اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

چگونه پرده آخر نمایش «میام، نمیام» رفسنجانی در هزینه کردن از رهب

چگونه پرده آخر نمایش «میام، نمیام» رفسنجانی در هزینه کردن از رهبری و مراجع ناکام ماند!؟

رجانیوز - گروه سیاسی: همان زمانی که اکبر هاشمی رفسنجانی از تماس خود با رهبری و مشورت با ایشان درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات سخن گفت، مشخص شد که سناریوی برای هزینه کردن از رهبر انقلاب و مراجع وجود دارد؛ چرا که رهبر انقلاب بارها و به طور جدی تاکید کرده‌اند که به هیچ عنوان در زمینه ورود یا عدم ورد افراد در انتخابات، توصیه‌ای نمی‌کنند.

به گزارش رجانیوز، با این حال سیاستمدار 79 ساله این روزها تصمیم گرفت تا پازل خود را تکمیل کند. به همین منظور، علی مطهری را به نمایندگی از خود - البته به صورت غیرمستقیم - پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به قم فرستاد. او را در این سفر دو روحانی همراهی می‌کردند. «سید. ک. الف» و «شیخ. ن. ش» همراه با مطهری در این سفر نزد بسیاری از علما رفتند؛ از محضر تعدادی از مراجع عظام تقلید گرفته تا تعدادی از علمای شهیر قم.

هدف از این دیدارها دو رویکرد اصلی بود که دو هدف حداکثری و حداقلی را دنبال می‌کرد. هدف حداکثری این بود که مراجع و علما را به دعوت از هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری ترغیب کنند. در صورت عدم موافقت با این سناریو، هدف حداقلی رونمایی می‌شد که اگر دعوت هم نمی‌کنند، لااقل حضور هاشمی را تایید کنند.

 
البته علی مطهری و تیم همراه در این سفر کاملاً ناکام ماندند؛ چرا که هیچیک از مراجع و بزرگان حاضر نشدند هیچکدام از اهداف حداکثری و حداقلی را به صورت رسمی محقق کنند. به همین دلیل، سناریوی دیگری کلید خورد و خبر جعلی حمایت آیات اعظام سیستانی و وحید خراسانی به طور گسترده در زیانه‌های خبری وابسته به جریان فتنه منتشر شد.
 
انتشار شبانه این خبر از سوی «خبرگزاری ایلنا» و سپس «تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی»، دستاویزی برای روزنامه‌های این طیف قرار گرفت تا تیتر نخست خود را به این خبر دروغ اختصاص دهند.
 
در همین راستا، روز شنبه و همزمان با انتشار گسترده این خبر کذب،  علی مطهری با تعدادی از نمایندگان مجلس موسوم به «فراکسیون صدای ملت» به دیدار هاشمی رفت و تأکید کرد که آمده‌ایم تا شما را برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور ببریم. اما انتشار تکذیبیه دفاتر این دو مرجع تقلید، برنامه این جریان برای گرفتن تاییدیه مشروعیت حضور هاشمی در انتخابات از مراجع و علما را بهم زد.
 
بعد از ناکام ماندن هر دو سناریو یعنی تایید گرفتن از رهبر انقلاب و سپس تایید گرفتن از مراجع و علما، هاشمی نهایتا تصمیم گرفت به استنباط شخصی، اقدام به حضور در عرصه کاندیداتوری کند؛ موضوعی که «غلامعلی رجایی»، یکی از نزدیکان هاشمی هم آن را در وبلاگ شخصی خود تایید کرده و درباره وقایع روز شنبه، اینگونه نوشته است: «صبح خدمت ایشان عرض شد این همه افرادی که در این چند ماه به دیدار شما آمدند و به شما اصرار کردند بیایید، اکنون منتظر جوابی از شما هستند. اگر نمی‌آیید خوب است دلیل نیامدنتان را به مردم بگویید و بیانیه‌ای صادر کنید و دلایل نیامدنتان را به آنان توضیح دهید. پذیرفتند و به ما فرمودند متنی تهیه کنیم. فورا از محضرشان مرخص شدیم و به اتاق مجاور رفتیم و مشغول تهیه متن پیشنهادی شدیم. ساعت حدود پنج و نیم بود و متن داشت تمام می‌شد که حاج آقای علیخانی به در اتاق آمد و فریاد زد: آقای رجایی! حاج آقا برای ثبت‌نام حرکت کردند؛ جا نمانید! باورم نمی‌شد. معلوم شد در تماسی که با یکی از اعضای موثر دفتر رهبری داشته‌اند و از صحبت‌هایی که رد و بدل شده، مخالفتی را از سوی رهبری احساس نکرده‌اند.»
 
 
در واقع هوشمندی مراجع تقلید و علما در زمینه عدم تایید کاندیداتوری هاشمی سبب شد تا پازل «میام، نمیام» هاشمی که تنها یک قطعه برای تکمیل شدن نیاز داشت تا بتواند پروژه موازی «منجی‌نمایی از رفسنجانی» را تکمیل کند، به طور جدی ناتمام بماند و پرده آخر نمایش «میام، نمیام» رفسنجانی و یاران در هزینه کردن از رهبری و مراجع به طور کامل، زمین‌گیر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد