبر هم عده ای امام زنده و حی را رها کردند و فقط از امام و پیامبری که در حیات نبود صحبت کردند . بنده حدود ده و 12 سال پیش با یکی از دوستان دوم خرداد صحبت می کردم و به او گفتم که مبانی شما به جایی می رسد که پیامبر را هم انکار می‌کنید.

وی درباره تیتر روزنامه مردم‌سالاری با این عنوان که "مشکل گرانی با سخنرانی حل نمی‌شود"، گفت: بله مشکل گرانی با سخنرانی حل نمی شود بلکه مشکل گرانی با رفتن به استان‌ها و 30 سفر استانی حل می شود. (تشویق دانشجویان)

رسایی گفت : شما تیترتان همین است که می گویید ولی سرمقاله خود را به نقد صحبت‌های رییس‌جمهور اختصاص داده‌اید!

کواکبیان گفت سرمقاله را بخوان که رسایی با قرائت تاریخ روزنامه گفت هر کس خواست مراجعه کند من وقتم را صرف سر مقاله شما نمی کنم ، من می خواهم بیانات حضرت امام(ره) را برای دانشجویان بخوانم. .

رسایی با بیان این که اغتشاشات از مناظره شروع نشد گفت: چون مردم در پیش از انتخابات و بعد از مناظره با این که در خیابان‌ها می آمدند و شعار می دادند ولی دست به روی هم بلند نکردند، اما عده‌ای طراحی کردند که اگر رای نیاورند در خیابان‌ها بریزند. (تشویق دانشجویان) شما می گویید آغاز فتنه در مناظره بود. اما من به شما می گویم که مناظره آغاز شعله نبود؛ بلکه جلساتی که در منطقه شمال شهر تهران برگزار می‌شد آغاز این اغتشاشات بود. بگویم چه کسانی در جلسه پنج‌شنبه‌های جماران و دوشنبه های مهدی هاشمی می‌رفتند؟(تشویق دانشجویان و فریاد بگو بگو) بله در 25 خرداد عده‌ای از میدان انقلاب تا میدان آزادی سکوت کردند، اما وقتی که به پایگاه بسیج رسیدند حمله کردند تا اسلحه‌ها را بگیرند و آن اتفاقات افتاد(تشویق دانشجویان) .

کواکبیان در ادامه مناظره اظهار کرد: مگر آقای احمدی نژاد جشن پیروزیش را قانونی برگزار کرد؟(تشویق دانشجویان) بحث ما این است که وقتی شورای نگهبان نتیجه انتخابات را رسما تایید نکرده بود او جشن پیروزی گرفت. در صورتی که وقتی ما چندین بار درخواست رسمی برای تجمع مقابل وزارت کشور داشتیم به ما مجوز داده نشد و گفتند اگر می خواهید می‌توانید سمت بهشت زهرا بروید. وقتی اجازه تجمع ندهید در زمانی که برای مردم این سوال به طور طبیعی پیش می آید که در روز انتخابات اکثریت صندوق ها با میرحسین بود چه اتفاقی افتاده است؟ پس باید به معترضان این حق را داد که اعتراضشان را بیان کنند.

وی با بیان این که اساسا از قبل از مناظره رعایت اخلاق را نداشتیم، اظهار کرد: برای مثال بحث من با آقای رسایی است ولی من می گویم که خانه ناطق نوری هم آنگونه است. حتی دوستان ایشان حتی رهبری هم به اینها متعرض بودند البته آقای رسایی که خودش را وکیل الدوله می داند.

کواکبیان درباره‌ی صحبت رسایی که در خصوص بیانیه ها گفت: در کدام بیانیه دیدید که آقای موسوی بگوید بریزید، بگیرید و بشکنید. (اعتراض و تشویق دانشجویان) در صورتی که بیانیه‌هایی که ایشان دادند توصیه است که عده‌ای می‌خواهند رفتار نامربوط کنند.

کواکبیان گفت: از افتخارات مقام معظم رهبری است که از شاگردان حضرت امام(ره) هستند. آیا ما به امام مرده نیاز نداریم. (هو هو و تشویق دانشجویان) حرف ولی فقیه زمان را باید شنید. آیا می خواهید حضرت امام(ره) را از صحنه اندیشه‌ها حذف کنید. باید بگویم ما هیچ‌گاه نمی توانیم حضرت امام(ره) را از اندیشه‌ها حذف کنیم و گفتن این جمله خطرناک است. شما خودت از روی جملات حضرت امام(ره) می خوانی بعد می گویی ما به امامی که مرده نیاز نداریم؟!

وی هم چنین درباره سفرهای استانی گفت: ایشان{رسایی} می گوید که بروید سفرهای استانی را ببینید که چه خدماتی ارایه شده، بنده به عنوان نماینده سمنان می گویم شش ماه از سفر استانی دولت به سمنان می گذرد و هنوز یک مصوبه هم اجرا نشده است. (تشویق و هم همه دانشجویان) تصویب مصوبه ها مهم نیست. مهم این است که چند مصوبه اجرا می‌شود (تشویق دانشجویان).

در ادامه این مناظره رسایی اظهار کرد: چشم ما سفید شد تا جمله ای از حضرت امام(ره) از طرف آقای کواکبیان قرائت شود که نشد (تشویق دانشجویان) آقای کواکبیان باز هم می گویم شما به امامی که در قید حیات نیست چسبیده اید چون شما ظاهرا به امامی نیاز دارید که حیات ندارد تا وقتی خلاف قانونی انجام دادید در گوشتان نزند. (تشویق دانشجویان) آقای عزیز من می گویم که شما دنبال امام حی و زنده نیستید آن وقت شما می گویید که منظور من آن است که اساسا به امام نیاز نداریم!؟ بنده که از ابتدای جلسه جمله جمله حضرت امام(ره) را استناد می کنم اینطورم آن وقت شما که اصلا استنادی ندارید آنطور!؟ در دوره اهل بیت هم اینطور بود که وقتی امامی از دنیا می رفت گروهی انحرافی به وجود می آمد و با پیروی از آن امام مرده فرقه جدیدی را ادامه می داد و این هم به خاطر دیکتاتوری هایی است که بود.

وی درباره سفرهای استانی دولت گفت: اگر مصوبات سفرهای استانی اجرا نشده ، به دلیل این است که شش سال از مصوبات زمان خاتمی می‌گذرد و احمدی‌نژاد دارد آنها را اجرا می‌کند (تشویق دانشجویان).

رسایی با اشاره به جشن پیروزی احمدی نژاد گفت: این حوادث از آنجایی شروع شد که یک نفر 11 شب جلوی دوربین ها رفت و اعلام کرد من پیروز انتخابات هستم (تشویق دانشجویان و همه همه برخی) آیا این طراحی از قبل نبود که در آن شب بگوید اگر من برنده نشدم تقلب شده است؟ و آیا این طراحی از قبل نبود که خانم آقای هاشمی در مصاحبه‌ای گفت که مردم اگر موسوی رای نیاورد تقلب شده، ‌در خیابان ها بریزید، (تشویق دانشجویان) باید گفت این مصاحبه‌ها نتیجه گفت‌و‌گوهای حزبی بود که به خانه‌ها کشیده شد. آقای فاتح ساعت 11 صبح روز جمعه مصاحبه کرد و گفت ما پیروزیم ؟ (تشویق دانشجویان).

وی افزود: در یادداشت‌ها و مصاحبه ها کسانی که می گفتند تقلب شده بعدا گندشان درآمد. گفتند که تقلب رمز آشوب بود. (تشویق دانشجویان).

رسایی در ادامه تصریح کرد: می دانید اخلاق از چه وفت زیر سئوال رفت؟ وقتی مردم خدمت صادقانه را دیدند و به استقبال دولت رفتند اما شما گفتید که مردم با دیدن سیب زمینی رای می دهند اخلاق زیر سوال رفت(تشویق دانشجویان) زمانی که کسانی گفتند احمدی نژاد با سجاده خالی نماز می‌خواند اخلاق زیر سوال رفت (تشویق دانشجویان) اخلاق وقتی زیر سئوال رفت که روزنامه های شما نوشتند مردم مثل دلفین برای دولت بالا پایین می پریدند. (تشویق دانشجویان).

وی ادامه داد: من نگفتم وکیل الدوله هستم ، گفتم با این شانتاژهای شما از میدان بیرون نمی روم . بنده گفتم اگر دولتی بتواند 40 میلیون مردم را پای صندوق بیاورد افتخار می کنم که کمک کار چنین دولتی باشم ولی اگر این دولت از مسیر عدالت و ولایت خارج شد رسایی در گوشش می‌زند. (تشویق دانشجویان) رسایی با نشان دادن یک صفحه از روزنامه مردم سالاری گفت : وکیل الدوله و روزنامه‌الدوله کسانی هستند که تیتر زدند 75 درصد مردم موافق رابطه با آمریکا هستند (تشویق دانشجویان).

کواکبیان در ادامه پاسخ داد: اگر آقای موسوی 11 شب اعلام کرد که من پیروزم ، خبرگزاری رسمی کشور ساعت 9:30 شب اعلام کرد که احمدی نژاد با 63 درصد پیروز است. (اعتراض دانشجویان و هم همه) جالب این است که زمانی که آقای احمدی نژاد در مصلا برنامه گذاشته بود کسی که به جای ایشان در یک میتینگ انتخاباتی صحبت کرد آقای الهام به عنوان عضو رسمی شورای نگهبان بود.

در پایان رسایی با بیان صحبت هایی از حضرت امام(ره) اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم قبل از اعلام شورای نگهبان به احمدی‌نژاد تبریک گفته‌اند و زمان آقای خاتمی هم آقای ناطق به آقای خاتمی تبریک گفتند. رسایی در پایان سخنانی از حضرت امام(ره) در باره ولایت فقیه را قرائت کرد :

"استبداد را ما می خواهیم جلویش را بگیریم. با همین ماده اى که در قانون اساسى است که ولایت فقیه را درست کرده این استبداد را جلویش را می گیرند. ولایت فقیه، ولایت بر امور است که نگذارد این امور از مجارى خودش بیرون برود. نظارت کند بر مجلس، بر رئیس جمهور، که مبادا یک پاى خطایى بردارد. نظارت کند بر نخست وزیر که مبادا یک کار خطایى بکند. نظارت کند بر همه دستگاهها، بر ارتش، که مبادا یک کار خلافى بکند. جلو دیکتاتورى را ما می خواهیم بگیریم، نمی خواهیم دیکتاتورى باشد، می خواهیم ضد دیکتاتورى باشد. ولایت فقیه، ضد دیکتاتورى است؛ نه دیکتاتورى. چرا این قدر به دست و پا افتاده اید و همه تان خودتان را پریشان می کنید بیخود؟"
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد