اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

اخبار داغ

بعضی از خبرهای داغ زمان تا یه وقت فراموش نشن

مناظره تاریخی/ هاشمی: تشکیک در سلامت انتخابات حرف ضد انقلاب است

منبع: رجا نیوز

هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد شب رحلت حضرت امام در جوار بارگاه ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار داشت: «در آستانه یک فرصت تاریخی هستیم که درست بر محور نظرات امام راحل و در مسیر پیروزی و ادامه راه انقلاب قرار گرفته است که اگر حضوری قاطعانه داشته باشیم و اکثریت قاطع ملت به صحنه بیایند ادامه راه با ارزش و پرموفقیت خواهد بود و الحمدالله به نظر می‌رسد که در انتخابات آینده چنین خواهد شد و از همه راههای دور گزارشاتی وجود دارد که نشان می‌دهد مردم حضور پرشور خود را در انتخابات رقم خواهند زد و این حضور خواسته همه دلسوزان انقلاب است.»

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: «با حضور افرادی که صلاحیت‌شان از سوی شورای نگبهان تأیید شده میدان رقابت فراهم شده و هرکسی که بخواهد با سلیقه‌ای شرکت کند فرد برای رأی دادن وجود دارد و البته من نمی‌خواهم به فرد خاصی تکیه کنم.»


هاشمی با اشاره به اقدامات صداوسیما در به کارگیری رسانه‌ها برای ارائه برنامه‌های کاندیداها، افزود: «برنامه‌هایی که از طریق صداوسیما برای نامزدها در نظر گرفته شده باعث حضور هوشیارانه مردم خواهد شد و این فرصت را فراهم می‌کند که مردم کورکورانه رأی ندهند و البته مجموعه این اقدامات و فراهم کردن مناظره‌ها می‌تواند موج حضور مردم در صحنه را فراهم کند و البته این موج کاملاً محسوس است.»

وی گفت: «اینکه برخی بیان می‌کنند که چه تضمینی دارد که اگر شما رأی دهید آنکه می‌خواهید از صندوق بیرون بیاید و اینکه زمزمه‌هایی که شنیده می‌شود از صندوق چه کسی بیرون می‌آید حرف ضد انقلاب است و این حرفها از همان حرفهای ضدانقلابی است که می‌‌خواهند مردم را مأیوس کنند... مردم نیز تحت تأثیر وسوسه‌های ضدانقلاب قرار نگیرند و مطمئن باشند که آنچه که به صندوق می‌اندازند همان نیز از صندوق بیرون خواهد آمد و در 23 خرداد اعلام خواهد شد.»

مناظره تاریخی

13 خرداد 88 دقیقا یک ماه پس از آنکه میرحسین موسوی در 13 اردیبهشت ماه و در گفتگو با خبرگزاری مهر تلویحا از عدم آمادگی خود برای مناظره های انتخاباتی خبر داده بود و گفته بود: «گمان نمی کنم مناظره تلویزیونی راه حل مناسبی باشد و خیلی بر فضای جامعه برای تدبر کمک نمی کند» مناظره میان دو رقیب اصلی انتخابات دهم ریاست جمهوری برگزار شد و طی آن محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی در برابر یکدیگر قرار گرفتند.

مناظره ای که به گفته صاحب نظران، مسیر انتخابات دهم را دچار تغییر و تحولات محسوسی کرد و شاید منشا اصلی مشارکت بی سابقه مردم در انتخابات دهم ریاست جمهوری و هم چنین رای بی سابقه 24 میلیونی رییس جمهور را نه در 22 خرداد که باید 9 روز قبل از آن و در 13 خردادماه جستجو نمود.

پس از برگزاری این مناظره هزاران نفر از حامیان رییس جمهور در سطح کشور به خیابان ها آمدند و با فریاد ا... اکبر و در دست داشتن پوسترهایی از دکتر احمدی نژاد و پرچم های ایران، حمایت قاطع خود از وی را اعلام نمودند و شاید اوج عکس العمل های مردمی در پی برگزاری این مناظره، لحظاتی پس از اتمام مناظره بود که احمدی نژاد در میان هزاران نفر از حامیانش در مقابل صدا و سیما که شعارهایی همچون «مناظره به پا شد، موسوی کله‌پا شد»، «مناظره عالی بود، جای امام خالی بود» و ... سر می دادند حاضر شد اما به علت ازدحام جمعیت مجبور شد از درب دیگر سازمان خارج شود.

گزیده ای از سخنان مطرح شده در این مناظره را از نظر می گذرانیم:

موسوی:

بنده دوست داشتم که آقای احمدی نژاد موفق باشند در کارهایشان و بنده وارد این عرصه نشوم.

آقای‌هاشمی و آقای خاتمی اشخاص بزرگی هستند که خودشان با آقای دکتر باید مناظره کنند و جواب خودشان را بدهند ... (من) وارد دوران آقای‌ هاشمی وخاتمی نخواهم شد.

دو نوع مدیریت می‌شود داشت یکی مدیریتی هست که براساس ماجراجویی و بی ثباتی، رفتارهای نمایشی و قهرمان نمایی وشعاری است، خیال بافی و خرافه گرایی است وخلاف گویی و پنهان کاری است خودمحوری و قانون گریزی است سطحی نگری و روزمرگی است و افراط و تفریط. یک موردی هم هست که ما بیاییم براصل متانت رفتارهای منطقی و کارشناسی شده واقع بینی و خرافه ستیزی، شفافیت و... قانونگرایی و اتکا به خرد جمعی دور اندیشی واینده نگری و اعتدال و میانه روی کار کنیم.

بنده درمورد آینده کشور احساس خطر کردم با این مدیریتی که حاکم هست.

ما در زمینه سیاست خارجی هم عزت ملت خودمان را مخدوش کردیم ولطمه زدیم آبروی کشورخودمان را بردیم و هم توسعه داخل کشور خودمان را با مشکل مواجه کردیم، تنش وسیعی با کشورها ایجاد کردیم.

مسئله هولوکاست را ما مطرح کردیم و دوباره بعد ازاینکه خسارتهایی دیدیم از مجمع عمومی یک مصوبه گذراندند که دیگر این مسئله جرم شد که اگر کسی راجع به هولوکاست صحبت کند.

دولت بسیار بی اعتنا به مسایلی است که مربوط به رنج و درد و مشکل مردم است

بنده یک روشنفکر هم هستم، یک کمی سن من زیاد است. تو عالم سیاست قبل از انقلاب و بعد از انقلاب هم بودم.

آقای ‌هاشمی گفتم مرد بزرگی است .خوب آقای خاتمی که آدم کمی هم نیست، آدم سیاسی مطرح در سطح کشور هست، هشت سال هم رئیس‌جمهوری بوده آقای‌ هاشمی هم همینطور.

بنده هر جا می‌روم اعتراض است؛ هر جا می‌روم می‌گویند به ما اهانت شده است. این دانشجو را ستاره‌دار کردیم.

بنده در مجلس بازبینی قانون اساسی سخنگوی بخش کمیسیون اجرایی بودم مسئله امور استخدامی و برنامه و بودجه به ویژه پیشنهاد بنده است که در قانون اساسی ما بیاید جالب اینجاست تنها سازمانهایی است که در قانون اساسی آمده، خوب دوستان آمدند این را منحل کردند و تبدیل کردن به یک معاونتی که یقینا هیچ گونه اختیاراتی نمی‌تواند داشته باشد.

یکی از دلایل اصلی یکی از مهمترین انگیزه‌های من از ورود به صحنه انتخابات همین مسایل گریز از قانون بوده است.

صحبت‌های مختلفی می‌کنند که واقعا من نمی‌دانم چطوری می‌خواهند جواب بدهند یکی از مشکلات صحبت کردن با آقای احمدی نژاد هست، یک چیزهایی است که یک کمی غیر عادی و غیره منتظره است.

من بدون اینکه بخواهم از آنها دفاع بکنم، واقعا به آنها حق می‌دهم که ازدست شما عصبانی باشند مردمی که این صحنه را نگاه می‌کنند، این را نپذیرند از رئیس‌جمهورشان که یک شهروند را شما فکر نمی‌کنید که آقای ‌هاشمی چکار کرده در این مملکت یا خاتمی چکار کرده رئیس‌جمهور بودند، کی بودند.

اگر این کار را کرده اند خیلی کار بد و غلطی بوده اما چه ربطی به بنده دارد شما می‌گویید چرا از من حمایت می‌کنند؟ بنده گفتم هر شهروند یک ستاد. هیچ دلیلی ندارد که استقبال نکنیم از همه ملت استقبال می‌کنیم که از بنده حمایت بکنند رأی بدهند تا تغییر ایجاد بکنیم.

ایشان جلوی بنده عکس خانم بنده را می‌گیرد که این را اینجوری کردن، ایشان مهمترین روشنفکر زن این کشور هست؛ ده سال برای دکترای علوم سیاسی زحمت کشیده و سندهایش هست مدارکش هست، سایت‌های مرتبط با شما برگشتن علیه ایشان جوسازی کردند، ایشان قرآن پژوه است و چیز می نویسد.

ایشان می‌گوید، ستاره کردن کار زمان آقای معین بوده است. خوب کاری ندارم. اگر ایشان هم این کار را کرده باز کار بدی کرده است، ولی به نظر نمی‌رسد که اینجور به آدم‌ها گیر داده باشند.

آدمی که قانون محور نباشد، گرفتار قانون گریزی می‌شود؛ بنابراین، اگر آدم قانون محور نباشد از قانون فرار می‌کند. دوست هم ندارد قانون را. اما آدم قانون محور می‌رود و از راه قانونی مسأله را حلش می‌کند. حتی اگر قانون را هم دوست نداشته باشد.

در مورد این روزمرگی‌ها و سطحی نگری‌ها و سایر این مسایل و به ویژه آن افراط و تفریط‌هایی که اینها در این چهار سال گذشته به ملت ما خسارت زده و لطمه زده بعدا صحبت خواهم کرد.

احمدی‌نژاد:

در تاریخ پس از انقلاب ما نداشتیم چه در طول دوران یک دولت چه در ایام انتخابات این قدر هجمه سنگین علیه یک دولت.

ای کاش به جای این همه تخریب و این تبلیغات سنگین و بی سابقه یک برنامه ای ارایه می‌شد.

باور من این است که امروز آقای موسوی در برابر من نیست تنها آقای موسوی نیست بلکه سه دولت پی درپی در برابر بنده قرار گرفته اند هم آقای موسوی هم آقای‌هاشمی وهم آقای خاتمی که این سه در گذشته هم باهم بودند.

علت این فشار سنگین به بنده در طول چهار سال و فشارهای سنگین تر در ایام انتخابات به نظرمن به یک مسئله برمی گردد اینکه در این سه دوره یک ساختار اداری و حلقه‌های مدیریتی شکل گرفت که از مسیر انقلاب و ارزشهای انقلاب فاصله گرفت نه اینکه در این سه دوره خدماتی نشد چرا شد اما ارام ارام یک جریانی شکل گرفت که خود را مالک ملت، مالک انقلاب، حاکم برمردم و دست خودش را در بیت المال ومسایل کشور باز می‌دید.

درانتخابات قبل از داخل وخارج رقیب من پشتیبانی شد و کمک شد در همان اوایل این دولت آقای‌هاشمی پیغامی برای یکی از این پادشاهان حاشیه خلیج فارس فرستاد که شما نگران نباشید ظرف شش ماه این دولت ساقط می شود.

برای اینکه متوجه بشویم در کشور مشکل هست واعتیاد هست ما نیاز نداریم که برویم یک بازیگر رابیاوریم در اتوبوس تا بفهیم اعتیاد هست! آیا این مشکلات در چهار سال ایجاد شده است؟ یعنی یک گلستانی را دوستان جنابعالی متحدان جنابعالی به من بنده تحویل دادند و بنده این را تبدیل کردم به یک خرابه هیچ اتفاق مثبتی هم نیفتاده است؟

درموضوع فلسطین آقای موسوی ذهنشان را ببرند مواضع خودشان را مرور کنند. آقای موسوی صریحا اعلام کردند که ما نیروی نظامی می‌فرستیم در کنار مقاومت فلسطین علیه اشغالگران بجنگند، ایشان اعلام کردند که باید رژیم صهیونیستی محو شود.

بنده دو تا سوال کردم راجع به هولوکاست. اسرائیلیها فریاد می‌زنند. غربیها هم فریاد می‌زنند. بعضی دوستان هم می‌گویند آبروی ایران رفت!

در زمان آقای‌ هاشمی تورم شد 49/5درصد، 49میلیارد دلار استقراض خارجی کردیم، بحران‌های اجتماعی بسیاری از شهرهای بزرگ ما را در برگرفت و عده زیادی کشته شدند، شما احساس نگرانی نکردید؟ وقتی که جریان برانداز در 18تیر شروع کرد ومی خواست تهران را بگیرد و حرکت کند به سمت مرکز حکومت و علنا هم اطلاعیه دادند و از بیرون ازکشور هم حمایت شدند وبه قول خودشان می‌خواستند انقلاب مخملی را راه بیندازند شما نگران کشور نشدید؟ مقاله نوشتند که دوران امام به پایان رسیده است، دولت وقت از آن مقاله نویس حمایت کرد. شما نگران نشدید؟

موضوع ستاره دار در زمان آقای معین درست شد؛ سال 80 آنها امدند از کارشناسی ارشد در برابر قبولی‌ها یک ستاره می‌زدند. در همان سال اول این دولت منتفی شد. ما نفی کردیم گفتیم این توهین به دانشجوست، وزیر علوم ما این را برداشت آن وقت جالب است آقای موسوی به جای این که به دوستانش انتقاد بکند به ما انتقاد می‌کند.

سخنرانی دختر آقای هاشمی در جلسه ای که همسر شما و دختر آقای هاشمی هستند را ببینید. دختر ایشان تشریح می کند که دوره اصلاحات ادامه سازندگی است و در این دولت آسیب دیده و ما آقای موسوی را می خواهیم برای اینکه استمرار همان راه است. یعنی اشرافیتی که آقای هاشمی پایه گذاری کرد قرار است ادامه پیدا کند. شما می گویید افتخار می کنید به حمایت آقای هاشمی. خوب معنای این حرف چیست؟ باور ما این است صحنه گردان اصلی آقای هاشمی است.

پسران آقای هاشمی چکار می کنند در کشور؟ بی قانونی در پسران بعضی از همین آقایانی است که امروز از شما حمایت می‌کنند. پسر آقای ناطق چطوری میلیاردر شد؟ اینها حامیان شما هستند.

همسر شما برخلاف همه قوانین کشور همزمان که کارمند بوده دو تا رشته فوق لیسانس خوانده در دانشگاه آزاد دکترا گرفته بدون کنکور و بعد در رشته غیر مرتبط دانشیار شده استادیار شده بدون اینکه شرایطش را داشته باشد، رئیس دانشگاه شده؛ اینها بی قانونی است. من با اینها مخالفم. من می‌گویم با رانت بازی و باند بازی و این جور چیزهایی که یک عده ببرند و بقیه محروم باشند من با اینها مخالفم آقای موسوی نه با قانون.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد