اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

شبه مناظره عباسی و شمخانی درباره تحمیل‌کنندگان قطعنامه 598


یامین‌پور این موضوع را مطرح کرد که برخی اعتقاد دارند که تعدادی از مسئولان کشور در آن برهه زمانی، با ارائه برخی تحلیل‌ها مبنی بر ناتوانی کشور در ادامه جنگ، امام را مجبور به پذیرش قطعنامه کردند. البته شمخانی با این مساله مخالفت کرد و دکتر عباسی را به عدم درک فضای جنگ متهم کرد.

به گزارش شبکه ایران، برنامه شب گذشته "دیروز، امروز، فردا" که به بررسی وضعیت جنگ پس از آزادسازی خرمشهر اختصاص داشت، لحظات جالب و پرچالشی را برای مخاطبان فراهم کرد.

در این برنامه، دریادار علی شمخانی به عنوان مهمان حضور داشت و به بررسی نحوه انجام عملیات بیت‌المقدس و تبعات آزادسازی خرمشهر برای رژیم بعث عراق پرداخت.

در بخشی از این برنامه، وحید یامین‌پور که اجرای برنامه را برعهده داشت، درباره حوادث بعد از انتخابات سال گذشته از شمخانی سوال کرد که وی جواب داد: در مسائل پس از انتخابات هم هم مرزی با دشمن غلط بود و هم هل دادن برخی دوستان به سمت دشمن، غلط. که یامین‌پور پرسید درمورد افرادی که به نظر رهبر معظم انقلاب خوی سعی در بیرون پریدن از کشتی نظام و انقلاب دارند؛ چه؟ که شمخانی گفت در این مورد من کاملا مطیع امر رهبر هستم.

شمخانی همچنین درباره علت کاندیدا شدن خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 80 گفت: به هرحال من احساس کردم کشور به سمت مناسبی حرکت نمی‌کند.

بعد از بیان این جمله، یامین‌پور اعلام کرد که همین مقدار کافیست ولی شمخانی ادامه داد: آقای خاتمی که پیامبر نیست؛ خب اشتباه دارد دیگر!

شبه مناظره شمخانی و عباسی: چه کسانی امام را وادار به پذیرش قطعنامه کردند؟

در اواسط برنامه وحید یامین‌پور از آقای شمخانی درباره علت پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام و پایان جنگ پرسید. یامین‌پور همچنین این موضوع را مطرح کرد که بخشی از سیاسیون اعتقاد دارند که برخی از مسئولان کشور در آن برهه زمانی، با ارائه تحلیل‌هایی مبنی بر ناتوانی کشور در ادامه جنگ، امام را مجبور به پذیرش قطعنامه کردند.

آقای شمخانی در پاسخ، این اظهارنظر را رد و اعلام کرد که امام شخصیتی نبود که به خاطر فشار افراد حاضر به پذیرش مسائل مختلف شود. شمخانی همچنین علت پذیرش قطعنامه را ضعف تجهیزاتی نیروهای دفاعی ایران و اقدامات گسترده غیرقانونی صدام نظیر استفاده گسترده از بمب‌های شیمیایی علیه ایران عنوان کرد.

در این زمان و هنگامی که یک میان برنامه پخش می‌شد، دکتر حسن عباسی - تحلیلگر مسائل استراتژیک - با این برنامه تماس گرفت و از آقای شمخانی پرسید: "اگر علت پذیرش اتمام جنگ، به خاطر استفاده عراق از سلاح شیمیایی بود، خب الان هم احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای در مقابل ایران وجود دارد؛ پس ما باید تسلیم شویم؟!"

دکتر عباسی قبلا و در یک سخنرانی اعلام کرده بود که چند نفر از مسئولان کشور در آن زمان، با بیان اینکه نمی‌توانیم دیگر به اداره کشور و جنگ ادامه دهیم، امام را به تصمیم برای پذیرش قطعنامه رساندند.

طرح این سوال از سوی دکتر عباسی، آقای شمخانی را به واکنش واداشت. شمخانی، دکتر عباسی را فردی دانست که در جبهه نبوده است و شرایط آن زمان را نمی‌داند. البته شمخانی در ادامه، برخلاف سخنان قبلی خود اعلام کرد که ایران در زمان پذیرش قطعنامه 598 در اوج اقتدار و پیروزی و در مقابل درهای بصره بوده است.

در پایان برنامه هم وحدی یامین‌پور از اینکه آقای شمخانی، دکتر عباسی را به نبودن در جبهه متهم کرد، انتقاد کرد و گفت: "آقای شمخانی، من یک انتقاد دارم و آن هم اینکه شما تنها کسی نیستید که حق دارید تا درباره شرایط جنگ صحبت کنید." که این مطلب با تایید شمخانی همراه شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد