اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

صدا و سیما، حسن روحانی را حسابی سر ذوق آورد!

جهان- دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی و مسئول پرونده هسته ای در دولت اصلاحات که متهم به عقب نشینی در مقابل غربی ها و گول خوردن از ترفند هسته ای آنان است، در مصاحبه ای تلویزیونی به بیان روایت موردنظرش از پرونده هسته ای در دوران اصلاحات پرداخت.


حسین رنجبران هم که مجری این برنامه بود، حتی کوچکترین سوال انتقادی از روحانی نکرد تا این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، یک نفس از "توفیقات هسته ای"اش برای مردم بگوید!

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مصاحبه با بیان این که بحث هسته ای ایران از تابستان 81 آغاز شد، اظهار داشت: از همان آغاز چند هدف برای 
از روز پنج شنبه که تبلیغات پخش این مصاحبه در شبکه سه زیر نویس می شد، گمان می رفت مخاطبان شاهد یک مصاحبه داغ و البته منصفانه خواهند بود؛ انتظاری که خیلی زود هوا شد زیرا آقای روحانی در یک "سخنرانی" چنان تصویری از تیم هسته ای دولت اصلاحات ترسیم کرد که مخاطبان دور از خبر، تیم هسته ای سیدمحمد خاتمی را به مثال یک "قهرمان زیرک" یافتند!

ما مشخص شد. هدف اول این بود که پرونده به شورای امنیت ارسال نشود، هدف دوم این بود که ما به گونه ای کار کنیم که فعالیت و فناوری هسته ای ما به طور کامل تعلیق نشود و ادامه پیدا کند. مساله سوم این بود که در این قطعنامه ما را متهم کرده بودند که ایران ناقض ان پی تی است. 
وی در نهایت ادعا کرد: فکر می کنم توانستیم به سه هدفی که سران نظام برای ما مشخص کرده بودند، برسیم.

روحانی به درستی رویکرد کلی هسته ای کشور را متوجه سران نظام دانست اما توضیح نداد که تصمیم به عقب نشینی و تعلیق داوطلبانه فعالیت های هسته ای در دولت اصلاحات، تصمیم کدام مقام یا مقاماتی بود که رهبر معظم انقلاب را مجبور به دادن هشدار علنی کرد.

رهبر معظم انقلاب این واقعیت را در دیدار کارگزاران و مسئولان نظام در مرداد ماه امسال، اینگونه روایت کردند: در آن دوره ای که ادبیات مسئولان ما آمیخته به تملق گویی از غرب و امریکا شد، فردی که مجسمه شرارت بود، به خود اجازه داد که جمهوری اسلامی ایران را محور شرارت معرفی کند.

ایشان همچنین با اشاره به دوره ای که برخی عقب نشینی ها در موضوع هسته ای انجام شد خاطر نشان کردند در آن دوره بواسطه همراهی با غربی ها و عقب نشینی هایی که انجام گرفت، آنها آنقدر جلو آمدند که من مجبور شدم شخصاً وارد میدان شوم.

رهبر انقلاب افزودند: غربی ها در آن دوره آنقدر گستاخ شدند که حتی هنگامی که مسئولان ما به سه سانتریفیوژ قانع شده بودند، آنها مخالفت کردند اما امروز 11 هزار سانتریفیوژ در کشور فعال است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند اگر آن عقب نشینی ها ادامه پیدا می کرد قطعا امروز از پیشرفتهای هسته ای و نشاط و ابتکار علمی در کشور خبری نبود.

علاوه بر شواهد و اسناد متعددی همچون قراردادهای پاریس و سعدآباد که از انفعال تیم هسته ای دولت اصلاحات حکایت دارد، آبان ماه 90 هم واعظ، کارشناس سابق آژانس بین‌المللی انرژی به شبکه بی‌بی‌سی گفت: در سال ۲۰۰۳ که دولت آقای خاتمی بر سر کار بود، مقامات دولتی ایران به آژانس آمدند و گفتند که ما اشتباه کردیم دنبال فناوری هسته‌ای رفتیم.



زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس هشتم شورای اسلامی هم درباره "قرارداد سعد آباد" در دولت اصلاحات می گوید: در زمان دولت خاتمی قرارداد سعد‌اباد 

غربی ها در آن دوره آنقدر گستاخ شدند که حتی هنگامی که مسئولان ما به سه سانتریفیوژ قانع شده بودند، آنها مخالفت کردند اما امروز 11 هزار سانتریفیوژ در کشور فعال است.

ایران را متعهد کرد که 10 سال غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند البته گفتن این نکته هم جالب است که جک استراو وزیر امورخارجه انگلیس در همان جلسه‌ای که قرارداد منعقد شد آنقدر موقعیت تیم وقت ایران را خوار می‌دید که پای خود را با کفش روی میز مذاکره گذاشته بود از این رو جوانان ایران جلوی کاخ سعدآباد دراز کشیدند و گفتند اگر تن به این قرارداد بدهید باید ماشین‌های خارجیان از روی ما عبور کنند این در حالی است که ما امروز شاهد آن هستیم که غرب ایران را کشوری هسته‌ای می‌داند.

در نتیجه این واقعیت ها بود که اقدام صدا و سیما در دادن "تریبون آزاد" حدود یک ساعته به حسن روحانی تعجب ناظران سیاسی را برانگیخت.

از روز پنج شنبه که تبلیغات پخش این مصاحبه در شبکه سه زیر نویس می شد، گمان می رفت مخاطبان شاهد یک مصاحبه داغ و البته منصفانه خواهند بود؛ انتظاری که خیلی زود هوا شد زیرا آقای روحانی در یک "سخنرانی" چنان تصویری از تیم هسته ای دولت اصلاحات ترسیم کرد که مخاطبان دور از خبر، تیم هسته ای سیدمحمد خاتمی را به مثال یک "قهرمان زیرک" یافتند!

به نظر می رسد باید به افکار عمومی حق داد که منتظر پاسخی قانع کننده در قبال تحریف واقعیت ها در تلویزیون باشند، زیرا بهانه هایی همچون "حفظ وحدت هسته ای" نمی تواند توجیه گر تحریف تاریخ از بزرگترین رسانه کشور باشد آن هم در شرایطی که کاندیداهای احتمالی به شدت دنبال قهرمان نشان دادن خود هستند.

منبع :رجانیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد