اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

آیا هاشمی 2013 برای احیاء سناریوی «نه غزه، نه لبنان» 88 به میدان

منبع: رجانیوز

 رهبر انقلاب روز گذشته در سخنرانی خود در کنفرانس جهانی علما و بیداری اسلامی:
  • مساله فلسطین یک محک است؛ هر کس شعار آزادی قدس را به حاشیه ببرد متهم است 
  • مساله فلسطین و نوع رویکرد نسبت به آن را یک «محک» برای سنجش میزان وفاداری به اسلام دانستند و تاکید کردند که هر کس به دنبال نجات ملت فلسطین نباشد، متهم است. 
 ایشان در این سخنرانی تاکید کردند: «درستى مسیر نهضتهاى بیدارى اسلامى را از جمله باید در موضعگیرى آنان در قبال مسئله‌ى فلسطین جستجو کرد. از ۶۰ سال پیش تاکنون داغى‌بزرگ‌تر از غصب کشور فلسطین بر دل امت اسلامى نهاده نشده است. فاجعه‌ى فلسطین از روز اوّل تاکنون، ترکیبى از کشتار و ترور و ویرانگرى و غصب و تعرض به مقدسات اسلامى بوده است. وجوب ایستادگى و مبارزه در برابر این دشمن حربى و غاصب، مورد اتفاق همه‌ى مذاهب اسلامى و محلّ اجماع همه‌ى جریانات صادق و سالمِ ملّى بوده است. هر جریانى در کشورهاى اسلامى که این وظیفه‌ى دینى و ملى را به ملاحظه‌ى خواست تحکّم‌آمیز آمریکا یا به بهانه‌ى توجیه‌هاى غیرمنطقى، به دست فراموشى بسپارد، نباید انتظار داشته باشد که به چشم وفادارى به اسلام یا صداقت در ادعاى میهن‌دوستى به او نگریسته شود. این یک محک است. هر کس شعار آزادى قدس شریف و نجات ملت فلسطین و سرزمین فلسطین را نپذیرد یا به حاشیه ببرد و به جبهه‌ى مقاومت پشت کند، متهم است. امت اسلامى باید در همه جا و همه وقت، این معیار و شاخصِ نمایان و اساسى را در مدنظر داشته باشد.» 
 
این سخنان در حالی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شد که اکبرهاشمی رفسنجانی شب یکشنبه در نشستی با جمعی از اطلاح‌طلبان، با اشاره به تقابل انقلاب اسلامی با رژیم جعلی اسرائیل ادعا کرد: «راهکار دوم، موضوع ترمیم سیاست خارجی است. ما با اسرائیل سر جنگ نداریم. حالا اگر عرب‌ها جنگ کردند ما کمک می‌کنیم.» 
 
آیت‌الله ۷۹ ساله عصر یکشنبه میزبان جمعی از خبرنگاران، نویسندگان، دانشجویان و طلاب اصلاح‌طلب در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، تا ورود احتمالی خود به انتخابات آینده را با نفی یکی از بدیهی‌ترین استراتژی‌های کلان سیاست خارجی جمهوری اسلامی که حضرت امام (ره) پایه گذار آن بود کلید بزند. 
رویکرد صریح و در تضاد کامل هاشمی با خط مشی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در زمینه استراتژی‌های بنیادین نظام، نشان می‌دهد تکیه‌گاهِ حوادث سال ۸۸ که با شعار «نه غزه، نه لبنان» ماهیت آن روشن شد، اکنون شخصا برای احیا این سناریو  به میدان آمده است. 
هاشمی در شرایطی که پا در نهمین دهه از عمر خود می‌گذارد، حرف آخر خود را اول زده و استراتژای خود را نه تلاش برای نقد و تغییر برخی رویکردهای اجرایی حاکم در دوره دولت نهم و دهم که تغییر در استراتژی‌های کلان انقلاب اسلامی عنوان می‌کند؛ رویکردی که حضرت امام (ره) آنرا با تیزبینی عمیق استراتژیک و سیاسی تبیین کرده و مردم ایران با جدیت در این سال‌ها از آن حمایت کرده‌اند. 
شعارها و حرکت مردم در 9 دی نشان داد که حرکت هاشمی و یا هر یک از سیاست ورزان دیگر به سمت خطوط قرمز و آرمانی انقلاب با موج واکنش مردمی همراه خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
میم سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:55 ب.ظ http://parsayaan.blogfa.com/

وبلاگ بسیار مهندسی شده ای داری
از مطالبت استفاده کردم
خدا انشاا... همه بیماران و گرفتاران و جنگ زده های دنیا با هر رنگ و نژاد و دینی هستند کمک کنه
به من هم سر بزن یاعلی

یاد انتخابات مهندسی شده منو انداختی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد