اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

زیباکلام بدون روتوش؛ بخش دوم

دکتر صادق زیباکلام در گفتگو با جواد محرمی ضمن حمله مجدد به مواضع جمهوری اسلامی درباره رژیم صهیونیستی ،مطالبی را مطرح می کند که تعجب اور است.به عنوان مثال سریعا مدعی می شود رژیم صهیونیستی اصلا طرحی بنام "از نیل تا فرات ندارد".

"عماریون"- حسین قاسمی/ در قسمت اول مطلب از پادرمیانی لرد ویکتور روچیلد از بنیانگذاران رژیم نامشروع صهیونیستی برای ازادی صادق زیباکلام از زندان ساواک گفتم. هم چنین اعلامیه معروف بالفور توسط جیمز بالفور(وزیر امور خارجه دولت انگلیس ) برای تاسیس رژیم صهیونیستی در سال 1917 خطاب به لرد روچیلدرا اوردم:  

«لرد روچیلد عزیزم‏

با نهایت خرسندی اطلاع می‏دهد که به عنوان نماینده رسمی‏ دولت پادشاه انگلستان بیانیّه‏ ای که حاوی احساسات همدردی با نهضت صهیونیست و برآوردن خواسته‏ های آن می‏باشد و به تصویب‏ هیأت وزیران هم رسیده است ذیلا ارسال می‏دارد. دولت پادشاهی با نظر مساعد به تشکیل یک میهن و خانه برای‏ ملّت یهود در فلسطین می‏نگرد و بهترین مجاهدت را به عمل خواهد آورد تا امکان این مقصود میسّر گردد.کاملا واضح و آشکار است که  هیچ اقدامی که مخلّ آسایش و باعث لطمه زدن به حقوق اجتماعی، مذهبی،حقّ حیات و موقعیّت غیر یهودیان ساکن فعلی فلسطین گردد نباید انجام گیرد.

بسیار مشعوف و متشکّر خواهم شد چنانچه متن این اعلامیّه را به‏ فدراسیون صهیونیست برسانید.

ارادتمند آرتور جیمز بالفور.»

در اینجا به بررسی مواضع دکتر زیباکلام در خصوص رژیم صهیونیستی می پردازم.

دکتر صادق زیباکلام در گفتگو با جواد محرمی ضمن حمله مجدد به مواضع جمهوری اسلامی درباره رژیم صهیونیستی ،مطالبی را مطرح می کند که تعجب اور است.به عنوان مثال سریعا مدعی می شود رژیم صهیونیستی اصلا طرحی بنام "از نیل تا فرات  ندارد".

زیباکلام می گوید: (http://sobhekhiyaal.persianblog.ir/post/56)

زیباکلام: ببینید الان کشورهای زیادی در جهان برنامه هسته ای دارند مثل هند، آرژانتین یا برزیل  اما کسی با آنها کاری ندارد. می دانید چرا غرب به ایران پیله می کند. چون این کشورهایی را که نام بردم هیچکدام قصد از میان برداشتن کشور ثالثی  را ندارند.

به نکته خوبی اشاره کردید اسرائیل در حال حاضر حداقل 200 کلاهک هسته ای دارد و خاک چند کشور را هم اشغال کرده چرا غربیها ترسی از  اسرائیل ندارند آیا خطر اصلی اسرائیل نیست؟

زیباکلام: اسرائیل یک مسئله عربی است و ما نباید دایه مهربانتر از مادر برای فلسطینی ها باشیم.

اگر اینگونه است که شما می فرمایید پس انقلاب اسلامی در ایران چگونه می تواند سیاست خارجی مبتنی بر اهداف و آرمانهایش داشته باشد

زیباکلام: ما در سیاست خارجی نسبت به مسئله اسرائیل باید ببینیم اعراب چه موضعی دارند و با آنان هماهنگ باشیم

یعنی موضع ما که کشوری انقلابی هستیم باید دنباله رو کشور منفعل و قرون وسطایی عربستان باشد؟ شما می گویید این ما هستیم که اسرائیل را تهدید می کنیم اما اسرائیل رسما داعیه نیل تا فرات دارد

زیباکلام: نخیر اسرائیل چنین داعیه ای ندارد اما اگر هم داشته باشد به ما چه ربطی دارد نیل تا فرات که بیرون مرزهای ماست

شما می گویید ما باید بنشینیم تا اسرائیل به مرزهای ما برسد و آنوقت تازه شروع کنیم از خودمان دفاع کنیم؟

زیباکلام: من می گویم مسئله فلسطین عربی است

فقط عربی است اقای دکتر؟ یعنی اسلامی نیست؟

زیباکلام: اسلامی هم باشد ما نباید کاسه داغتر از آش شویم

آقای دکتر شما می گویید اسرائیل هیچ کشوری را تهدید نکرده. این درحالی است که همین حالا خاک چندین کشور مانند سوریه و فلسطین در اشغال اسرائیلیهاست. 70 سال است که  بلندیهای جولان  در اشغال اسرائیل است. ما به قول شما لفظا تهدید کرده ایم اما اسرائیل که رسما چند کشور را اشغال کرده . پس چرا غربیها هیچ نگرانی از سوی اسرائیل ندارند؟


زیباکلام: اسرائیل در حال دفاع کردن از خود است ماهم زمان جنگ فاو را اشغال کردیم. در جنگ یک کشور زمین می گیرد تا در زمان مذاکره با دست پر وارد عمل شود.

بخش اعظم سخنان اقای زیباکلام در بالا باطل و بی اساس است. اینکه می گوید رژیم صهیونیستی اصلا طرحی بنام از نیل تا فرات ندارد،مطلبی خلاف واقع می باشد.

«بن گورین» از بانیان اصلی اسرائیل خطاب به دانشجویان اعلام می کند:


"این نقشه، نقشه کشور ما نیست. ما نقشه دیگری داریم که شما جوانان و دانشجویان مدارس اسرائیل باید آن را تحقق بخشید. ملت اسرائیل باید قلمرو خود را از فرات تا نیل توسعه دهد."

بن گورین هم چنین در مقدمه ای  که در اغاز کتاب سالانه دولت اسرائیل (فلسطین اشغالی ) درسال 1952 نوشته است :

"کشور اسرائیل تنهابر بخشی از سرزمین اسرائیل برپا شده است"


نتانیاهو نیزدر مراسم استقبال از نماینده حزب لیکود اعلام می‏کند:
"اسرائیل تنها به مرزهایی که سازمان ملل برای آن در نظر گرفته محدود نمی‏شود بلکه مرزهای واقعی اسرائیل را خدا تعیین کرده است‏ "

مناخیم بگین هم می گوید:

"اسرائیل موجود ، فقط یک پنجم از خاکی است که باید به دست ما باشد و این وظیفه ماست که چهار پنجم دیگر را با فعالیت و پشتکار به دست آوریم. "

هرتصل نیز در خاطرات خود ثبت کرده است:

"هرچه تعداد مهاجران افزون شود ،مساحت سرزمین وسیع تر می شود"


ودرجایی دیگر زیباکلام می گوید:

"معتقدم حمایتی که از فلسطین می شود به صلاح منافع ملی ما نیست...

چرا باید خواهان نابودی اسراییل شویم و آن را دشمن استراتژیک خود بدانیم و برای مبارزه با او پیش دستی هم بکنیم.

زیبا کلام تاکید کرد: ما از فلسطینی ها نباید فلسطینی تر باشیم اگر آنها اسراییل را به رسمیت شناخته اند ما چه کاره ایم که بگوییم کمتر از نابودی اسراییل نخواهیم به دلیل تبلیغات غلط تصور می کنیم فلسطینی ها خواهان نابودی اسراییل هستند در حالی که در واقع آنها می خواهند دو کشور مستقل به وجود آید، اما اسراییلی ها ایده فلسطین مستقل را نمی پذیرند.

وی درباره نظراتی مثل اینکه اسراییل در حال نابودی است هم گفت: ادبیاتی مثل این درست نیست و به زیان منافع ملی ماست اینکه بگوییم فلسطینی ها نباید اسراییل را بپذیرند مثل این است که کسی از آفریقا بگوید چرا امام جام زهر را نوشید!

زیباکلام درموضعی دیگر که در مناظره با حجت الاسلام روانبخش بیان نموده ،رسما اظهار داشته که اسرائیل یک کشور قانونی است:
"کشور اسرائیل با تایید مجمع سازمان ملل در تاریخ 1947 تشکیل شده و یک کشور قانونی است! بنا براین ما حق نداریم اسراییلی ها را باطل مطلق و فلسطینی ها را حق مطلق بدانیم!..."

البته رژیم شاه نیز با همین تاکتیک و بهانه که اسرائیل توسط سازمان ملل تایید شده و اعراب نیز ان را بعضا پذیرفته اند و مانباید کاسه داغتر از اش شویم ،این رژیم نامشروع را به صورت دوفاکتو به رسمیت شناخت.محمد ساعد مراغه ای نخست وزیر وقت پهلوی در نطقی که در روز ۳۰ اردیبهشت ۱۳۲۹ در مجلس سنا (یعنی بیش از یک ماه پس از سقوط کابینه‌اش) ایراد کرد به دفاع از به رسمیت شناختن اسرائیل پرداخت:


"…چنانکه آقایان محترم اطلاع دارند، در جهات عدیده ما مدیون مساعدت‌های سازمان ملل متحد هستیم و برقراری روابط دوفاکتو با دولت اسرائیل با حیثیت سیاسی و منافع ایران تطبیق می‌کرد و این موضوع را دو سال به احترام اعراب عقب انداختیم ولی وقتی مشاهده می‌شود که اعراب با عقد قراردادهای متارکه و مذاکرات نظامی و حضور در کنفرانس‌ها و امضا سازش‌ها و تسلیم به تصمیمات سازمان ملل راجع به تقسیم فلسطین و الحاق قسمت عرب‌نشین آن به اردن هاشمی و اتخاذ تصمیم مذاکره با کشور اسرائیل بر اساس تصمیمات سازمان ملل، عملا و بالفعل شناخته‌اند، دیگر علتی نداشت که دولت ایران هم به شناسایی بالفعل و دوفاکتو اسرائیل اقدام نکند…"

البته ساعد با دریافت رشوه 400 هزار دلاری به این اقدام ننگین دست زد.ویلیام شوکراس، با استفاده از اسناد بایگانی اسرائیل، در این زمینه می‌گوید:
"شناسایی دوفاکتو اسرائیل تصمیم شخصی شاه نبوده است؛ بلکه محمدساعد مراغه‌ای با مطالبة 400 هزار دلار (رشوه از اسرائیلی‌ها) موافقت هیأت وزیران را جلب و شاه را متقاعد ساخت که این شناسایی خدمت به منافع ملی ایران است."

و صد البته برخلاف سخنان بی پایه اقای زیباکلام ،امام راحلمان فرمودند این جرثومه فساد تنها براى سرکوبى ملت عرب نمى باشد بلکه خطر و ضرر آن متوجه همه خاورمیانه است:


"سران کشورهاى اسلامى باید توجه داشته باشند که این جرثومه فساد را که در قلب کشورهاى اسلامى گماشته اند تنها براى سرکوبى ملت عرب نمى باشد بلکه خطر و ضرر آن متوجه همه خاورمیانه است نقشه ، استیلا و سیطره صهیونیسم بر دنیاى اسلام و استعمار بیشتر سرزمین هاى زرخیز و منابع سرشار کشورهاى اسلامى مى باشد و فقط با فداکارى ، پایدارى و اتحاد دولت هاى اسلامى مى توان از شر این کابوس سیاه استعمار رهایى یافت و اگر دولتى در این امر حیاتى که براى اسلام پیش آمده کوتاهى کرد، بر دیگر دولت هاى اسلامى لازم است که با توبیخ و تهدید و قطع روابط او را وادار به همراهى کنند دولت هاى ممالک نفت خیز اسلامى لازم است از نفت و دیگر امکاناتى که در اختیار دارند به عنوان حربه علیه اسرائیل و استعمارگران استفاده کرده ، از فروش نفت به آن دولت هائى که به اسرائیل کمک مى کنند خوددارى ورزند."

و سخنی از امام خمینی ره خطاب به کسانی که خواهان شناسایی اسرائیل هستند، امید است امثال جناب زیباکلام بیدار شوند:


"من طرفدارى از طرح استقلال اسرائیل و شناسایى او را، براى مسلمانان یک‏ فاجعه و براى دولتهاى اسلامى یک انفجار مى‏دانم"

زیباکلام حتی در جایی دیگر از عشق و علاقه اسرائیلی ها به ایرانی ها می گوید:


"ان وقت چیزی که خیلی غریب است ،علاقه اسرائیلی ها به ما ایرانیان است.ان اسرائیلی هایی که ایرانی الاصل هستند بایک عشق وعلاقه عمیقی از ایران صحبت می کنند و واقعا در کنفرانسها مشخص است که چقدر مایلند با ایرانی ها روابط داشته باشند .درحالی که فلسطینی ها وسایر اعراب اصلا محل هم به ما نمی گذارند ....
ان اسرائیلی هایی که در گذشته در ایران بوده اند وحالا ایرانی هم نیستند یک جوری درمورد ایران حرف می زنند گویی نهایت ارزویشان این است که یکبار دیگر بیایند ایران.علیرغم این بغض وکینه ای  که ما نسبت به اسرائیلی ها ابراز می کنیم ،انها با ما خیلی دوستانه برخورد می کنند.واقعا شما نمی دانید چه اصراری دارند که با ما ایرانی ها مراوده داشته باشند.من نمی دانم این بغض و کینه ای که ما نسبت به اسرائیلی ها داریم از کجا ریشه می گیرد؟...
 … اسرائیلی های ایرانی الاصل در کنفرانس هایی که من می روم، خیلی مایلند که با ایرانی ها مراوده داشته باشند، در حالی که فلسطینی ها و سایر اعراب اصلاً محل هم به ما نمی گذارند. برخی فلسطینی ها که اصلاً مدعی ما هستند و جلوی آمریکایی ها و اسرائیلی ها به ما می گویند که در کار ما دخالت نکنید. (هاشمی بدون رو توش -ص۱۹۶)

زیبا کلام در اینجا به مراوده و گفتگو با اسرائیلی ها (صهیونیست ها) درکنفرانس های متعدد،اینگونه غیر منطقی و غیر مستند و بدون توجه به تاریخ و اقدامات صهیونیست ها ،انهارا عاشق ایران معرفی می کند.بنظر میرسد ساعد مراغه ای هم علیرغم دریافت رشوه 400 هزار دلاری از صهیونیست ها ،اینگونه برای انها تبلیغ نمی نموده است؟

استدلال زیباکلام در خصوص بغض و کینه اعراب نسبت به ایران و متقابلا عشق و علاقه اسرائیلی ها نسبت به ایران ،چندان غریب بنظر نمی اید و تداعی کننده "دکترین پیرامونی بن­گوریون"اولین نخست­ وزیر رژیم صهیونیستی می باشد.براساس این دکترین ،اسرائیل باید باکشورهای غیر عرب حاشیه این رژیم یعنی ترکیه، ایران و اتیوپی به نوعی اتحاد دست یابد تا بتواند منافع خود به ویژه امنیت اسرائیل در مقابل تهدیدات کشورهای عربی را حفظ نماید.

 دکتر زیباکلام هم چنین می گوید:

"اصرار ما درمورد حق بازگشت فلسطینی های اواره شده از فلسطین که درکشورهای دیگربه سرمی برند رادرنظربگیرید.من قبول دارم که ایم مسئله حق بازگشت یکی از عمده ترین مناقشات میان اسرائیلی ها وفلسطینی ها است و فلسطینی ها بر روی برخورداری از حق بازگشت که فلسطینی ها بر روی ان اصرار دارند،بیشتر یک حالت سمبلیک دارد .برای این که از زمان اواره شدن فلسطینی ها بیش از نیم قرن می گذرد.فلسطینی هایی که به کشورهای دیگر دیگر رفته اند عملا در ان جوامع حل شده اند ."(هاشمی بدون رو توش -ص 195)

اولاند نیز در سفیر اخیر خود همین را می گوید:" فلسطینیان حق بازگشت آوارگان را پیگیری نکنند."

نتانیاهو هم همین را می خواهد:" فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین‌‌های اشغالی صرف‌نظر کنند."

و این در حالی است که مرکز فلسطینی حقوق شهروندان و آوارگان «بدیل» با انتشار گزارشی اعلام کرد که حدود هفت میلیون فلسطینی به عنوان آواره در اردوگاه های داخل و خارج فلسطین زندگی می کنند به گزارش خبرگزاری قدس «قدسنا» با توجه به جمعیت 10 میلیونی فلسطینیان در سراسر جهان وجود هفت میلیون فلسطینی در اردوگاه های آوارگان نشان می دهد که 70% جمعیت فلسطینیان را آوارگان تشکیل می دهند.

 حق بازگشت در واقع ترجمان عملی حق ادامه حضور انسان در خاک خود و حمایت از مالکیت فردی می باشد که در اکثر کنوانسیونها و قطعنامه های جهانی وارد شده است و در قانون مربوط به حقوق بشر بعنوان نتیجه قطعی و طبیعی حق هر فرد در ترک و بازگشت آزادانه به سرزمین خود در هر زمان که بخواهد و بدون هیچگونه قید و شرط ذکر شده است. حق بازگشت ازجمله حقوق بنیادین و غیرقابل تغییر به حساب می آید که مشمول مرور زمان نمی شود بطور ی که در قانون جهانی مالکیت خصوصی از مصونیت و حرمت برخوردار است و در اثر اشغالگری یا اعلان استقلال تازه در هر شکل قابل تصور از میان نمی رود و چشم پوشی از آن جایز نیست.

و پایان بخش این مطلب ؛جمله ای زیبا از امام موسی صدر:

"ما اسرائیل را شرّ مطلق می دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد . اگر اسرائیل با شیطان در گیر شود، در کنار شیطان خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با چپ درگیر شود، در کنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست درگیر شود، در کنار راست خواهیم ایستاد. شعار «اسرائیل شرّ مطلق است» ،به این معناست."

مطالب مرتبط :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد