اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

گلچینی از دستاوردهای دولت‌های نهم و دهم/ جهت اطلاع رئیس جمهور منتخب


تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵
 
همین موضوع، کار را حسابی بر رئیس جمهور منتخب سخت کرده و انتظارات از دکتر روحانی را برای ادامه نقاط قوت دولت های نهم و دهم - بدون داشتن نقاط ضعف آن - بشدت افزایش داده است. روحانی به خوبی می داند که حفظ و افزایش رکوردهای دولت دکتر احمدی نژاد کار آسانی نیست و نیاز به کابینه چابک و شایسته، برنامه ریزی کارشناسی، تلاش و فعالیت شبانه روزی دارد.  
 به گزارش سرویس سیاسی جهان نیوز، رهبر معظم انقلاب روز پنجم تیرماه در دیدار مسئولان و کارکنان قوه‌ى قضائیه‌ تذکر مهمی را درباره مناظره های انتخاباتی بیان کردند که جای تامل دارد.

ایشان عنوان کردند: من در مورد اظهاراتى هم که نامزدهاى محترم در تلویزیون کردند -  قبل از انتخابات عرض کردم - عرایضى دارم؛ فعلاً خیلى مجال نیست انسان تفاصیل را بگوید؛ لیکن یکى از حرفهاى ما همین است. بله، نقاط ضعفى وجود دارد، اما نقاط قوّت را هم باید دید. دولت کنونى هم نقاط قوّت فراوانى دارد، گیرم نقاط ضعفى هم وجود دارد. کدامِ ما در کار کردمان، در عملمان، نقطه‌ى ضعف نداریم؟ نقاط قوّت را هم باید دید. کارهاى مهمى در کشور انجام گرفته است. خدماتى که شده، کارهاى زیربنائى‌اى که انجام گرفته، سازندگى‌هائى که انجام گرفته، اینها را نباید ندیده گرفت. اینها در اظهارات نامزدهاى محترم، در برنامه‌هاى دو سه هفته‌اىِ تبلیغات انتخابات، غالباً ندیده گرفته میشد. چقدر خوب بود وقتى که مثلاً معضل اقتصادى را بیان میکنند، گرانى را بیان میکنند، تورم را بیان میکنند - که البته اینها واقعیت هم دارد - در کنارش کارهائى که انجام گرفته است، زحماتى که کشیده شده، اینها را هم بیان میکردند. اینجور برخورد کردن، انصاف است. انسان باید هم جهات مثبت را ببیند، هم جهات منفى را ببیند. البته بدیهى است کسى که خود را به مردم عرضه میکند، اشکالات موجود را مى‌بیند، به مردم هم میگوید، این ایرادى ندارد؛ اما در این زمینه نباید مطلق نگاه کرد و فکر کرد؛ نقاط مثبت هم باید گفته شود، نقاط منفى هم گفته شود.

در همین راستا، جهان نیوز در کنار انتقادات منصفانه و بازتاب توفیقات دولت، اکنون هم گلچینی از گزارش
از سال ۵۷ تا ۸۴ حدود ۶ هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگراه ساخته شد، اما در دولت نهم و دهم ۱۵ هزار و ۵۷۰ کیلومتر آزاد راه و بزرگراه ساخته شده که معادل سه برابر است.
کار اخیر رئیس جمهور را منتشر می کند که به نظر می رسد بسته کاملی از موفقیت های دولت های نهم و دهم است.

جهان نیوز اظهارنظری درباره صحت و درستی اظهارات دکتر محمود احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی عنوان نمی کند زیرا برخی از مواردی که به عنوان نقطه قوت دولت مطرح شده اند، در میانه اجرا دچار ضعف های مختلف و انتقادبرانگیز شده اند. همانند قانون مهم هدفمندی یارانه ها که کلیدزدن آن نشانه شجاعت، توانمندی و هوشمندی دولت بود اما دولت در ادامه به متن مصوب قانون هدفمندی کم توجهی کرد و مشکلات متعددی را پدید آورد.

در هر صورت، مروری بر توفیقات دولت نشان می دهد که با وجود نقاط ضعف متعدد، اقدامات و خدمات تحسین برانگیزی در هشت سال گذشته صوت گرفته که برخی از آنها بویژه در حوزه عمرانی اساسا قابل مقایسه با خدمات تمام دولت های پیش از آن نیست.

همین موضوع، کار را حسابی بر رئیس جمهور منتخب سخت کرده و انتظارات از دکتر روحانی را برای ادامه نقاط قوت دولت های نهم و دهم - بدون داشتن نقاط ضعف آن - بشدت افزایش داده است. روحانی به خوبی می داند که حفظ  و افزایش رکوردهای دولت دکتر احمدی نژاد کار آسانی نیست و نیاز به کابینه چابک و شایسته، برنامه ریزی کارشناسی، تلاش و فعالیت شبانه روزی دارد.

گلچینی از دستاوردهای دولت های نهم و دهم به روایت رئیس جمهور:

*  حرکت به سمت عدالت با رسیدگی به اقشاری از مردم که تا پیش از سال 84 از بسیاری از امکانات عمومی محروم بودند.

*تا کنون بیش از ۴۰ میلیون نفر سهام عدالت به نامشان ثبت شده و تعلق گرفته است. شناسایی این افراد اقدام بسیار بزرگی است؛ البته ۸ میلیون نفر نیز در حال شناسایی و ثبت است. ما بقی افراد را هم سهام عدالت تعلق خواهد گرفت.

*(هدفمندی یارانه) یکی از عوامل تبعیض توزیع عمومی یارانه هاست. خیلی ها از محل یارانه ها ثروتمند شدند بدین صورت که انرژی ارزان را می‌گرفتند و می‌فروختند. این افراد یارانه می‌گرفتند اما محصول‌شان را دربازار آزاد می فروختند. هدفمندی یارانه ها آثار دیگری از جمله کاهش مصرف انرژی و اصلاح ساختارها و بهره وری از جمله آنها است.

*ساماندهی توزیع منابع قرض الحسنه بانکی به خوبی پیش رفته است و عمده منابع آن در این حوزه توزیع شده و وام های قرض الحسنه را هم عمدتاً طبقات درآمدی پایین دریافت می‌کنند که سهم آن در سال ۱۳۸۴ حدود ۶۰ درصد بود و هم اکنون به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.

*چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان وام
چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان وام ازدواج گرفتند که از طبقات پایین هستند و بیش از همین میزان هم به عنوان وام ضروری قرض الحسنه پرداخت شده است.
ازدواج گرفتند که از طبقات پایین هستند و بیش از همین میزان هم به عنوان وام ضروری قرض الحسنه پرداخت شده است.

*در چهار سال اول ۸ تا ۹ درصد تسهیلات بانکی را به سمت بنگاه های کوچک هدایت کردیم. حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و حدود ۱.۲ میلیون شغل ثابت ایجاد شده است.

*طرح مسکن مهر در چارچوب خدمت به طبقات پایین بود. بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان عمدتاً به صورت قرض‌الحسنه در قالب این طرح پرداخت شده است و خیلی کسانی که در آرزوی خانه دار شدن بودند، صاحب مسکن شدند.

*ما اکنون شهرستانی نداریم که در آن مراکز آموزش عالی نداشته باشیم و این مراکز همه جا در دسترس است و تعداد دانشجویان در حال افزایش بوده و هم‌اکنون به دو برابر رسیده است.

*کارمندانی که پایه حقوق آنها در سطح پایین قرار داشت، به صورت پلکانی طی دو سه سال در این دولت به سطح بالا پیش رفت.

*دولت برخی بدهی‌هایش به کشاورزان را که از سال ۷۲ باقیمانده بود پرداخت کرد و از سال ۸۵ تاکنون حقوق کشاورزان به هیچ عنوان عقب نیفتاده است.

*زلزله‌ها ، سیل‌ها همه این مناطق به سرعت بازسازی شد و شاید برای نخستین بار در تاریخ کشور بعد از حادثه، مهاجر نداشتیم و مردم آن منطقه آسیب دیده حتی بیشتر نیز شده است و دلیل آن خدماتی است که دولت داده است و در آذربایجان با بازسازی مناطق آسیب دیده در طی سه ماه رکورد زده شد.

*روندی در دولت ایجاد شد تا به پیام‌ها و مکاتبات مردم پاسخ داده شود و تاکنون ۳۸ میلیون پیام و نامه به نهاد ریاست جمهوری رسیده که به آنها رسیدگی و حدود ۷۳ درصد به آنها پاسخ مثبت داده شده است.

*تعداد روستاهایی که گاز داشتند و از گاز طبیعی استفاده می‌کردند، حدود هزار و ۸۰۰ تا دو هزار روستا بود، اما اکنون به بیش از ۲۲ هزار روستا رسیده است. همچنین بهسازی روستاها نیز صورت گرفته و جاده های روستایی نیز آسفالت شده است.

*مجموعه کار دولت این بود که نسبت هزینه ده درصد بالاترین درآمد کشور، یعنی آن ده درصدی که بالاترین درآمد کشور را دارند و آن ده درصدی که پایین ترین درآمد کشور را دارند در سال ۸۴ حدود ۱۴ برابر شده بود و الان ۹.۹ دهم شده است که این هم مطلوب نیست و باید زیر ۵ درصد بیاید.
همین نسبت در روستاها از ۱۲.۷ به ۸.۸ دهم رسیده که هم در روستا وهم در شهر اصلاح شده و به معنای عدالت است. این تلاش ها به کاهش فاصله طبقاتی و عدالت کمک کرده و روند ضریب جینی هم این طور است.

*ضریب جینی در شهرها از ۰.۴۰۲۳ در سال ۸۴ به ۰.۳۵۷۵ در سال ۹۱ رسید در صورتی که قانون برنامه گفته است
تعداد روستاهایی که گاز داشتند و از گاز طبیعی استفاده می‌کردند، حدود هزار و ۸۰۰ تا دو هزار روستا بود، اما اکنون به بیش از ۲۲ هزار روستا رسیده است. همچنین بهسازی روستاها نیز صورت گرفته و جاده های روستایی نیز آسفالت شده است.
که در سال ۹۵ باید به ۰.۳۵ باید برسیم. اما اکنون به ۰.۳۵ نزدیک شدیم و در روستاها به ۰.۳۳۵ رسیدیم و هدف برنامه محقق شده است.

*در شاخص توسعه انسانی که شامل درآمد، سواد و سلامت می‌شود، رتبه ما در طبقه بندی جهانی ۹۴ بود که به ۷۶ رسیده ایم.

*شاخص توسعه انسانی سه طبقه بالا، متوسط و پایین دارد. در گذشته در طبقه متوسط بودیم، اما امروز به طبقه بالا رسیده‌ایم و اگر به همین شکل پیش برویم به طبقه‌بندی خیلی بالا می‌رسیم.

*امروز یک فرزند مدرسه‌ای روستایی به این باور رسیده است که می تواند به بالاترین مقامات کشور دست یابد و برای او دیگر یک آرزوی خیالی نیست. همین فرد روستایی می‌گوید، می خواهم وزیر و رییس جمهور شوم، قبلاً حداکثر می‌گفت می خواهم معلم شوم، البته مقام معلمی خیلی بالاست و ما بحث مقام نداریم اما ادعای او در حال حاضر این است که می توانم یک جامعه را اداره کنم.

*اصل عدالت را باید عدالت اصلی پیاده کند اما اینکه شما حرفش را می زنید و پایش می ایستید ولو یک میلی متر به سمت جلو حرکت کنید، حتی اگر نتوانید به جلو بروید و موانع زیاد باشد، همین پافشاری شما احساس شخصیت، امید، حرکت و خودباوری می آورد.

*در تاریخ بوده و هست اینکه عده ای وقتی وارد منصبی می شوند این حس به آنها دست می دهد که برتر از مردم و حاکم بر مردمند؛ در حالیکه مسئولان خادم مردمند و اگر این حس و باور به وجود بیاید، صحنه عوض می شود.فکر می کنم این دولت توانست در برانگیختن این باور تا حدود زیادی موفق باشد.

*خیلی سنت ها و آداب و رسوم و حتی اشرافیت دولتی پیش از این شکل گرفته بود که اینها مخالف خدمت گزاری است، ما نوکر مردمیم و این نوکری توهین نیست، بلکه افتخار ماست و نوکری برای ملت بزرگ ایران، افتخاری است که افتخاری بالاتر از این نداریم.

*از سال ۵۷ تا ۸۴ حدود ۶ هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگراه ساخته شد، اما در دولت نهم و دهم ۱۵ هزار و ۵۷۰ کیلومتر آزاد راه و بزرگراه ساخته شده که معادل سه برابر است.

*از سال ۷۶ تا ۸۴ حدود ۱۲۷ هزار مسکن روستایی ساخته شد، اما در این دولت این آمار به یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد رسید که معادل ۱۳ و نیم برابر است.

*میزان ساخت مسکن شهری در همین مدت ۲ میلیون و ۲۰۳ هزار بوده که در دولت نهم و دهم به ۵ میلیون و ۲۶۷ هزار یعنی معادل ۲ و نیم برابر شده است.

*هر چقدر تا قبل از دولت نهم سالن ورزشی مدارس ساخته شده است معادل نصف آن در دولت نهم و دهم ساخته شده است.

*کارهای زیادی در عمران روستایی صورت گرفته که به عنوان مثال گازرسانی به ۲۲ هزار روستا در هشت سال گذشته است که پیش از آن این رقم ۲ هزار روستا بوده است.

*در بخش نفت و گاز نیز سرمایه گذاری های زیادی صورت گرفته است به طوری که در هشت سال گذشته این رقم به ۱۷۰ میلیارد دلار رسیده که پیش از آن ۴۶ میلیارد دلار بود.

*در
امروز یک فرزند مدرسه‌ای روستایی به این باور رسیده است که می تواند به بالاترین مقامات کشور دست یابد و برای او دیگر یک آرزوی خیالی نیست. همین فرد روستایی می‌گوید، می خواهم وزیر و رییس جمهور شوم، قبلاً حداکثر می‌گفت می خواهم معلم شوم، البته مقام معلمی خیلی بالاست
دولت نهم و دهم با همکاری وزارت راه، اورژانس، پلیس راه و دیگر نهادهای ذیربط توانستیم تلفات جاده ای را به طور محسوسی کاهش دهیم‌ به طوری که در سال ۸۴ که کل خودروها در کشور شش میلیون عدد بود، ۲۷ هزار و ۸۰۰ کشته تلفات جاده ای داشتیم که این میزان تا سال ۹۱ علیرغم افزایش تعداد خودروها به ۱۸ میلیون و نیز افزایش مسافرت جاده ای، به کمتر از ۱۹ هزار کشته رسید که این سریع ترین کاهش نرخ تلفات جاده ای در جهان محسوب می شود.

*مهار آب در ۲۷ سال قبل از دولت نهم ۲۱ میلیارد متر مکعب بود که در هشت سال گذشته نیز تقریباً به همین میزان به آن اضافه شده است.همچنین در هشت سال گذشته چهار برابر کل دوره های گذشته شبکه آبیاری ساخته شده است و به همین میزان به سطح آبیاری تحت فشار اضافه شده است.

*در آغاز دولت نهم ۸ میلیون سیم کارت تلفن همراه وجود داشت که این عدد به ۱۱۳ میلیون رسیده است.همچنین مبلغ سیم کارت تلفن همراه در اغاز دولت نهم ۲ میلیون تومان بود که امروز می توان با ۲۵۰۰ تومان آن را تهیه کرد.

*رییس‌جمهور همچنین به ایجاد صندوق مهر امام رضا، بانک قرض الحسنه، سه برابر شدن تعداد خودروها در دست مردم، از رده خارج کردن یک و نیم میلیون خودروی فرسوده و گازسوز کردن خودروها اشاره کرد و گفت: در هر بخشی خدمات این دولت چند برابر است.

*در سفرهای استانی به حدود ۲۰ هزار زندانی معسر کمک کردیم تا آزاد شوند.

*رییس‌جمهور تصویب قانون کاهش ساعت کار پرستاران و ۹ ماهه شدن مرخصی زایمان برای بانوان را از جمله دیگر طرح ها خواند و گفت: ما همه را دوست داریم چرا که معتقدیم معتقدیم انسان ربات نیست بلکه به معنای واقعی انسان است.

* اقتصاد کشور ما از رده ۲۲ جهانی به رده ۱۷ رسیده است و تراز و جایگاه ایران در دنیا بالاتر رفته، الآن هر جای جهان که بروید اسم ایران و عشق به ایران را می بینید.

*تولید فولاد از۹.۷ میلیون تن در سال ۸۴ اکنون به ۲۴ میلیون تن رسیده است، این رقم واقعی و کارخانه‌ها را یکی پس از دیگر به افتتاح و بهره‌برداری رسید. رتبه جمهوری اسلامی ایران در تولید فولاد از ۲۲ به ۱۵ رسیده است و این در شرایطی است که بسیاری از کشورهای جهان روی فولاد سرمایه گذاری می‌کنند.

*ظرفیت تولید سیمان کشور در ابتدای سال ۸۴ رقمی معادل ۳۳ میلیون تن بود و این رقم الآن به بیش از ۸۰ میلیون تن رسیده است که کارخانه آن و میزان تولید آن مشخص است و این نشان می دهد که پیشرفت داشته‌ایم. ما سال گذشته ۱۲ میلیون تن سیمان صادر کردیم در حالی که در سال های ۸۴ و ۸۵ برای مصارف عمرانی سیمان وارد می کردیم.

*در تولید کاشی و سرامیک هم رشد خوبی داشته ایم، میزان تولید کاشی و سرامیک از ۱۷۶ میلیون تن در سال ۸۴ به ۳۸۰ میلیون تن یعنی دو برابر آن رسیده است.

*از سال ۵۷ تا سال ۸۳، رقمی معادل ۲۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی انجام شد در حالی که از سال ۸۴ تا کنون این رقم به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

*در ۲۷ سال ۵۵ هزار پروانه بهره برداری صادر شد در حالی که طی هشت سال همین
خیلی سنت ها و آداب و رسوم و حتی اشرافیت دولتی پیش از این شکل گرفته بود که اینها مخالف خدمت گزاری است، ما نوکر مردمیم و این نوکری توهین نیست، بلکه افتخار ماست و نوکری برای ملت بزرگ ایران، افتخاری است که افتخاری بالاتر از این نداریم.
تعداد پروانه بهره برداری صادر شد.

*تولید خودرو از ۹۶۰ هزار دستگاه در ابتدای سال ۸۴ به دو میلیون دستگاه در حال حاضر رسید.

*در صنعت پتروشیمی ظرفیت تولید در ابتدای سال ۸۴ رقمی معادل ۱۸.۲ میلیون تن بود که این عدد اکنون به بیش از ۵۸ میلیون تن رسیده است، ضمن اینکه تولید هم ۱۷ میلیون تن اضافه شده و ظرفیت پتروشیمی در حال حاضر بیش از ۵۷ میلیون تن است.

*صنایع تبدیلی کشاورزی ۶.۸ میلیون تن در سال بود که ۲۴.۵ میلیون تن به آن اضافه شده است.

*تعداد دانشجویان کل دو برابر، دانشجویان دکتری سه برابر و دانشجویان فوق لیسانس پنج برابر شد.

*تعداد مقالات از پنج هزار در سال، به ۲۵ هزار مقاله رسیده است که این نشان می‌دهد ما در مسیر اعتلای کشور حرکت می‌کنیم.

*رتبه علمی ما در دنیا از ۳۲ به ۲۰ رسیده و سرعت رشد علمی ۱۱ برابر سرعت رشد جهان شده است.

*در زمینه فرهنگ در۲۷ سال، ۶۵ هزار عنوان کتاب چاپ شد که در این دولت بیش از ۳۶۵ هزار عنوان کتاب چاپ شده است.

*قبل از این دولت دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان واگذاری شد که در این دولت به۱۱۹ هزار میلیارد تومان رسید که بخشی از آن سهام عدالت است و اکثر آن در بورس قرار دارد.

*به رغم همه تحریم ها، فشارها و حرف ها از سال ۵۷ تا ۸۴ مجموعا ۱۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به ایران آمده است.

*در این هشت سال ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به ایران آمده است که این غیر از فاینانس ها است. اینها سرمایه گذاریهای مستقیم خارجی است، سرمایه گذاران مشارکت و یا به طور مستقیم سرمایه گذاری کرده اند و به کشور پول آورده اند.

*مجموعه ذخایر ارزی با طلا به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد و منابع صندوق توسعه ملی بالای ۵۰ میلیارد دلار است.

*برای اولین بار در این دولت ۲۰ درصد درآمد نفتی را کنار گذاشتیم در حالی که در دولت های قبلی به طور کامل و ۱۰۰ درصد هزینه می شد.

*مجموع بدهی ها و تعهدات خارجی کشور در اوایل دولت ما ۴۱ میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلار بود که هم اکنون به ۱۴ میلیارد و ۳۷۴ میلیون دلار رسیده است و ۲۷ تا ۲۸ میلیون دلار دولت از تعهدات خارجی را پرداخت کرده است.

*اکنون دولت هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد و صاف شده است و حتی ما بدهی های سال ۵۷ را نیز تسویه کردیم یعنی این بدهی ها اکثرشان مال دولتهای قبل است و این دولت نسبت به دولت های قبل کمترین بدهی را دارد.

*این دولت ۱۰۷ سفر استانی داشته و خود من به بیش از ۴۰۰ شهر سفر کرده ام علاوه بر این ۱۰۷ سفر ؛ ۲۰۰ سفر جداگانه به استانها داشته ام و در کنار مردم حرف آنها را شنیده ایم.

*تا کنون رییس جمهور، وزرا و معاونان ۹۲۶ هزار و ۷۷۵ دیدار فرد به فرد داشته اند این اتفاق یک رکورد جهانی وتاریخی است. ما ملاقات کرده ایم، نشسته ایم و پاسخ داده ایم، نمی گویم مشکلات را حل کرده ایم،اما حرف مردم شنیده شده و این علاوه بر ملاقات های عمومی است که وزرا و ما رفتیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد