اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

ترکان: ۵/۴۹ درصدی که به روحانی رأی ندادند حامی بی‌قانونی‌اند!

خبرگزاری فارس: توهین مشاور ارشد رئیس‌جمهور به نیمی از ملت
ترکان: ۵/۴۹ درصدی که به روحانی رأی ندادند حامی بی‌قانونی‌اند!
توهین مشاور ارشد رئیس‌جمهور به نیمی از ملت

هنوز از اظهارات محمود سریع‌القلم، مشاورعالی رئیس‌جمهور درباره عدم شأنیت رانندگان تاکسی برای اظهارنظر درباره مباحث کلان کشور نگذشته که این‌ بار یکی دیگر از نزدیکان رئیس‌جمهور زبان به اهانت علیه نیمی از مردم ایران گشوده است.



به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز در گزارشی نوشت: هنوز اظهارات محمود سریع‌القلم، مشاورعالی رئیس‌جمهور درباره عدم شأنیت رانندگان تاکسی برای اظهارنظر درباره مباحث کلان کشور و اعتراض این قشر به این اظهارات نگذشته که این‌ بار یکی دیگر از نزدیکان رئیس‌جمهور زبان به اهانت علیه نیمی از مردم ایران گشوده است. اکبر ترکان که از شروع به کار دولت اظهارنظرهای عجیبی از او منتشر شده بود، در اظهارنظری عجیب نیمی از مردم ایران را متهم به قانونگریزی کرده است. مشاور ارشد رئیس‌جمهور که با روزنامه حامی هاشمی‌رفسنجانی گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: «شما فکر نکنید که یک نفر در مملکت وجود دارد که می‌گوید من قانون را قبول ندارم بلکه این یک جریان مشخص بود که می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اکنون 5/49 درصد آرا را شامل می‌شوند. این 5/49 درصد آرا کسانی بودند که در مقابل جریانی که مقابل قانون ایستاد سکوت کردند. این 5/49 درصد سکوت کردند و نگفتند که تو بی‌جهت فکر کردی که می‌توانی قانون را قبول نداشته باشی». اهانت مشاور ارشد روحانی به مردم در حالی است که پیش‌تر اظهارات رئیس‌جمهور در جریان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز موجی از انتقاد و اعتراض را به‌وجود آورد. حسن روحانی در آن جلسه گفت:«مردم در 24 خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرأیی، تک‌رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رأی دادند». 

ادامه مطلب ...

طنز : اصطلاحات را بهتر یاد بگیریم !

یارانه : همان گداپروری سابق از دولت به ملت و در زمان کنونی به عملی می گویند که از کدخدا به دولت صورت می گیرد .
به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»؛ در آخرین به روز رسانی وبلاگ فرهنگ پرواز آمده است:
1: برد-برد : را مردم زمانی می گویند که دزدی صورت بگیرد و مردم داد می زنند برد برد ! و دیپلمات ها زمانی می گویند که به یک پیروزی بزرگ برسند !!!...
2:یارانه : همان گداپروری سابق از دولت به ملت و در زمان کنونی به عملی می گویند که از کدخدا به دولت صورت می گیرد   ادامه مطلب ...

بی‌غیرتی بنی‌صدر و ماجرای پذیرایی زن بی‌حجاب از هاشمی

گروه تاریخ مشرق- در ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی سعی داریم با انتشار پاره ای از خاطرات افرادی که در برهه از تاریخ ایران اسلامی حضور داشتند، بتوانیم اطلاعات تاریخی نسل جوان را افزایش دهیم: 

* وقتی رجوی بدون سیلی خوردن انقلابیون را لو می داد
در شهریور 1350 دستگیر شد تا سال 1353 هم اصلا شکنجه نشد. صحنه­ آرایی­ ها و دفاعیات وی در دادگاه همه و همه به گونه­ ای بود که کمتر کسی به او شک می­ کرد. حتی گاهی ساواک وانمود می­ کرد، او یک مبارز واقعی است و به صورت تصنعی با او درگیر می­ شدند و حتی گاهی او را به انفرادی هم می­ بردند. مسعود رجوی بدون اینکه یک سیلی بخورد تعداد زیادی از انقلابیون را لو داده بود. (خاطرات عزت­ شاهی، ص 107) 

ادامه مطلب ...

ناگفته های موسویان در باره زندگی خود و اتهام جاسوسی اش

Mousavian.jpg

ناگفته های موسویان در باره زندگی خود و اتهام جاسوسی اش
من گزینه اول وزارت خارجه احمدی‌نژاد بودم

 حسین موسویان از حواشی پیرامون خود می‌گوید، از اتهام جاسوسی تا پیشنهاد برای وزیر شدن در کابینه احمدی نژاد. او درباره مسائل امروز نیز حرف می زند؛ موسویان که سابقه حضور در تیم مذاکره‌کننده روحانی را نیز دارد، معتقد است: توافق‌نامه ژنو ما را در بخش‌هایی با یک سری چالش‌ها مواجه خواهد ساخت.

به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»؛ حسین موسویان از حواشی پیرامون خود می‌گوید، از اتهام جاسوسی تا پیشنهاد برای وزیر شدن در کابینه احمدی نژاد. او درباره مسائل امروز نیز حرف می زند؛ موسویان که سابقه حضور در تیم مذاکره‌کننده روحانی را نیز دارد، معتقد است: توافق‌نامه ژنو ما را در بخش‌هایی با یک سری چالش‌ها مواجه خواهد ساخت.

ادامه مطلب ...

آیا بی سوادها حق سخن گفتن درباره کشورشان را ندارند؟

آیا بی سوادها حق سخن گفتن درباره کشورشان را ندارند؟ پیام بی سوادها به رئیس جمهور با سواد؛

آیا بی سوادها حق سخن گفتن درباره کشورشان را ندارند؟

پس از آنکه رئیس جمهور منتقدان توافق ژنو را «بی سواد» نامید، معماهای زیادی در اذهان مردم شکل گرفته است که لازم است به آن پاسخ داده شود.

به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان ایران، در سخنانی که در جمع اساتید دانشگاه به زبان آورد، منتقدان توافق ژنو را «بی سواد» خوانده و از عدم حمایت اساتید دانشگاه از این توافق پرابهام و جنجالی گله کرد. وی در سخنان خود گفت:«اما من می‌خواهم بگویم چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان،‌ دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟ چرا وقتی یک اتفاق بین‌المللی رخ می‌دهد،‌ اساتید نامه خصوصی به رئیس‌جمهور می‌نویسند؟ چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟».  

ادامه مطلب ...

منتقدان ژنو بی‎سواد هستند!+فیلم

منتقدان ژنو بی‎سواد هستند!+فیلم انتقاد روحانی از دانشگاه بدلیل عدم حمایت از توافقنامه ژنو

منتقدان ژنو بی‎سواد هستند!+فیلم

چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان،‌ دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟

به گزارش فرهنگ نیوز ، صبح روز سه شنبه رییس جمهور در اجلاس روسای دانشگاه ها و مدیران پارک های علم و فناوری حاضر شد و در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه ها به سخنرانی پرداخت.

به گزارش رجانیوز، آقای روحانی در بخشهایی از سخنانش در این اجلاس از دانشگاهیان به دلیل عدم حمایت از توافقنامه ژنو انتقاد کرده و با اشاره به نقدهای صورت گرفته از این توافقنامه گفت:
 
«چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان،‌ دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟ چرا وقتی یک اتفاق بین‌المللی رخ می‌دهد،‌ اساتید نامه خصوصی به رئیس‌جمهور می‌نویسند؟ چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟ ما روحیه سقراط ‌وار می‌خواهیم. کسانی که در مذاکرات ژنو،‌ مذاکره کردند نیز از دانشگاه‌ها هستند و از اساتید دانشگاه‌های ما به حساب می‌آیند.» 

ادامه مطلب ...

توجیه ترکان برای توهین به ملّت بجای عذر خواهی!


مشاور هتاک روحانی  بدون پذیرش اهانت خود به نیمی از شرکت‌کنندگان در انتخابات 24 خرداد، مدعی شد منظور او سیاسیون بوده‌اند و نه مردم!


به گزارش سرّنیوز وطن امروز نوشت، اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور که چندی پیش در اظهاراتی توهین‌آمیز، مردمی که به روحانی رای نداده بوده‌اند، را یک جریان قانونگریز دانسته بود، روز گذشته درباره اظهارات خود توضیحاتی ارائه داد. ترکان البته بدون پذیرش اهانت خود به نیمی از شرکت‌کنندگان در انتخابات 24 خرداد، مدعی شد منظور او سیاسیون بوده‌اند و نه مردم! وی درباره اظهارات خود گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها رعایت امانت را نکردند. آنچه در روزنامه آرمان منتشر شده مورد تایید بنده است و سرجای خود باقی است. من هیچ وقت نگفتم کسانی که به روحانی رای نداده‌اند تصمیم دارند در برابر قانون بایستند و به نظر من کسانی که چنین تعبیری کردند نهایت بی‌اخلاقی و غیرحرفه‌ای بودنشان را نشان دادند و امانت مطلب را رعایت نکردند. باید عزیزان آنچه را که گفته شده منعکس کنند نه اینکه با سلیقه خودشان چیزی را کم و زیاد کنند و استنباط‌های خود را از قول بنده منعکس کنند. 


 

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه نوار صوتی مصاحبه من موجود است و بنده تعبیر بسیاری از دوستان که نسبت به من داشتند را غلط می‌دانم، به تسنیم گفت: من گفتم عده‌ای نسبت به دولت تدبیر و امید مواضع انتقادی دارند اما منظورم از این اشخاص که مردم نبود؛ اینها گروه‌های سیاسی‌اند. مردم همیشه به تشخیص خودشان و با حسن‌نیت و صمیمیت مدافع دولت هستند. ترکان تصریح کرد: گروه‌های سیاسی سلیقه‌های سیاسی خود را اعمال می‌کنند اما اگر من انتقاد می‌کنم از یک گروه سیاسی، آن گروه نباید از روی عصبانیت آن انتقاد را به مردم تعمیم دهد. این اظهارات ترکان در حالی است که مرور اظهارات ترکان در متن مصاحبه منتشر شده در روزنامه مذکور، توهین‌آمیز بودن اظهارات او را نشان می‌دهد.

وی در این مصاحبه گفته بود: «شما فکر نکنید که یک نفر در مملکت وجود دارد که می‌گوید من قانون را قبول ندارم بلکه این یک جریان مشخص بود که می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اکنون 49.5 درصد آرا را شامل می‌شوند. این 49.5 درصد آرا کسانی بودند که در مقابل جریانی که مقابل قانون ایستاد سکوت کردند. این 49.5 درصد سکوت کردند و نگفتند که تو بی‌جهت فکر کردی که می‌توانی قانون را قبول نداشته باشی». این اظهارات مشاور ارشد رئیس‌جمهور به‌خوبی نشان می‌دهد منظور آقای ترکان از جریان 49.5 درصدی چه کسانی بودند ولی به هرحال آنچه از آقای ترکان انتظار می‌رفت عذرخواهی از مردم به دلیل این توهین بود.

توجیه تهدید نمایندگان

مشاور ارشد روحانی همچنین درباره اظهاراتش درباره نمایندگان و تهدید آنان نسبت به انتخابات آتی مجلس، با بیان این مطلب که «من گفتم عده‌ای از نمایندگان مهلت نمی‌دهند که دولت اهداف خود را پیش ببرد و با توجه به مدت کوتاهی که از عمر دولت می‌گذرد با روش‌های متعدد نگرانی درست می‌کنند و با تهدید و کارت زرد و سوال موانع ایجاد می‌کنند»، اظهار داشت: به هر حال وقتی از اشخاص سیاسی انتقاد می‌شود عده‌ای آن را به مردم ربط می‌دهند که این درست نیست. انتقاد من اشخاص سیاسی بودند و آنها هم نباید از این انتقاد ناراحت شوند. ما باید تحمل انتقاد را داشته باشیم. من علت این عصبانیت‌ها را نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: البته که سوال حق قانونی نمایندگان است اما حقیقتا تعداد سوالات در مقایسه با دولت قبل بسیار زیاد است. باید به دولت مهلت داد تا عملکرد خود را نشان دهد. وزرای محترم همه ظرفیت خود را برای کاهش مشکلات به کار گرفتند و همه می‌دانیم که در کوتاه‌مدت همه چیز حل و فصل نمی‌شود، فراموش نکنیم آنچه بر سر اقتصاد ایران آمده با یک، دوماه یا یک سال برطرف نمی‌شود چراکه اشکالاتی که بر سر اقتصاد ایران آمد به مدت طولانی باقی می‌ماند. البته آقای ترکان در مصاحبه مذکور اینگونه درباره نمایندگان منتقد دولت اظهارنظر نکرده بود. وی در آن گفت‌وگو با اشاره به سوالات نمایندگان از برخی وزرای دولت، عنوان کرد: کسانی که عقلانیت و تدبیر را قبول ندارند مسلم است که مقابل دولت یازدهم خواهند ایستاد!

مشاور ارشد روحانی در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس طرفدار فکر و جناح آقای روحانی نبودند، می‌گوید: مردمی که به این نمایندگان رای دادند به رفتار، افکار و عملکرد آنها به دقت نگاه کنند، اگر رفتار آنها را نمی‌پسندند برای مجلس آینده فکری کنند. مشاور ارشد رئیس‌جمهور با بیان اینکه «ما باید این دو سال مجلس را تحمل کنیم»، اظهار داشته است: ما از مردم استدعا می‌کنیم که فعالیت آنها را به‌خوبی رصد کنند و اگر دیدند که این رفتار درست و منطقی نیست در انتخابات مجلس آینده تجدیدنظر کنند.

رسایی:یارانه گداپروری بود، سبد کالا گداپروری نیست؟

رسایی:یارانه گداپروری بود، سبد کالا گداپروری نیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: زمانی که به مردم یارانه نقدی داده می‌شد برخی ها اسم آن را گداپروری گذاشتند، اما چرا اکنون دادن سبد کالا به مردم گداپروری محسوب نمی‌شود؟

به گزارش فرهنگ نیوز ، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 53 و 142 قانون اساسی گفت:‌ بر اساس اصل 53 قانون اساسی تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌ها باید در چارچوب مصوبات قانونی باشد؛ دولت محترم یک مصوبه‌ای در زمینه کالا به برخی از اقشار دارد که ما از دولت تشکر می‌کنیم که به فکر مردم هستند، همچنین از مجلس هم که به این موضوع کمک می‌کند و تعامل خوبی با دولت دارد تشکر می‌کنم.
 
وی ادامه داد: منتهی قبلا پرداخت یارانه نقدی را گداپروری می‌دانستند. وقتی پول به مردم داده می‌شد تا با مدیریت خودشان خرج شود را گداپروری می‌نامیدند، اما چرا اکنون دادن سبد کالا به مردم گداپروری نیست؟ چطور بازگشت به سیاست‌های کوپنیزم گداپروری نیست؟
 

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: وقتی از وزیر صنعت در تلویزیون سوال کردند که چرا می‌خواهید در این بسته‌ها برنج خارجی بدهید...
 وزیر صنعت در همان برنامه گفت که بسته‌بندی 10 کیلویی برنج ایرانی در بازار وجود ندارد و واقعا این موضوع جای سوال دارد.
 

ناطق نوری اصلاح­ طلب است یا اصولگرا؟

به بهانه تلاش گروه­ های مختلف برای جذب ناطق نوری:
ناطق نوری اصلاح­ طلب است یا اصولگرا؟
ناطق نوری که در انتخابات 76 به نماد حاکمیت تبدیل شده بود، بعد از شکست در آن انتخابات دوره جدیدی از حیات سیاسی ایشان رقم خورد. دورانی که بیشتر افول بوده است تا صعود. اما انتخابات یازدهم فرصتی برای بازگشت سیاسی این سیاستمدار کهنه کار را فراهم آورده است.

ناطق نوری اصلاح­ طلب است یا اصولگرا؟

دیدباندر ذهن اغلب تحلیل­گران سیاسی کشور ما دسته­بندی ثابتی از نیروهای سیاسی وجود دارد و اغلب اصرار دارند که همۀ افراد سیاسی را در این طیف­ها بگنجانند، اما باید توجه داشت که دسته­ بندی نیروهای سیاسی به راحتی انجام نمی­شود و عوامل زیادی در این امر دخیل هستند و باید جریانات سیاسی را به صورت طیف­ هایی از نیروهای مختلف ملاحظه کرد. یکی از شخصیت­ هایی که در چند سال گذشته از یک جریان سیاسی دور و به جریان دیگری نزدیک شده است، حجت الاسلام ناطق نوری است. او سال­ها جزء اعضای فعال و شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بود و جزء نیروهای اصلی جناح به اصطلاح راست محسوب می­شد، اما طی اتفاقاتی که در هشت سال گذشته افتاد از این جریان دور شد. در این مطلب به بررسی چگونگی جدا شدن ناطق نوری از جریان راست سنتی می­پردازیم و وضعیت فعلی و آینده سیاسی این سیاستمدار برجسته را مرور خواهیم کرد.  ادامه مطلب ...

آداب دیپلماتیک دو تا ده ثانیه است/ روایتی خواندنی از پشت صحنه رفت و آمد‎های دیپلماتیک


علی محمد بیدارمغز تشریح کرد

آداب دیپلماتیک دو تا ده ثانیه است/ روایتی خواندنی از پشت صحنه رفت و آمد‎های دیپلماتیک

تا قبل از دوره آقای خاتمی، سفیر وقتی می‎خواست استوارنامه خود را تقدیم رئیس‎جمهوری کند، باید پنج دقیقه به‎صورت ایستاده با رئیس‎جمهور صحبت می‎کرد و اجازه نداشت بنشیند. اما از زمان آقای خاتمی، این اجازه به سفرای خارجی، به‎عنوان یک انسان مستقل از ‎شأن نمایندگی داده شد تا بتوانند در کنار رئیس‎جمهور بنشینند و این در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست.

به گزارش فرهنگ نیوز ، رعایت قواعد برخورد، در روابط بین انسانها از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگامی که این دو انسان بهعنوان نمایندگان دو کشور با یکدیگر ملاقات داشته باشند، این موضوع اهمیت دو چندانی مییابد. اتفاقات سال‎‎های اخیر در آداب دیپلماتیک کشورمان ما را بر آن داشت تا گفتوگویی با استاد بیدارمغز داشته باشیم. سالها تجربه در بحث تشریفات و آداب دیپلماتیک و تالیف چندین جلد کتاب ایشان را بهعنوان فردی تراز اول در این موضوع، در جهان و نه تنها ایران قرار داده است. آنچه در ادامه میآید گفتوگوی اختصاصی هفته‌ نامه پنجره با ایشان است که در اختیار فرهنگ نیوز قرار گرفته است. 

ادامه مطلب ...

ناگفته‌های حجت الاسلام نبویان از توافق ژنو؛



اختصاصی رسا/ ناگفته‌های حجت الاسلام نبویان از توافق ژنو؛
آقای ظریف می گفت اگر کار به استیضاح هم بکشد یک کلمه نمی گویم/ حاضر به مناظره‌ام خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان ناگفته هایی از ابعاد مختلف توافق ژنو، این توافق را مخل استقلال کشور ارزیابی کرد و گفت: زمینه توافقنامه ژنو در سفر آقای روحانی و آقای ظریف به نیویورک بسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جمع طلاب و روحانیان در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به بررسی توافقنامه ژنو پرداخت و سخنرانی خود را با پرسش «آیا جان کری درست می‌گوید یا ظریف؟» آغاز کرد.

چکیده و مطالب مهم این سخنرانی به شرح ذیل است:

بنده سه جلسه با آقای ظریف، پنج جلسه با آقای عراقچی و یک جلسه با خانم افخم داشتم، مطالبی را که بیان می‌کنم مستند است.

زمینه توافقنامه ژنو در سفر آقای روحانی و آقای ظریف به نیویورک بسته شد، پس از آن بود که وارد ژنو یک شدند، آقای عراقچی می‌گفت « در یک ژنو یک طرح و سه مؤلفه ارائه دادیم، مؤلفه‌ها این بود که گام نخست، نهایی و هدف از مذاکرات چیست؟» 

ادامه مطلب ...

آمریکا و اسرائیل برای جمعیت ایران چه کرده اند؟/هراس آمریکا از سلاحی در خانه های ایرانی


فرزند بیشتر، زندگی بهتر

آمریکا و اسرائیل برای جمعیت ایران چه کرده اند؟/هراس آمریکا از سلاحی در خانه های ایرانی

ذوق زدگی آمریکایی ها به این جهت است که نرخ باروری ایران از حدود 6/4 فرزند در اوائل دهه 60 شمسی به کمتر از 8/1 فرزند در سال های اخیر رسیده است.

به گزارش فرهنگ نیوز، دین مبین اسلام، انسان، مهمترین مخلوق خداوند و خلیفه او بر روی زمین است. قرآن کریم ، در تجلیل از مقام انسان می فرماید: « کسی که انسانی را بکشد گویا همه مردم را کشته است و کسی که انسانی را زنده کند گویا همه انسان ها را زنده کرده است.»( سوره مائده آیه 32)

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: کسی که ازدواج را از ترس فقر و مخارج عائله مندی ترک کند، گمان  بد به خدا برده است؛ چرا که خداوند متعال می فرماید: « اگر آن ها فقیر باشند، خداوند آن ها را از فضل خود بی نیاز می سازد.»
امام صادق(ع) نیز در این باره فرموده اند : رزق و روزی با همسر و فرزندان می باشد. 
ادامه مطلب ...