اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

پاسخ عوامل "من‌روحانی‌هستم"به علی‌جنتی

گروه چند رسانه‌ای شفق بعد از جنجال‌های اخیر مستند "من روحانی هستم" طی نامه‌ای سرگشاده به برخی از اظهارات وزیر ارشاد در باب این مستند پاسخ داد.

به گزارش فرهنگ نیوز، گروه چند رسانه‌ای شفق به دنبال جنجال‌های اخیر به دلیل تهیه و تولید مستند"من روحانی هستم" توسط این گروه، نامه سرگشاده‌ای به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت که متن آن به شرح زیر است:
جناب آقای جنتی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم

در رسانه ها خواندیم که جنابعالی طی روندی که در هفته های گذشته پیرامون برخورد قضایی و پلیسی با یک اثر فرهنگی دانشجویی پیموده اید باز هم در مورد مستند "من روحانی هستم" نظراتی را بیان کرده اید. بی تردید ما وظیفه داریم همه نظرات را در مورد آثارمان با سعه صدر بشنویم و از بهترین نظرات در کارهای بعدی خود استفاده کنیم. و برخورد ما با نظرات حضرتعالی نیز استٍثناء از دیگران نیست.
 

ادامه مطلب ...

نظرات مهم حسن روحانی درباره زن و حجاب

نظرات مهم حسن روحانی درباره زن و حجاب

حسن روحانی، رییس جمهور منتخب مردم ایران به تازگی گفت و گویی فرهنگی با مجله چلچراغ داشته است. متن کامل این گفت و گو را در ادامه بخوانید:

برخوردی که این سال ها با جوان ها می شود، مثل محدودیت های حضور و نشاط اجتماعی، گشت ارشاد و امثالهم چقدر با ایده آل شما از جمهوری اسلامی سازگار است و چقدر خلاف آن آرمان هاست؟ و شما با این موضوع چه خواهید کرد؟

من قطعا با این برخوردها مخالفم. این ها حاصل همان قرائت و برداشت خاص از اسلام و قانون اساسی است. برای این که نگاهم به مسئله روشن شود، دیدگاهم را به مسئله حجاب و عفاف برای شما تشریح می کنم. خیلی از این برخوردها ناشی از دیدگاهی است که چنین شادی و نشاط هایی را گام های اولیه به سوی تضعیف عفت عمومی می بیند و بنابراین تشریح دیدگاه من مناسب است. 

ادامه مطلب ...

درس هایی از مستند من روحانی هستم

درس هایی از مستند من روحانی هستم
بسم الله الرحمن الرحیم / درس هایی از مستند من روحانی هستم.

افسران - درس هایی از مستند من روحانی هستم

چرایی اعتراض و هیاهو پیرامون این مستند بعد از چند ماه از انتشار آن
سال قبل جمعی از خواهران دانشجو در تماسی تلفنی درخواست مصاحبه در خصوص حوادث 18 تیر سال 1378 را نمودند.
پس از مدتها این مصاحبه انجام شد و اصل آن از خاطر بنده رفت تا چندی پیش، با هیاهویی که پیرامون مستند من روحانی هستم صورت گرفت، با دیدن فیلم و خواندن دقیق متن پیاده شده آن و دیدن مصاحبه ها و سخنرانی های مختلف، اسباب تعجب و حیرت بنده بیشتر شد و با دقت به نکاتی رسیدم که به اختصار تقدیم می نمایم.

البته بنده هنوز اطمینان ندارم اصل مستند را جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری دیده باشند چرا که چندی قبل آقای ضرغامی از پخش فیلم آماده شده توسط اطرافیان ایشان در صدا و سیما جلوگیری کرد و در هیات دولت با اعتراض و اوقات تلخی شدید آقای روحانی روبرو شد اما بعد از توضیح و دریافت محتوای فیلم پخش نشده آقای روحانی دلجویی کرد و پوزش خواست لذا باید ابتدا توصیه نمود جناب آقای روحانی این مستند را ببینند و اگر دیده باشند نیز اعتراض خویش را در صورت عدم صحت خاطرات جناب آقای هاشمی رفسنجانی به ایشان بفرمایند و مطالبه بازنگری در خاطرات چاپ شده آقای رفسنجانی را بنمایند.  ادامه مطلب ...

من روحانی بودم!


افسران - اصل خرابکاری !
baranو اما داستان این بود که گروهی به اسم #شفق یه مستند ساخت !
یادتون هست که رییس جمهور خواسته بود حتی #دانش_اموز ها هم ایشون رو نقد کنن ؟؟!!

حالا این چندتا جوون دانش اموز نبودن .. کمی بیشتر تحصیلات داشتن .. تازه #نقد هم نکرده بودن فقط چندتا روایت مستند رو کنار هم گذاشته بودن !
 
ادامه مطلب ...

ماجرای استعلام دانشگاه آزاد درباره هراتی و پاسخ آن

ماجرای استعلام دانشگاه آزاد درباره هراتی و پاسخ آن
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
 
روز گذشته طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اعلام کرد با توجه به سوابق منفی و آشکار عبدالحسین هراتی در فتنه سال ۸۸ و ضدیت آشکارش با جمهوری اسلامی، وی از سرپرستی اداره اسناد دانشگاه آزاد برکنار شده است.
ماجرای استعلام دانشگاه آزاد درباره هراتی و پاسخ آن
به گزارش جهان به نقل از رجا، هاشمی در بخشی از سخنانش نیز اعلام کرد که شناختی از هراتی نداشته و او را برای این سمت به او معرفی کرده اند و دانشگاه آزاد نیز پس از استعلام و دریافت عدم پاسخ منفی از سوی نهادهای نظارتی و امنیتی، وی را به این سمت منصوب کرده است.

بر پایه این گزارش، با توجه به این بخش از صحبتهای طه هاشمی درصورتی که ادعای وی درست بوده و واقعا نهادهای نظارتی و امنیتی، پاسخ منفی در خصوص عبدالحسین هراتی اعلام نکرده باشند، انتظار می رود تا مجلس شورای اسلامی به این مساله به طور جدی ورود پیدا کند. 
ادامه مطلب ...

گفتگو با دکتر «احمد چلداوی» درباره این روزهای آموزش عالی:


گفتگو با دکتر «احمد چلداوی» درباره این روزهای آموزش عالی:
اعتدال یعنی چه؛ یعنی این که مثل دانشگاه‌های غربی شویم؟/ در قضیه توافق ژنو، دو تا استاد پیدا نشد که از دولت دفاع کند/ وزیر علومی که مراجع تحویل‌اش نمی‌گیرند، یعنی چه؟

گروه سیاسی - رجانیوز: تغییر و تحولات گسترده در دانشگاه‌ها پس از روی کار آمدن دولت یازدهم با انتقادات بسیاری از سوی اساتید و دانشجویان روبرو شده است؛ تغییراتی که مشاهده جزئیات آنها حاوی اخبار خوبی برای دانشجویان نیست و بوی تکرار فضای هیجانی و غیرعلمی دانشگاه‌ها در دوران دوم خرداد به مشام می‌رسد.

به گزارش رجانیوز، دکتر «احمد چلداوی»، استاد برجسته رشته الکترونیک دانشگاه علم و صنعت هم از جمله افرادی است که به شدت از اوضاع فعلی نگران و منتقد است و معتقد است که بازگشت فضای دانشگاه‌ها به اوضاع سیاسی دوران اصلاحات، ضربه سنگینی به فضای علمی کشور و دستاوردهای فناوری ایران می‌زند. دکتر چلداوی سابقه اسارت در زندان مخفی عراق و فرار از آن را هم دارد؛ سابقه‌ای که مملو از خاطرات شکنجه هم هست و «رمز عبور» در یک مطلب جداگانه به آن خواهد پرداخت.

 او البته دل پُری هم از مواضع فرهنگی شخص رئیس‌جمهور داشت که منجر به اظهارات آتشینی شد که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.  ادامه مطلب ...

واکنش خشمگینانه دانشجویان به انتصاب فرد هتاک به امام(ره): دست منحوس هتاک به امام و ولایت فقیه و رهبری از دانشگاه آزاد کوتاه شود


گزارش رجانیوز از حواشی یک انتصاب جنجالی در دانشگاه آزاد؛
واکنش خشمگینانه دانشجویان به انتصاب فرد هتاک به امام(ره): دست منحوس هتاک به امام و ولایت فقیه و رهبری از دانشگاه آزاد کوتاه شود/ میرزاده: مساله را پیگیری می‌کنیم

 گروه سیاسی - رجانیوز: حدود دو ماه پیش با صدور حکمی از سوی سید طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، "عبدالحسین هراتی" به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب شده است.

طه هاشمی در متن نامه خود با بیان «نظر به سوابق ارزشمند و توانمندی های علمی جنابعالی» وی را به سمت سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب کرده است.
  
ادامه مطلب ...

روحانی توسط سازنده فیلم تبلیغاتی اش تهدید شد

روحانی توسط سازنده فیلم تبلیغاتی اش تهدید شد حسین دهباشی سازنده مستند تلویزیونی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با انتشار متنی خطاب به وی، او را تهدید کرد.

به گزارش فرهنگ نیوز ، پس از آنکه خبر بستری شدن یکی از سران فتنه 88 در بیمارستان منتشر شد، دهباشی در صفحه  شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی با ذکر خاطره ای از روزهای قبل از انتخابات نوشت:
   «از خیابانِ ثارالله سرازیر شدیم پایین. پیچیدیم تویِ خیابانِ مقّدسِ اردبیلی. بعد از کنار ساختمانِ اجلاسِ سرانِ کُنفرانسِ اسلامی دور زدیم و… اتوبانِ چمران را ادامه دادیم. من رانندگی و کارگردانی می‌کردم. دکترحسنِ‌ روحانی بر صندلیِ کناری نشسته بود. بر صندلیِ عقب سه نفر نشسته‌بودند. نفرِ وسطی، سیّدعلی‌میرفتاح بعضی از سئوالات را می‌پرسید. در سمتِ چپ و راست او فیلمبردارهایمان، یکی تصویر آقای روحانی و دیگری انعکاسِ تصویر او در آینهِ جلو را می‌گرفت. و عقب‌تر از همه دکترحسام الدین‌آشنا نشسته و گاه راهنمایی‌هایی‌ می‌کرد. ماشینِ محافظِ‌ها دنبال‌مان می‌آمد و ما عمدا بیسیم همراه‌مان را خاموش کرده‌بودیم مبادا پیام اعتراض‌شان به آن شبگردیِ دیرهنگام مجبور به بازگشت‌مان کُند… این‌ها را عمدا می‌نویسم که ببینی همه ی جُزئیاتِ آن‌شب را یادم هست.
 در راه چندبار نگارنده و دیگران، پُرسیدیم : فُلانی، بخشِ بُزرگی از این مردم به اُمیدِ رهایی محصورین به شُما دل می‌بندند امّا مگر چه می‌تواند بکند در این میانه، رئیسِ قوّهء مُجریّه؟ و ایشان هربار پاسُخ داد: رئیسِ‌جمهور مطابقِ قانون رئیسِ شورایِ عالیِ امنیتِ ملّی است، شما قدرت‌اش را در حل این قبیل موارد دستِ‌کم نگیرید.
و… حالا، برادرِ گرامی‌ام، جنابِ آقایِ دکترحسنِ روحانی، ریاستِ معززِ جمهوریِ‌اسلامی‌ایران و ریاستِ محترم شورایِ عالیِ امنیتِ ملّی کشور، که خُدا می‌داند چقدر دوست‌تان داریم …، قسم به همان شب، که اگر تارِ مویی از سرِ میرحسینِ‌موسوی کم شود و احیانا شبی چون امشب در راهِ بیمارستانِ قلبِ تهران جان‌دهد و خلاص‌شود، اینجانب به عنوان عضوِ سابقِ ستاد انتخاباتی‌تان، صرفا شُما را مسئول می‌داند.»

روحانی:هاشمی می‌گوید «ما حریف آمریکا نمی‌شویم»/ امام معتقد بود «مرگ بر آمریکا» بهترین دعاست


اخیراً شنیدم که آقای هاشمی در یک مصاحبه یا در یک سخنرانی گفته منظور امام از اینکه گفت "میزان حال فعلی افراد است" مربوط به مقامات دوران شاه است! آیا به نظر ایشان یعنی بعد از انقلاب کسانی که آمدند، دیگر از هفت دولت آزادند و دیگر هیچ چیزی میزان و معیار ندارد.

به گزارش فرهنگ نیوز ، سید حمید روحانی، مورخ انقلاب اسلامی و یکی از مطلع‌ترین و مسلط‌ ‌ترین افراد به تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که بر اساس همین تسلط و اشراف، امام خمینی (ره) طی نامه‌ای به وی در دی ماه ۱۳۶۷، "تدوین تاریخ انقلاب اسلامی" را به وی واگذار کردند.

از مسئولیتها و سوابق وی میتوان به عضویت در دفتر امام خمینی(ره) در نجف اشرف(در دوره تبعید)، مؤسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی، عضو موسس مجمع روحانیون مبارز و ریاست "بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی" اشاره کرد. روحانی همچنین تالیفاتی در موضوع تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) از جمله کتاب چهار جلدی "نهضت امام خمینی" که بالغ بر ۶۰۰۰ صفحه است، دارد.

وی همچنین صاحب امتیاز و مدیر مسئول فصلنامه ۱۵ خرداد است. سلسله مقالات نقد خاطرات آیت الله منتظری و نقد خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی از جمله مباحث مطرح شده در این فصلنامه می‌باشد. نامه های انتقادی وی به آیت الله منتظری در سال ۶۷، به اکبر هاشمی رفسنجانی در خرداد ۸۸ و مهدی کروبی در تابستان ۸۸، بازتاب وسیعی در فضای سیاسی و رسانه ای کشور داشت. او همچنین انتقاداتی را متوجه احمدی‌نژاد و رحیم‌مشایی در اوایل دولت دهم کرد.

سید حمید روحانی از سال ۱۳۸۱ تا کنون رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی است. متن زیر حاصل گفتگوی دو ساعته خبرنگاران نسیم با سید حمید روحانی، درباره آسیب شناسی جریانات و شخصیتهای انقلاب و تبیین شعار کلیدی انقلاب اسلامی ایران – استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی – می باشد:
 
جناب آقای روحانی، شما بعنوان شخصیتی که از ابتدای نهضت امام خمینی(ره) در بطن حوادث و وقایع انقلاب بوده و حتی تالیفات ارزشمندی در حوزه تاریخ انقلاب و نهضت امام(ره) داشته اید، لطفا اجمالا درباره پیشینه و سابقه دهنیت تشکیل حکومت اسلامی یا به تعبیری دقیقتر، جمهوری اسلامی، در نهضت امام خمینی توضیحی بفرمائید. 
ادامه مطلب ...

آنها که باید «با شناسنامه حرف بزنند»


تاکید آقای دکتر روحانی بر این نکته که منتقدان «با شناسنامه حرف بزنند» و «با نام خود سخن بگویند، نه با نام ملت» اگر چه سخن عالمانه و قابل قبولی است ولی در مواردی نیز به شدت مورد مناقشه است.

به گزارش فرهنگ نیوز ، حسین شریعتمداری در ستون «یادداشت روز» روزنامه امروز کیهان به نقد بخشی از سخنان رئیس جمهور در نمایشگاه کتاب پرداخت و نوشت:


«نقد حق مردم و همه گروههاست، چه اقلیت و چه اکثریت. اما آنچه پسندیده نیست این است که با پول و بیت‌المال مردم کسی بخواهد دولتی را که منتخب مردم است و با رأی مردم شروع به کار کرده، به جای نقد، تخریب کند و این چیزی است که دولت نمی‌پسندد. بنابراین ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند از کجا  و وابسته به کدام جناح هستند. با نام خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران. راه ملت ایران روشن است».
  ادامه مطلب ...

هشدار یک مورخ به رئیس جمهور حقوقدان: خطر جدایی دولت از ملت!

امام خمینی(ره): دولت و مردم نبایستی از یکدیگر جدا باشند، اگر جدا شدند ملت از گرفتاری دولت خشنود می‌شود... ولی اگر یکی باشند مردم گلیم زیرپای خود را در مواقع لزوم می‌فروشند و به دولت می‌دهند تا رفع نیاز دولت شود...

به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز، امام امت (سلام الله علیه) بیش از نیم قرن گذشته به نکته‌ای اشاره کردند که امروز ما آن را در کشور ایران با چشم سر دیدیم. ایشان در نطق کوتاهی هشدار دادند که «... دولت و مردم نبایستی از یکدیگر جدا باشند، اگر جدا شدند ملت از گرفتاری دولت خشنود می‌شود... ولی اگر یکی باشند مردم گلیم زیر پای خود را در مواقع لزوم می‌فروشند و به دولت می‌دهند تا رفع نیاز دولت بشود...»

در هفته‌های گذشته همگان دیدند که رییس جمهور محترم با عجز و لابه، التماس و اصرار، خواهش و تمنا، وعده و وعید، تهدید و نوید از ملت ایران خواست که از دریافت یارانة نقدی، خودداری ورزند و با انصراف خود، دولت را در بهبود معیشت! مردم یاری دهند، لیکن به رغم آن همه التماس و زاری و حجم سنگین تبلیغات رسانه‌ای سراسری، ملت ایران نه تنها به این درخواست بها نداد بلکه با اصرار کم سابقه‌ای برای دریافت یارانه نقدی نام‌نویسی کردند و با این حرکت معنادارِ خود، به دولت نه گفتند. 

ادامه مطلب ...