اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

رهبر معظم انقلاب به کدام بخش از مناظره‌های تلویزیونی اشاره کردند!؟


رهبر معظم انقلاب به کدام بخش از مناظره‌های تلویزیونی اشاره کردند!؟

 گروه سیاسی: رهبر معظم انقلاب همانگونه که در سخنرانی خود در حرم طهر حضرت امام (ره) وعده داده بودند، در دیدار اخیر خود با مسئولین قوه قضائیه درباره برخی مسائل مطرح شده در مناظرات تلویزونی نکاتی را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش رجانیوز، عملکرد دولت فعلی و همچنین برنامه هسته ای ایران از جمله موضوعاتی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارکنان قوه‌ى قضائیه‌ ، درباره مسائل مطرح شده توسط کاندیداها در مناظرات تلویزیونی تذکراتی را ارائه دادند.  

این در حالی بود که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات خود مسائلی را درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کرد که هر چند در همان ایام تبلیغات توسط سعید جلیلی پاسخ داده شد با این حال رسانه های خبری بیگانه با محور قردادن همین اظهارات به دنبال رسیدن نتایج مورد دلخواه خود بودند.

یکی از اظهاراتی که با استقبال رسانه های بیگانه روبرو شد، سخنان علی اکبر ولایتی درباره آشتی با دنیا بود.

ولایتی که دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز به حساب می آید، در مناظره اول تلویزیونی در اظهاراتی عجیب خواستار آن شده بود که ایران برای حل مشکلات اقتصادی باید با کشورهای دنیا آشتی کند.

وی در این باره گفته بود: شاید حرف‌هایی که می‌زنم به حوزه سیاسی مربوط باشد، اما ارتباط آن با مسائل اقتصادی قطعی است. یکی از بحث‌های من آشتی با دنیا است، یعنی اگر با دنیا آشتی نکنیم و روابط خود را بویژه با همسایگان توسعه ندهیم، در آن صورت نمی‌توانیم از ظرفیت‌های اقتصادی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده کنیم.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر بار دیگر مورد تاکید قرار دادند که "مخالف ما که عمدتاً منحصر در چند کشور معدودِ زورگو و زیادهخواه است و اسم خودشان را بغلط و بدروغ میگذارند جامعهى جهانى، و در رأس آنها آمریکا است، محرک اصلى هم صهیونیستهایند، مسئلهى اینها این است که نمیخواهند موضوع هستهاى ایران حل شود. "

از دیگر موضوعاتی که خوراک تبلیغاتی رسانه های بیگانه را علیه برنامه هسته ای ایران فراهم کرد ، اظهارات ولایتی و محسن رضایی درباره مذاکرات هسته ای بود.

در مناظره سوم که با موضوع سیاست خارجی برگزار شد محسن رضایی با ضعیف خواندن دیپلماسی جلیلی به مذاکرات سولانا با لاریجانی و توافق بر سر 2700 سانتریفیوژ اشاره کرد و مدعی عدم تثبیت این توافق از سوی تیم بعدی شد، موضوعی که  جلیلی با بی اطلاع خواندن رضایی آنرا اینگونه پاسخ داد: «این قرارداد بصورت یک طرفه از سوی سولانا باطل شد» که در این میان ولایتی وارد ماجرا شد و گفت:«حرف رضایی را تایید می کنم» اما علی لاریجانی خود در این رابطه موضع جلیلی را تایید می کند.

جلیلی در نقد به رضایی گفت: بین حق و باطل راه رفتن معنی اش دوری از افراط و تفریط نیست. اینکه این کار را کنیم، نشاندهنده دوری از افراط و تفریط نیست. اطلاعاتی هم که آقای رضایی فرمودند مبنایش درست نیست. زمان لاریجانی معاونش با سولانا به توافق رسیدند اما سولانا زد زیرش و قبول نکرد. 

اما در این میان ولایتی گفت: «تایید میکنم صحبت آقای رضایی را. لاریجانی در مذاکرات با سولانا به جای خوبی رسیدند. همین تعداد سانتریفیوژ را توافق کردند. اما درست همزمان با اینکه لاریجانی با سولانا مذاکره می کرد یکی از مقامات بلندپایه اجرایی ما در نمازجمعه گفت ما مذاکره نمیکنیم. آقای سولانا آن تلکس را نشانداد و کارشکنی در کار آقای لاریجانی صورت گرفت. دشمن زمانی که تناقض در بین مسئولان  ما می بیند، اینگونه می شود. آنها به توافق رسیدند و میشد هسته ای را حل کرد ولی یک فردی حرف دیگری زد و آن خراب شد. مشابه آن برای خودم هم اتفاق افتاده است.

جلیلی در آخر گفت صحبت ولایتی درست نیست و این صحبت را علی لاریجانی تایید کرد تا هم رضایی و هم ولایتی بفهمند که از مذاکرات و شرایط آن نه تحلیل درستی دارند و اطلاعات دقیق!.

ولایتی می گوید: «درست همزمان با اینکه لاریجانی با سولانا مذاکره می کرد یکی از مقامات بلندپایه اجرایی ما در نمازجمعه گفت ما مذاکره نمیکنیم. آقای سولانا آن تلکس را نشانداد و کارشکنی در کار آقای لاریجانی صورت گرفت» اما علی لاریجانی خود در این مورد در جمع خبرنگاران عامل بیرونی را دلیل بر قطع مذاکرات دانست و گفته است:«ما با آقای سولانا داشتیم مذاکره می‌کردیم که حادثه حمله اسرائیل به لبنان رخ داد. آنجا کسینجر مقاله‌ای نوشت که در همین شلوغی یک قطعنامه علیه ایران بدهیم. آنها مذاکرات را قطع کردند و ظرف 48 ساعت قطعنامه صادر کردند. آقای سولانا به من زنگ زد و گفت، «متأسفم که خرابکاران کار خودشان را کردند.» بنابراین مسأله هسته‌ای نبود، عامل بیرونی بود.»

سخنان ولایتی در این مناظره چه در رفتار و چه در نقل قول ها و اطلاعات تاریخی چنان بی بی سی فارسی را به وجد آورد که این رسانه وابسته به انگلیس اعلام کند برنده مناظره بداند چراکه «ولایتی نشان داد کارشکنی های داخلی مذاکرات را بی نتیجه کرده و غربی ها  مقصر نیستند!»

البته رهبر معظم انقلاب در دیدار روز چهارشنبه فرمودند: مسئلهى اینها (دشمنان) این است که نمیخواهند موضوع هستهاى ایران حل شود. اگر لجبازى آنها نبود، موضوع هستهاى براحتى حل میشد. بارها تا لحظهى حل پیش رفتیم، امضاء کردند، آژانس هستهاى امضاء کرد؛ قبول کرد که این اشکالاتى که وجود داشته، برطرف شده - اینها موجود است، اینها سند است؛ اینها که قابل انکار نیست - خب باید قضیه تمام میشد، پروندهى هستهاى کشور باید پایان پیدا میکرد. آمریکائىها بلافاصله یک چیز جدید را مطرح کردند، آوردند وسط. نمیخواهند قضیه تمام شود. نمونههاى متعددى را ما در این زمینه داریم. حل مسئلهى هستهاى جمهورى اسلامى، به حسب طبیعت خود، از جملهى کارهاى سهل و آسان و روان است؛ اما وقتى طرف مقابل مایل نیست این قضیه حل شود، خب بله همین جور میشود که ملاحظه میکنید.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در ادامه تاکید کردند: 
 بنابراین این را باید توجه داشته باشند؛ جمهورى اسلامى در قضیهى هستهاى، هم قانونى عمل کرده است، هم شفاف عمل کرده است، هم از لحاظ استدلالى، منطقى عمل کرده است؛ منتها این یک نقطهاى است که براى فشار بر جمهورى اسلامى این را مناسب دانستهاند. اگر این هم نباشد، یک قضیهى دیگرى را براى فشار مطرح میکنند. هدف، تهدید است؛ هدف، فشار است؛ هدف، خسته کردن است. خودشان گفتند: هدف، تغییر دادن نظام سیاسى و سازوکار سیاسى است. البته در حرفهاى خصوصى که میزنند، یا گاهى نامه که مینویسند، میگویند نه، ما نمیخواهیم نظام را تغییر دهیم؛ لیکن در گوشه و کنار حرفهایشان، در اظهاراتشان، در عملکردشان، این مسئله کاملاً روشن است. ملتى که زیر فرمان آنها نباشد، بر طبق میل آنها عمل نکند، بر طبق سلیقهى آنها در ممشاى خود عمل نکند، مغضوب آنها است.

 

حکومتها و دولتها هم اگر در مقابل آنها مطیع و سربهراه بودند، برایشان مقبولند؛ نه دموکراسى براى آنها اهمیت دارد، نه   حقوق بشر اهمیت دارد، نه هستهاى اهمیت دارد. مسئله این است که جمهورى اسلامى روى پاى خود ایستاده است، با اتکاء به قدرت خودایستاده است، با اعتماد به خداى متعالایستاده است، و در جهات مختلف دارد پیشرفت میکند؛ این را اینها نمیپسندند، و نپسندند. البته تجربهى جمهورى اسلامى و  تجربه ملت ایران نشان داد که در این راه، آن که پیروز است، ملت ایران است و او است که به دشمنان خود سیلى خواهد زد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد